Gå til innhold

Test: Asus Triton 85


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grei test.

 

Men, det hadde vært fint om dere også har kunnet testet alternative vifter med kjølere slik som denne, i mange tilfeller så kan det faktisk bli en veldig stor forskjell ved å montere en raskere / mer stillegående vifte.

 

Litt kjekt å se hvor bra kjøleren hadde greid seg med for eksempel :

 

*Vifte med gode mottryksegenskaper.

*En veldig stillegående vifte.

*En langt kjappere vifte.

Lenke til kommentar

Synes det blir litt rart når man leser:

+ God kjøleevne

- Litt støy

 

.. Man kan jo skru ned RPM - og da vil vel resultatet bli:

+ Grei kjøleevne

+ Lite støy

 

?

 

Det beste ville vel vært å stilt vifta slik at den holdt en konstant temperatur. Eks. kjøre CPU burn, og sette vifta til å holde tempen på 45*C eller annen temp - for så å måle støyen. Gjøres dette med forskjellige vifter vil støynivået være sammenliknbart.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke produsentene for cpu kjølere selge kjølerene med stillegående vifter? Er planen at folk skal kjøpe en bråkete kjøler, bytte vifte selv, og dermed bryte garantien? Kan ikke være så vanskelig å bare kline på en bedre vifte når de først har laget en kjøler med gode kjølefinner, varmerør osv.

Lenke til kommentar

Fint å se en kjølertest av og til. Også fint å observere at NH-U12 ennå duger! Føler jeg har fått litt for pengene med den.

 

Når det gjelder vifter, så mener jeg at det er ganske subjektivt! Det er også mange "støyende" vifter som blir "stille" med bare en liten reduksjon i voltstyrken.

 

Det fine med webshopper er returetten. Kan liksom handle en del forskjellige vifter å teste litt, for så å få igjen pengene for dem man ikke vil ha!

Lenke til kommentar

Vi leser alltid igjennom forumtrådene til testene, både jeg som skribent og redaktøren min. Alt av ideer som kommer inn i mine tester, noterer jeg ned.

 

Det er dessverre slik at ting som kanskje høres flott og fint ut i teorien, lar seg vanskelig gjøre i praksis. Alle i ideer blir tatt opp til vurdering, men enkelte steder må vi sette grensen. Dere lesere vil alltid klare å finne ett eller annet som kunne vært gjort anderledes :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...