Gå til innhold

Nytt kamerasystem lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er rett og slett spektakulært. Dette er noe jeg ikke en gang vurderer å vurdere å si nei til å kjøpe. Det blir et slikt på meg. Minileica til minipris. Men det viser jo at Oly/Pana hører på kundene, for de spesifikasjonene som kommer frem her er nesten en blåkopi av hva man har etterspurt på utenlandske merkeforum! :)

 

Jeg gleder meg, jeg gleder meg som et lite barn på julaften.

 

YEAH!

Lenke til kommentar
Men ser ikke noe om Micro Four Thirds linser kan brukes på Four Thirds ut fra grafikken, så antar at ikke det går.

Jeg tror nok at det er en riktig antagelse. En av forskjellene til micro objektivene, er at bakre linse(gruppe) kan plasseres mye nærmere sensoren. Og da vil de være i veien for speilet.

 

Tom

Lenke til kommentar

Positive nyheter i mine øyne. Et kompakt alternativ til SLR som er lett å dra med seg. Generelt savner jeg alternativer til speilrefleks, de kompakte løsningene har lidd under små sensorstørrelser og det har vært ensidig fokus på speilrefleks som eneste alternativ hvis man ønsker kvalitet. Jeg skulle gjerne også sett flere produsenter av digitale rammesøkere, idag er det kun M8 fra Leica på markedet. Savner dessuten et rimligere bakstykke uten crop-faktor for mellomformat, 16MP med den nyeste teknolgien til en pris av 30-40k hadde vært fantastisk.

Lenke til kommentar

må hive meg på de andre innleggene her, dette ser veldig spennende ut! Er spent på hvor små kamera + objektiv kan bli, og hvor bra ytelsene, ergonomi og kontroller kan bli (DP1 viste vel til gangs at stor sensor ikke er alt...). Enig at dette muligens er årets største nyhet på kamerafronten, veldig gøy at noen tør tenke nytt!!

Lenke til kommentar
Så gjenstår det bare å se om noen bruker den større sensoren til å runde 20mpx på et kompaktkamera..

 

Vi får virkelig håpe at de ikke gjør det. Nei, kom med en støyfri 6mpx sensor i fourthirds brikkeformat, en liten leica-lignende sak og en 17,5mm f1.4 linse, la det koste under 10k og jeg er i himmelen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...