Gå til innhold

Nokia kutter ut Blackberry


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel beregnet på bedriftskunder i USA, så er vel ikke så rart at du ikke har skjønt det.. :p

 

At Amobil skriver om det synes jeg er litt rart, da dette har minimalt lite å si for norske brukere...

ikke beregnet på bedriftskunder i usa, men hele verden.

 

en av grunnene til at Amobil dekker BlackBerry er nok for det selges i norge.

 

har selv blackberry, og kan si at 80% av alle andre mobil merker som reklamerer for "PUSH" epost har bajsa på leggen.

Blackberry er en av ytterst få mobil produsenter som har ekte push.

 

apple reklamerer for at iphone har push. men den dagen det er push at telefonen selv må sjekke for mail hvert 5min skal jeg kaste min Blackberry fra toppen av en skyskraper.

 

blackberry connect som nokia brukte var bra. tror nokia skal jobbe lenge for og få en lignende tjeneste.

 

-e

Lenke til kommentar

Tja, i mine øyne er dette av interesse for videre utvikling i mnobilverdenen. I tillegg er det noe overraskende, da jeg trodde S60 skulle promoteres mer i USA fremover.

 

RIM og Blackberry er ikke bare telefonene. De i seg selv imponerer ikke meg. Men ser man på totalpakken om man er ansatt i et selskap med egne Blackberry-servere, begynner det hele å bli litt mer interessant.

 

RIM har brukt en hel del ressurser på å få sine tjenester til å kjøre på flere plattformer. Sannsynligvis i håp om å få flere selskap til å gå for deres teknologi og dermed også selge flere telefoner.

 

Om Nokia vender Blackberry-teknologien ryggen, syns jeg det er helt greit. Samtidig er det synd i den grad at det betyr mindre valgmuligheter for ansatte i bedrifter med Blackberry-tjenester.

 

Blackberry kjører sin greie, Nokia har sine alternativer og Microsoft pusher ActiveSynch/Exchange for hva det er verdt. Håper vi snart ser åpne standardiserte løsninger som virker på tvers av plattformer.

Lenke til kommentar
apple reklamerer for at iphone har push. men den dagen det er push at telefonen selv må sjekke for mail hvert 5min skal jeg kaste min Blackberry fra toppen av en skyskraper.

Har ikke iPhone ekte Push-støtte da? Når jeg sender en mail til min egen MobileMe-konto fra gmail-kontoen jeg bruker på PCen, mottar iPhone 3Gen min (uhacket telefon) automatisk mailen noen sekunder etter at jeg har sendt den i allefall. Har da satt telefonen til å sjekke mail vha "Push" og ikke "Hent".

 

Her er forøvrig en video som viser hvordan Push på iPhone arter seg i praksis kombinert med MobileMe når det gjelder epost:

 

http://gizmodo.com/5023904/iphones-mobilem...ckberry-is-dead

 

edit: skrivefeil

Endret av Juke
Lenke til kommentar
apple reklamerer for at iphone har push. men den dagen det er push at telefonen selv må sjekke for mail hvert 5min skal jeg kaste min Blackberry fra toppen av en skyskraper.

Så og si alle løsninger på mobil e-post har i dag "ekte" push. I det en ny e-post kommer inn på mailserveren, så pushes den ut til mobilen og er tilgjengelig i samme sekund. Ofte vil man kunne oppleve at mobilen piper før outlook, på at ny e-post er mottatt. Dette er ingen unik ting for Blackberry og det fins X antall andre løsninger på markedet, eks. ActiveSync og Intellisync som er nevnt i denne artikkelen.

 

Det er forøvrig 3 måter å synkronisere/motta e-post på

1. Push - her er det serveren som dytter ut e-posten til mobiltelefonen.

2. Tidsbasert - Telefonen vil koble seg opp etter en definert periode (eks. hvert 5 min, 10 min, hver time, hver 2 time osv.)

3. Manuell - Brukeren må selv trykke på synkroniser på telefonen for å se etter endringer

Lenke til kommentar
Det er forøvrig 3 måter å synkronisere/motta e-post på

1. Push - her er det serveren som dytter ut e-posten til mobiltelefonen.

2. Tidsbasert - Telefonen vil koble seg opp etter en definert periode (eks. hvert 5 min, 10 min, hver time, hver 2 time osv.)

3. Manuell - Brukeren må selv trykke på synkroniser på telefonen for å se etter endringer

 

egentlig det du sier jeg prøver å si :blush: . på BlackBerry er det en server som sjekker etter mail men sekunder mellomrom, å sender den til BlackBerryen. på f.eks iphone som i dette tilfelle er det telefonen selv som sjekker etter mail, noe som gjør det til pull siden telefonen selv må hente mailen.

det ironiske er at det faktisk står "Hent" på "push" innstillingene.

 

skal jeg ha mailen på iphonen må jeg inn i mail programmet og hente mailen. ellers må jeg vente 15min før den kommer av seg selv. det er ikke push.

 

gjorde nå en test, og sendte en mail for ca 10min siden. kom øyeblikkelig inn på min BlackBerry, men ikke kommet inn på iphone'en enda. da er det ikke ekte push etter min mening.

 

-e

Endret av lifetimeboy
Lenke til kommentar

Jeg antar det avhenger av hvilken eposttjeneste man bruker i forbindelse med iPhone. Selv får jeg push med min iPhone 3G, i forbindelse med MobileMe-mailen min. Da mottas mailene automatisk av telefonen i løpet av noen sekunder etter at de har blitt sendt, fungerte fint da jeg testet dette selv i går (skrev litt om det i min forrige post).

 

Men med gmail-kontoen min ser det i utgangspunktet ikke ut til å være mulig å velge "push" på iPhone 3G, så der blir det "hent" eller "manuelt" i stedet.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
egentlig det du sier jeg prøver å si :blush: . på BlackBerry er det en server som sjekker etter mail men sekunder mellomrom, å sender den til BlackBerryen. på f.eks iphone som i dette tilfelle er det telefonen selv som sjekker etter mail, noe som gjør det til pull siden telefonen selv må hente mailen.

det ironiske er at det faktisk står "Hent" på "push" innstillingene.

 

skal jeg ha mailen på iphonen må jeg inn i mail programmet og hente mailen. ellers må jeg vente 15min før den kommer av seg selv. det er ikke push.

 

gjorde nå en test, og sendte en mail for ca 10min siden. kom øyeblikkelig inn på min BlackBerry, men ikke kommet inn på iphone'en enda. da er det ikke ekte push etter min mening.

 

-e

Hei

Du får kun push på iPhone hvis den er koblet opp mot en Exchange server, og du har satt i telefonen at du ønsker å bruke push. Har testet det selv, og det fungerer. Mail kommer inn i samme sekund på mobilen som i Outlook. Slik som på eks. Blackberry.

 

Hvis du bruker andre e-post løsninger slik som eks. gmail eller pop3 så får du ikke push da dette ikke støttes av den aktuelle e-post løsningen. Da må telefonen selv sjekke for e-post etter angitte intervaller.

 

Har ikke brukt MobileMe løsningen, men regner med at denne også tilbyr push.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...