Gå til innhold

Dropper Nvidia 790i-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva Intel-plattformen angår ser det iallfall mørkt ut.

 

Hø?

Ble ikke det litt feil?

 

Nei? De mener at det ser hvert fall mørkt ut for nVIDIA brikkesett på Intel-plattformen?

 

 

 

Jeg syntes det er bra at noen tar tak! For så godt som samtlige nVIDIA brikkesett som har kommet til Intel-plattformen har det vært i overkant mye hodebry med.

 

På tide at nVIDIA får seg et spark i ræva så de skjønner at de må ta seg sammen!

 

 

Folk kjøper enten nVIDIA av to årsaker:

 

1: Gammel vane, de tror fortsatt at nVIDA er et godt valg som de var i nFORCE 2-4 dagene

 

2: De blir tvunget til det på grunn av nVIDIA skal på død og liv ha SLI-eksklusivitet slik at folk blir tvunget over på deres brikkesett

 

 

Er knapt noen som kjøper nFORCE fordi det er 'best'.

Helt siden nFORCE4-dagene har det gått nedover med nFORCE-brikkesettene dessverre.. Og Intel har egne brikkesett som er MINST like gode!

 

 

Intel P35, X38, P45 og X48 mildt sagt knuser jo alt av nFORCE-brikkesett som er i nærheten av samme prisklasse. P45 og X48 overgår jo egentlig alt av nFORCE-brikkesett som er på markedet idag, samme gjør vell strengt tatt også X38, mens P35 stiller litt begrenset når det kommer til PCI-Express båndbredde så overgår det alt av nFORCE i sin prisklasse..

 

 

Eneste som har holdt nFORCE i livet har vært nVIDIA sin GeFORCE sukse, som har gjort SLI for mange veldig aktuelt og de har derfor skaffet seg (uten å tenke seg om) nFORCE-brikkesett kun pågrunn av SLI-støtten.

 

Nå som AMD/ATI har rystet markedet med sine nye HD 4850/4870 og straks kommer med 4850X2 og 4870X2 har behovet for SLI sunket drastisk og folk skaffer heller Intel-brikkesett, både fordi de rett og slett er bedre, også har de Crossfire-støtte.

 

 

 

Og det er jaggu på tide, så folk slipper å slite med dårlige nFORCE-kort. Er jo alleslags feil og problemer med dem, høy varmeutvikling, dårlig bios, mange bugga funksjoner, dårlige drivere som er det som skaper mest trøbbel og bluescreens osv.. Overklokke noe bedre enn Intel-brikkesett gjør de heller ikke?

 

Så at folk i det hele tatt vurderer nFORCE fremfor Intel fatter jeg ikke..

 

 

Intel er jo en helt annen verden, knapt noe som helst problem i det hele tatt, alt funker som det skal, alt er helt stabilt osv..

 

 

 

Har selv hatt 2x nFORCE680i kort og 1x nFORCE780i og de må ha vært noe av det verste jeg har vært borti. Sære på minnebrikker, utrolig kontete til overklokking, ikke lett å få stabil, dårlig bios med mange 'defekte' funksjoner, også er driverene ikke stort å skryte av oppå det igjen, aldri hatt så store problemer med systemet mitt som når jeg har kjørt de kortene, mens nå sitter jeg å ser vanntro på mitt Intel P45 som jeg ikke har opplevd det minste problem med? Absolutt alt fungerer som det skal, alt er dønn stabilt tiltross for at jeg har klokket lengre enn jeg i det hele tatt klarte med nFORCE-kortene?

 

 

Har faktisk måtte hjelpe folk med å sette volt manuelt på minnebrikkene sine fordi deres nFORCE brikkesett overvoltet dem når de kjøpte auto så de tok kvelden etter noen måneder?

 

 

På høy tid at folk for opp øynene og for vite hvor problematiske disse nFORCE-brikkesettene faktisk er/kan være. Noen er heldige, men de færreste er..

 

Håper dette gir Intel-brikkesettene den oppmerksomheten de fortjener, og at nVIDIA får seg et kraftig spark i ræva, noe de virkelig fortjener!

Lenke til kommentar
Bra det her. Så kanskje nvidia faktisk tester hovedkortene sine i framtiden :p

 

Ja, at de får trøbbel for å ha dårlig kvalitet er bare bra, kanskje de kan lære noe til framtiden.

 

AtW

 

Intel er jo en helt annen verden, knapt noe som helst problem i det hele tatt, alt funker som det skal, alt er helt stabilt osv..

 

Intel er vesentlig bedre enn feks nforce, men jeg er ikke helt enig i den karakteristikken allikevel, det er nok å hente på bedre kvalitet på intel-chipset også.

 

AtW

Lenke til kommentar

PROBLEMET:

 

Ligger med nvidia og intel, begge 2 er med i detta, intel og nvidia er ikke gode venner, intel rusher ikke med å gi info, nvidia stresser og releaser ting premature.

 

Først var det DDR2 kontrolleren i 6xx serien, så fiksa de det til 7 serien, men 790 er DDR3.

 

 

Rett og slett minnekontrolleren som er moooonga ;)

 

 

 

For å si det sånn, amd chipsetta er sykt gode, så hva skal nvidia gjøre der ? o.0

Lenke til kommentar
PROBLEMET:

 

Ligger med nvidia og intel, begge 2 er med i detta, intel og nvidia er ikke gode venner, intel rusher ikke med å gi info, nvidia stresser og releaser ting premature.

 

Først var det DDR2 kontrolleren i 6xx serien, så fiksa de det til 7 serien, men 790 er DDR3.

 

Rett og slett minnekontrolleren som er moooonga ;)

 

For å si det sånn, amd chipsetta er sykt gode, så hva skal nvidia gjøre der ? o.0

Du er inne på det!

 

Problemet er dog ikke i minnekontrolleren, men i bussen mellom CPU og nordbru.

 

Kan dessverre ikke gi noe dokumentasjon på det, men det kom ganske klart og tydelig frem med nForce 680i som i utgangspunktet oppfylte alle kravene satt av Intel til de nye 45nm quad-core prosessorerene. Plutselig fant Intel ut at de måtte gjøre noen revisjoner, fikk nVIDIA vite om dette... Nei.

 

Mye lettere med AMD, da HyperTransport er en helt åpen standard. nVIDIA var også de første til å ta i bruk HyperTransport (i XBOX), og har gode erfaringer med det.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...