Gå til innhold

Mer lyd fra Asus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er personlig veldig glad for at det har kommet langt flere aktører på banen og at Creative nå fronter hard konkurranse på lydkortmarkedet i form av Asus sine lydkort.

 

Selvsagt så er det fortsatt en del småting som ikke er helt bra enda og det er at kortene som støtter EAX 2.0 + (3-5) må emulere dette via software og ytelse tapet kan bli ganske så stort i forhold til et creative kort som støtter dette Native (vel og merke I windows xp).

 

Nei, det var på tide med litt konkurranse og det er veldig synd at Creative har hatt monopol i såpass lang tid.

Lenke til kommentar
Skulle jeg kjøpt et lydkort ville jeg investert i et fra Auzentech. Lydkort er tross alt ikke noe man oppgraderer hvert år. Auzentech virker perfekt - X-Fi lydbrikke, høykvalitets komponenter, gode drivere og snart linux-drivere.

Jau, nå som shg er borte, kan man endelig få Prelude på Netshop, og det til den nette prisen av 1485,- over 500,- billigere enn shg sist jeg skjekket.. Skal handles, og nytes;)

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare hva Dolby Digital Live er for noe..? Vil det si at lydkortet konstant sender alle signaler i 5.1 kanaler, slik f.eks PS3 gjør? Eller vil Windows bytte mellom PCM og DD alt ettersom hva slags lydformat som sendes?

 

Pc'n min har et Creativekort koblet digitalt til harmankardon-forsterker. Når jeg er i Windows er lyd i stereo PCM 48kbits. Hvis jeg starter en film byttes lydssystem til DD5.1. Hvis jeg spiller får jeg PCM stereo, som er veldig irriterende..

 

Vil det hjelpe å bytte lydkort? (hvis noen skjønte hva jeg ville frem til...)

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare hva Dolby Digital Live er for noe..? Vil det si at lydkortet konstant sender alle signaler i 5.1 kanaler, slik f.eks PS3 gjør? Eller vil Windows bytte mellom PCM og DD alt ettersom hva slags lydformat som sendes?

 

Pc'n min har et Creativekort koblet digitalt til harmankardon-forsterker. Når jeg er i Windows er lyd i stereo PCM 48kbits. Hvis jeg starter en film byttes lydssystem til DD5.1. Hvis jeg spiller får jeg PCM stereo, som er veldig irriterende..

 

Vil det hjelpe å bytte lydkort? (hvis noen skjønte hva jeg ville frem til...)

 

Wikipedia sier:

Dolby Digital Live (DDL) is a real-time encoding technology for interactive media such as video games. It converts any audio signals on a PC or game console into the 5.1-channel Dolby Digital format and transports it via a single S/PDIF cable.[1] A similar technology known as DTS Connect is available from competitor DTS.

Det virker som du skal kunne få over multikanal spill og greier med det ja. Men, om du spiller musikk som er komprimert så er det bedre å la det gå på 44.1/48 enn å enkode det igjen som AC3 eller DTS. Komprimering/dekomprimering/komprimering lager söl av lydkvaliteten :-)

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...