Gå til innhold

Konkurranse: Vinnerbildene fra portrettkonkurransen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pussig, jeg sjekket ALLE linkene før jeg la saken til publisering, og ditto igjen nå, og alle fungerer her fremdeles.

 

Noe rundt 100 stykker deltok, men tallet er litt usikkert da noen sendte tre mail med ett bilde i hver, noen sendte tre bilder i en mail, og så videre. Omtrent halvparten av bildene vi fikk inn var for store, for små, i feil format, kom for tidlig eller seint, eller fulgte ikke konkurransereglene på annen måte. Man må ha deltatt med minst ett gyldig bilde for å kvalifisere for koppen fra Japan Photo (som har fått adresseliste og vil sende ut gavekort direkte, uten å gå via oss).

Lenke til kommentar

Ah, I see ze problem. Fikser nå, men inntil jeg er ferdig vil tilfeldige bildelinker ikke funke.

 

EDIT: Sånn, nå skal alt være i orden også for dem som har operativsystem som ikke takler caps, mellomrom eller norske tegn over ftp.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Finnes det noen sted beskrivelser av hva som er gjort av etterbehandling på disse fotografiene samt EXIF data til de bildene?

 

Ikke med mindre de forskjellige fotografene selv velger å offentliggjøre slikt.

Jeg kan gjerne "avsløre" det. Bildet er tatt i fotografens studio, med et stykk blitslampe og reflektor. Bildet er i ettertid konvertert til sorthvitt i Adobe Camera RAW, der jeg har økt clarity og lekt pittelitt med mellomtonene.

 

Bildet er tatt med Olympus E-400 og 14-54 @ 54mm, blender f/7.1.

 

Ellers kan det nevnes at bildet er tatt i forbindelse med et portrettintervju jeg gjennomførte med Knut en gang i sommer.

 

:)

Lenke til kommentar

Er det nå jeg skal si at dersom jeg hadde klart å sende inn mitt bidrag så hadde jeg vunnet? Og at jeg var skuffet over den lave kvaliteten?:-)

 

Gratulerer så mye til alle sammen, personlig så syntes jeg tredjeplassen var best av top3, mest pga. av de tekniske kvalitene ved bildet. Sylskarpt.

Lenke til kommentar
Er det nå jeg skal si at dersom jeg hadde klart å sende inn mitt bidrag så hadde jeg vunnet? Og at jeg var skuffet over den lave kvaliteten?:-)

 

Gratulerer så mye til alle sammen, personlig så syntes jeg tredjeplassen var best av top3, mest pga. av de tekniske kvalitene ved bildet. Sylskarpt.

Det må du gjerne si. Jeg er skuffet over kvaliteten på noen av de, men jeg likte også best nummer 3 sånn kvalitetsmessig på selve bildet. Nummer 2 ser jeg ikke noe spesielt med i det hele tatt. Prøver å fange en stemning og et motiv, men det griper ikke meg, hvertfall ikke ved første øyekast. Førsteplassen likte jeg godt. Bra bilde og fotografen har brukt bilde og effekter til å lage et slags motiv og en stemning i bildet.

Lenke til kommentar

Hvilken bruker vant?

 

Grattiss Ole ;)

 

Hadde rangert det litt annerledes selv, syns nr 2 var best, så Ole's på nr 2 og så vinnerbildet på 3. plass da jeg sysn det mangler litt fart i det, litt bevegelsesuskarphet idet han slår eller noe... Uansett, bra gutter ;)

 

Edit: Og De få jentene som deltok :p

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Hmmmm...........sitter og ser på bildene her og blir ikke helt klok på konkurransen (jeg har ikke deltatt selv):

 

Sitat: "Portrett er et bilde eller en skildring av et bestemt menneskes individuelle særtrekk, i bildekunsten oftest ansiktet" (fra Wikipedia).

 

Jeg anser vinnerbildet som et godt bilde, men ikke noe portrett, ref definisjonen over. Det er jo mer et godt bilde av en sport eller aktivitet. Bilde nr 2 anser jeg heller ikke som noe portrett, da det mer beskriver en stemning for meg. Man ser jo nesten ikke ansiktet til gutten. Tredjeplassen anser jeg derimot som et portrett, slik det defineres. -Og et meget godt bilde i tillegg!

 

-Men; hva vet vel jeg.................

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...