Gå til innhold

PhysX for Geforce


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tittler kan du gjøre hva du vil med store bokstaver. F.eks: McDonalds.

Skrivemåten PhysX er gjennomgående i hele artikkelen, noe hw hevdet at de ikke skulle gjøre. Men nå er det vel ikke det vi skal bruke denne tråden til?

 

Syntes dette virker spennende, men jeg er redd for at det vil gå hardt utover ytelsen. Avansert fysikk er ikke akkurat billig ytelsesmessig.

Lenke til kommentar

Etter det jeg forstår så vil ikke Physx hjelpe på 3D-ytelsen. Men vil dog hjelpe til der Physx er implementert i spill, nemlig fysikk og bevegelser i et spill? stemmer ikke det?

 

Jeg kan huske et spill som hadde Physx og det gikk stort sett ut på løse objekter som man kunne kaste på hverandre, og det så enormt realistisk ut med bevegelsene og de fysiske lovene. Husker ikke hva det het...

Lenke til kommentar
Etter det jeg forstår så vil ikke Physx hjelpe på 3D-ytelsen. Men vil dog hjelpe til der Physx er implementert i spill, nemlig fysikk og bevegelser i et spill? stemmer ikke det?

 

Jeg kan huske et spill som hadde Physx og det gikk stort sett ut på løse objekter som man kunne kaste på hverandre, og det så enormt realistisk ut med bevegelsene og de fysiske lovene. Husker ikke hva det het...

Jepp, det stemmer. Det er fysikken dette er snakk om, altså simulering av de fysiske lovene. Med andre ord handler det om hvordan forskjellige elementer reagerer med hverandre, f. eks. hvordan organiske objekter bender og bøyer seg avhengig av elementet de kolliderer med.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
Blir spennende med mere realistisk fysikk i spill. Urettferdig med AMD/ATI om de ikke får tilgang til denne teknologien. Eller rettere sagt, synd for dem om de ikke får det.

Hvorfor det? Eller: Hvorfor skal utviklere gidde å kaste bort tid på å skrive masse kode som ekskluderer dem fra halve spillmarkedet (til PC)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...