Gå til innhold

Asus lar seg inspirere av Nintendo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes dette er så lite orginalt at jeg blir litt provosert.

Ikke nok med at de har kalt sitt nye produkt Eee som er så likt Wii som du kan få det, men så kopierer de jo også spillkontrollene...

 

Hvor lite oppfinnsom kan man være i år 2008?

 

Tenk om ingen hadde forbedret andre sine ting? At en NorthQ måtte lage stjerneformede vifteblader fordi Zalman hadde aerodynamiske?

 

Det var kansje å trekke det litt langt, men uansett er det dritbra for oss som ikke liker konsoll, og i stedet har en stuepc som vi har bygget selv som de teknofile vi er.

 

Hvorfor skal en kjøpe en konsoll, når en kan bygge videre på det en allerede har?

 

Til selve produktet: Jeg gleder meg til det kommer, det er nettopp noe slikt jeg har ventet på!

 

Kalg

Lenke til kommentar
Jeg håper da ikke Nintendo gjør det. En ting er at Nintendo har laget dem, men hvis de får monopol på ergonomiske bevegelses sensorer kommer mitt Nintendo engasjemang å falle flere etasjer.

Det blir like lille som Microsoft...

Sensorene har ikke så mye med saken å gjøre, kontrollen(e) er jo helt like disse til Wii med unntak av ledning. Håper det blir snakk om søksmål, for det her er bare smakløst.

Lenke til kommentar
Kontrollene har en rekkevidde på ti meter, og betydelig bedre bevegelsesfrihet enn Wiis kontroller fordi de ikke er avhengige av å befinne seg rett foran USB-donglen.

 

Min Wiimote som jeg har koblet til PCen trenger ikke være rett foran dongelen.

 

Siden dongelen er Bluetooth, og ikke IR-sensor-baren som dere kanskje mener.

For det er vel ikke IR på denne?

Lenke til kommentar
Jeg håper da ikke Nintendo gjør det. En ting er at Nintendo har laget dem, men hvis de får monopol på ergonomiske bevegelses sensorer kommer mitt Nintendo engasjemang å falle flere etasjer.

Det blir like lille som Microsoft...

 

Det gjør de vel neppe, da dette har eksistert i PC-joysticker for over 10(?) år siden. Men formen er jo veldig lik. Blir jo interessant å se hvordan dette utspiller seg, wii-moten har jo vist seg å være velegnet til enkelte typer spill, og kan være et greit supllement til joypad, tast, mus og ratt som kontroller til PC.

 

AtW

Lenke til kommentar

Eee er ikke akkurat en spillemaskin. Jeg tror at dette er beregnet for litt andre områder enn spilling. Går det å bruke deise dingsene for surfing og dokument navigering? Da vil det være et kjempe produkt for de som er møkka lei av gni på musa hele dagen.

 

Jeg håper at disse knappene er programbare da ville jeg programmere en knapp for åpne "my favorites" fra 10 meters avstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...