Gå til innhold

Kulturo: Nas - Untitled


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alt i alt er dette en meget bra plate, kanskje den beste hip hop-plata dette året. Eneste som mangler er noen skikkelig fete beats, men de som har fulgt NAS en stund vet også at det heller aldri har vært hans forse. Men som alltid sitter tekstene og rimene perfekt og alle gamle og nye Nas-fans vil nok kose seg mye med dette albumet. Det er nok ikke det beste han har utgitt, men ikke langt ifra. Og det er ikke minst ufattelig deilig å få ett hip hop-album som har noe viktig å formidle og ikke bare handler om damer, penger, biler og mer damer.

Skulle gjerne sett at Kulturo anmelder mindre kjente album, ikke bare album fra kjente ''rappere'' fra dagens hiphop - som for det meste omhandler det siste i konklusjonen. :)

 

Hva med EMC - The Show, Guilty Simpson - Ode to the Ghetto, Shawn Jackson - First of All, for å nevne noe. Når det gjelder den mest solide plata i år, er The Show en knallgod plate.

Lenke til kommentar

Skiva er ålreit, morsomt at NAS har blitt politisk. Det er et eksempel til etterfølgelse, men han har alltid vært en av de smarteste innen kommersiell rap, bransjens partyidioter følger neppe etter.

 

Om anmelder har hørt Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold? Den er ca tre ganger så smart som NAS skiva og det er vel noe som anmeldere (og jeg) liker. I tillegg er produksjonen jamnt over kreativ og lekker, det kan man ikke si om NAS skiva. Blir ikke forundret om det er den skiva som blir årets album på halvparten av verdens hiphop sider. Åpningstracket nedenunder :w00t:

 

Se filmen hos Youtube

 

Det med at NAS ikke lager fete beats kan diskuteres. Du syntes kanskje ikke de er fete, mens andre spiller intet annet på fest enn nettopp NAS-beats. Ellers en ganske bra anmeldelse.

 

Liker Untitled veldig godt, selv om det ikke når opp til Illmatic. Men hva gjør vel det? :)

Nas lager, såvidt meg bekjent, ikke beats selv.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Du forstod liksom ikke hva jeg mente?

Selvsagt er smak subjektiv, men det forventes at en hiphop anmelder har hørt nokså mye hiphop. Jeg har vanskelig for å se for meg at noen som har hørt mye hiphop, synes mer enn to-tre av beatsene på Nigger svinger hardt. Dette har anmelder satt fingeren på og det synes jeg er bra. Forøvrig synes jeg karakteren for høy og ikke for lav, men dette er bare min subjektive mening :)

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du mener, og er forsåvidt ganske enig. :)

 

Det eneste jeg reagerte littegrann på var at anmelderen skrev: "Eneste som mangler er noen skikkelig fete beats, men de som har fulgt NAS en stund vet også at det heller aldri har vært hans forse."

 

Det er jeg litt uenig i. Greit nok at NAS hovedsaklig "satser" på perfekte tekster og rim, men han kommer sannelig med gode beats også. Og to-tre beats som svinger hardt på et album virker ganske bra i mine øyne, slik som hiphop er nå til dags. Etter min subjektive mening i hvertfall. :)

Lenke til kommentar
utrolig bra album. helt klart hans beste

 

L til O til L igjen.

 

Beatsa på Untitled er til tider skremmende svake, et par unntak trekker opp, men noen må få Nas til å innse at han ikke skal få lov til å plukke ut beats sjøl.

Og selv om han tar opp viktige teamaer og greier, og faktisk har et par gode poenger, så har nok Nas passert middagshøyden lyrisk sett.

 

*tar på ryggsekken og setter på Illmatic* :wee:

Endret av Thendrup
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...