Gå til innhold

Kulturo: Topplista: Beste musikkvideoer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er egentlig ganske enig i den listen. Men syns at A-ha skulle vært på plass 10. Cash på andre og Thriller på første.

 

Husker fortsatt hvor redd jeg var første gangen jeg så Thriller. SPesielt helt på slutten da han snur seg rundt og øya begynner og lyse. Fy faan jeg holdt på og vanne buksa jeg hadde på meg.

 

Cash - Hurt gir meg alltid gåshud og selv om sangen er cover er den uendelig bedre enn originalen og får nesten en tåre i øyekroken når jeg ser videoen. Også den beste cover versjonen jeg vet om.

 

Det er ekstremt mange videoer der ut som er bra nok for en top10 liste. Men om jeg skulle ha byttet ut så hadde KLM forsvunnet og blitt erstattet av Behemoth - At The Left Hand Ov God (genial sang og genial video som hadde dyttet Beastie Boys ned en plass)... Aphex Twins hadde blitt erstattet av Aerosmith Feat Run-DMC - Walk This Way.

 

 

Savnet The Prodigy med Smack My Bitch Up

 

Genial musikkvideo.

 

ser ikke helt kvaliteten i Smack My Bitch Up. Syns den var kul når den kom ut fordi man så pupper i den usensurerte. Men idag syns jeg den bare er teit egentlig. Min mening selvsagt...

Lenke til kommentar
For meg vitner listen om at panelet ikke har sett så altfor mange musikkvideoer...

 

Veldig veldig sant. nr 3, 5, 6, 8, 9 og 10 har ingenting på denne lista.

Selv aerosmith-musikkvideoene slår jo disse så lett som ingenting.

 

Burde vært med:

Pink Floyd - Another Brick In The Wall

Alice Cooper - Poison

Men At Work - land down under

Paul McCartney & Michael Jackson - Say, Say, Say

Peter Gabriel - Sledgehammer

Gorillaz - Clint Eastwood

Genesis - I Can't Dance

Genesis - Jesus he knows me

Genesis - Land Of Confusion (mange ganger kåret til tidenes beste musikkvideo, har dere i hele tatt sett den?)

Guns n Roses - November Rain

John Lee Hooker - Boom Boom

Nirvana - Smells like teen spirit music video

R.E.M. - It's The End Of World

R.E.M. - Shiny Happy People

Tom Petty - Dont Come Around Here No More

 

Alle disse fortjener en topplisteplassering LANGT over nr 3, 5, 6, 8, 9 og 10.

Lenke til kommentar

@nuffenuff: Ja, vi har sett de. Du må ikke tro at vi hiver ihop en ferdig liste på én dag. Sikkert 30-40 videoer var oppe til diskusjon. Og Land of Confusion er bare skikkelig sær.

 

Og nå er jeg lei av å måtte forsvare topplistene. Subjektivitet my friends..

Endret av Speik
Lenke til kommentar
@nuffenuff: Ja, vi har sett de. Du må ikke tro at vi hiver ihop en ferdig liste på én dag. Sikkert 30-40 videoer var oppe til diskusjon. Og Land of Confusion er bare skikkelig sær.

 

Og nå er jeg lei av å måtte forsvare topplistene. Subjektivitet my friends..

 

Det vil alltid være uenighet når det kommer til en slik liste. Noen liker den, andre ikke. Det er fordi vi har forskjellige smak, og godt er det :cool:

Endret av daubyj
Lenke til kommentar
Og nå er jeg lei av å måtte forsvare topplistene. Subjektivitet my friends..

 

Er det en så stor plage at folk er uenige så la vær og åpne for diskusjon rundt listene som blir publisert. Må jo regne med at folk er uenige med deg/dere... Hadde du virkelig trodd at alle postene inneholdt lovprising av innholdet og ingen uenighet?

 

Og hvem har sagt du må forsvare innholdet i listene?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...