Gå til innhold

USA forbyr mobilsnakk på fly


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnet mye støy på flyet blir jo mobilpraten veldig høylytt, så ja til forbud mot mobilsnakk i flyet!

 

Men jeg har sittet på flere ganger da folk har snakket med folk i telefonen og de får en liten tilsnakk av kabinpersonalet. I usa kan du få flere år bak låste dører!

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Er enig vi i Europa kan gjøre det samme som USA. Men det som hadde vært en ide, kunne vært å ha WiFi på fly. Jeg ikke mye om det, eller om det er mulig å gjennomgføre, men da har de kontroll på hva slags trafikk det er snakk om, og veldig mange kan ha bruk for det. Det eneste minuset måtte vært det at noen ville kanskje brukt Skype eller liknende programmer for å erstatte mobil samtalen...

Lenke til kommentar

De kan jo revitalisere det gamle konseptet om todelt kabin, bare at før var det delt mellom røyker og ikke-røyker. Nå kan man dele mellom de som ønsker en behagelig flytur, og de idiotene som ikke har lært mobilvett og konstant må ringe og si "Ja, kjære, jeg sitter fortsatt på flyet. Savner deg så mye....Åhhh....smask...suss!!"

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Smart, og jeg håper Europa følger etter. Flyet har vært et av de siste stedene der man er skånet for mobilsnakk, og jeg syns det bare er fint at det fortsatt er noen sånne. At SMS og datatrafikk er lov er også positivt, folk som vil jobbe på flyet vil få mer "frihet" og det forstyrrer ikke. Syns de også burde oppfordre alle til å sette mobilen på lydløs.

 

Trodde data og mobil ikke var lov på fly jeg?

Hver eneste gang før man tar av sier dem jo klart "turn off electronic devices"

 

Eller?

Mens europeiske land og flyselskap nå planlegger frislipp av mobiltelefoner på fly, vil politikerne i USA nå totalforby mobiltelefonsamtaler på fly.

Jeg mener å huske at det er opp til hvert flyselskap. Husker å ha lest om et selskap som tillot samtaler, men som senere tok det tilbake etter oppfordring fra passasjerene, de ville fortsatt ha flyet som et fristed. For tiden er det veldig få selskap som tillater det, men det blir vel bare flere og flere.

Lenke til kommentar

desto større hastigheter man er i, desto større er strålingen.

F.eks fra du sitter i rod til du kjører 80km/t øker strålingen med 100ganger...

Det anbefales at du ikke bruker mobil på buss og andre transporter med mange folk på... pågrunn av at det er ikke bare du som utsettes for kraftig stråling, men alle rundt deg også...

Vis hensyn, spesielt om det er gravide, syke og eldre personer samt små barn ombord i nærheten på buss og tog...

Lenke til kommentar
Det har da vært forbudt å bruke mobiltelefon på fly i USA i mange år.

Det er ikke det det er snakk om. Det er snakk om en lov som skal forby dette.

 

Hva er det du prater om? En lov som skal forby, det å forby bruk av mobiltelefon på fly?

Det er snakk om en lov som skal forby snakking i mobiltelefon på alle fly i USA. En slik lov eksisterer ikke idag.Det er kun flyselskapene selv som bestemmer idag.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...