Gå til innhold

Intel lanserer firekjerner til bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Absolutt ubrukelig på bærbar, men nyttig på skrivebordserstatter.

Jeg kunne ha bruk for en på jobben, og den ville bli tatt med rundt til kunder. Men, så tror jeg at jeg stiller i en ganske snever kategori også. (Sleper rundt en 15" dual-core i dag).

 

Jeg tror ikke gruppen er så snever. Jeg går idag rundt med en 17" hp dualcore. Den er vel noe av det kraftigste på markedet, men med virtualiserings oppgaver for testing og jobb blir den svak. Selv med 4gb minne og 7200rpm disk. Trenger mer regnekraft. Mer virtualisering vil komme og flerkjærne programmer vil bli mer og mer vanlig!

Lenke til kommentar
Spørs om de fleste har bruk for fire kjerner i en bærbar, da dobbeltkjernene fra Intel yter ganske bra.

Det er ikke viktig om de fleste har brukt for det, bare det er mange nok som har bruk for det til at nisjen kan opprettholdes.

 

Absolutt ubrukelig på bærbar, men nyttig på skrivebordserstatter.

Absolutt brukbart på bærbar, bare i sitt segment.

 

Egentlig er jeg overrasket over at Intel ikke kom med dette for 0,5-1 år siden.

Lenke til kommentar
Absolutt ubrukelig på bærbar, men nyttig på skrivebordserstatter.

Absolutt brukbart på bærbar, bare i sitt segment.

 

Egentlig er jeg overrasket over at Intel ikke kom med dette for 0,5-1 år siden.

Nei. For at resten av komponentene skal matche må PC'en være 17" eller større. Da er den ikke særlig bærbar, og sluker strøm samt har dårlig batteritid. Da kalles det skrivebordserstatter i mitt hode, men det er kansje feil.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke at en kraftig bærbar skal tvinges over i kategorien "skrivebordserstatter", man må da klare å se behovet for kraftig hardware i en laptop som lett kan tas med rundt. Og joda en laptop på 1.5 til 3kg er lett å ta med rundt(med tanke på noen morsomheter på temaet).

 

Det er en del skylapper på forskjellige behov.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Multucom har vel også en laptop med mulighet for quad, RAID5 og heftige skjermkort i SLi.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
MSN? :p

 

Det stemmer, men da snakker vi om en "bærbar" PC på nesten 5,5 KG, og som bruker vanlige desktop-prosessorer. Jeg vil helst ikke tenke på varmeutvikling og støynivå på den saken.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...