Gå til innhold

GTA IV trekkes etter knivdrap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det er sikkert Rockstar sin skyld, og det har sikkert INGENTING å gjøre med at

 

1) Han var mentabilt ustabil

2) Dårlig oppdragelse, kanskje voldelig eller mishandlende.

3) Manglende psykisk helsevern og mangelfull kunnskap.

Osv.

 

Nei... ikke når det er så enkelt å skylde på et dataspill!

 

Null respekt for mennesker og samfunn som peker fingeren mot simpel underholdning og ytring for å få fokus bort ifra seg selv og sine egne feilinger.

Lenke til kommentar

noen folk er tikkende bomber, og en ting som GTA kan lett utløse dem.

 

selv synes jeg GTA kun er noe voldelig gangster dritt. kjøpte spillet og hadde det i knappe 3 dager før jeg solgte det igjen.

bilkjøringa var det eneste som holdt mål i spillet.

 

GTA er nok ikke et spill man kjøper til unga sine, små eller store, samma hvor ufarlig det liksom skal være.

Lenke til kommentar
GTA er såpass surrealistisk og klisjè at jeg har null problemer med å la et barn spille det. Den største enkeltfaktoren for vold og særlig vold som trigges av ytre faktorer er mental.

Ja, tvillingbrødrene mine på 8 år spiller det støtt og stadig - dog San Andreas.

Lenke til kommentar
Mannen skal i følge thailandsk politi ha prøvd å finne ut om det var like lett å stjele en drosje i virkeligheten som det var i Grand Theft Auto. Drosjesjåføren gjorde imidlertid motstand, og 18-åringen stakk ham med en kniv.

 

Hvor dum går det an å bli? Helt tilfeldig at han ble inspirert at dette spillet, i alle filmer så klarer folk å ta få tak i biler bare de stopper dem og river dem ut.

 

– Vi ber nå butikker om å ta spillet av hyllene, og vi vil erstatte det med andre spill.

 

Hello Kitty?

Lenke til kommentar

Folk som blir påvirket av et spill har seriøst psykiske problemer, forstår virkelig ikke hvordan tankegangen til så påvirkelige mennesker er.Noe er virkelig galt med en slik person. :hmm:

 

Men det er da flott for de menneskene som har en lidenskap i å fortelle andre hva som er godt for dem og ikke, osv...

På en måte så er slike mennesker og syke, på sin egen merkelige måte. :p

 

De fleste har hørt hvor farlig det er med voldelige filmer og spill, men jeg kan med enkelhet nevne en ting som har tatt MANGE * 1000 liv mer og som enda tar liv og totalt styrer noen mennesker liv på en eller annen måte. Men som likevel er fullt godtatt, men som likevel skaper mer problemer enn det gjør godt. Hvorfor? Jo, er man god mot folk bare pga dette så ''går kanskje litt langt, men bare for å sette spissen på det'' er man en rævslikker og innerst inne potensielt en farlig person. Det kan man og være viss man

tror fult og helt på det uten grenser.

 

Hva er dette?

 

 

RELIGION

:w00t:

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Folk som blir påvirket av et spill har seriøst psykiske problemer, forstår virkelig ikke hvordan tankegangen til så påvirkelige mennesker er.Noe er virkelig galt med en slik person. :hmm:

 

Men det er da flott for de menneskene som har en lidenskap i å fortelle andre hva som er godt for dem og ikke, osv...

På en måte så er slike mennesker og syke, på sin egen merkelige måte. :p

 

De fleste har hørt hvor farlig det er med voldelige filmer og spill, men jeg kan med enkelhet nevne en ting som har tatt MANGE * 1000 liv mer og som enda tar liv og totalt styrer noen mennesker liv på en eller annen måte. Men som likevel er fullt godtatt, men som likevel skaper mer problemer enn det gjør godt. Hvorfor? Jo, er man god mot folk bare pga dette så ''går kanskje litt langt, men bare for å sette spissen på det'' er man en rævslikker og innerst inne potensielt en farlig person. Det kan man og være viss man

tror fult og helt på det uten grenser.

 

Hva er dette?

 

 

RELIGION

:w00t:

 

Shit, jeg trodde jeg hadde et veldig godt eksempel på det samme i alkohol, men religion slår jammen alkoholen ned i støvlene.

Lenke til kommentar

Er så lei av at media legger skylden på spill bare for å slippe unna billigt selv.

 

Hvis han ikke hadde spillt GTA hadde det helt klar vært noe annet som hadde utløst dette. Det er ikke spillet sin feil, men spillerens feil.

 

Jermy i Pure Pwnage forklarte dette veldig bra i en av episodene sine hvor han forklarer den store forskjellen mellom spill og reality. "Reality is like Nvidia Geforce 102929292929 (nå husker jeg ikke tallene, men var en del)"

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Er så lei av at media legger skylden på spill bare for å slippe unna billigt selv.

 

Hvis han ikke hadde spillt GTA hadde det helt klar vært noe annet som hadde utløst dette. Det er ikke spillet sin feil, men spillerens feil.

 

Jermy i Pure Pwnage forklarte dette veldig bra i en av episodene sine hvor han forklarer den store forskjellen mellom spill og reality. "Reality is like Nvidia Geforce 102929292929 (nå husker jeg ikke tallene, men var en del)"

 

Hva er det media slipper unna ved å skylde på spillet framfor spilleren?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...