Gå til innhold

Nintendo jobber med Wii-etterfølger (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte min på releasedatoen og har spilt maks. 20 timer på den. Ikke en god investering for mitt vedkommende nei.. Er kanskje jeg som har forandret meg, Nintendo var jo så bra på 80- og 90-tallet.. Tenker da på NES og SNES. N64 gikk meg hus forbi, CG hadde jeg jo litt glede av da.. Og GBA/DS er jo forsåvidt bra! Håndholdt er de gode på ja :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg slenger meg på Martin. Med spil som Mario Galaxy, Zelda, Mario Kart, Metroid og Brawl er det en meget god investering.

 

Men hvis Nintendo kommer med ny spillekonsol ønsker jeg å se, i tillegg til wiimoten (med innebygd motionplus og kanskje enda bedre sensitivitet) og nunchuck, en trådløs "classic" controller som ikke må kobles til wiimoten og en oppgradering for hardwaren.

Nintendo burde ha råd til det.

Jeg sier ikke at et godt spill bør ha god grafikk, men saken er at gode spill ofte ønsker å ha god grafikk, og at dersom det ikke er mulig med god grafikk så blir ikke spillet laget. Dersom de skaffer muligheter for like bra grafikk som 360 eller PS3 (evt. etterfølgerne) så kommer det nok en god del spill til wii også.

Lenke til kommentar

Ganske logisk, egentlig. Wii er genial på mange områder, men det er veldig mange som klager over dårlig grafikk og dårlig plass til å lagre spill og annet vi laster ned fra nettet. Neste Wii vil nok ikke gjøre den tabben, så grafisk blir den nok mye bedre, og kanskje den vil ha en harddisk?

 

For øvrig vil jeg bli svært overrasket om noen kan bekrefte at neste xbox og neste playstation ikke er under utvikling. Det tar tid å lage en ny konsoll, så de kan ikke vente til salget begynner å dø ut, dytte inn en ny prosessor og ha en helt ny konsollgenerasjon klar over natten. ;)

Lenke til kommentar

Håper fremdeles på noe sånt:

Se filmen hos Youtube

:p

Teknologien har kommet langt nok til at et Virtual Boy-konsept kanskje kunne være liv laga.

I tillegg har det lenge gått rykter om at Nintendo er tungt inne i forskning på dybde i vanlige skjermbilder. Setter lett en hundrings på at neste revolusjon fra den kanten i det minste har et eller annet med romfølelse å gjøre.

 

EDIT: NÅ funker den. :dremel:

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Konsollprodusentene starter som regel utviklingen av den neste konsollen like etter forgjengeren har blitt lansert. Ikke overraskende altså, men godt å vite.

Jeg håper at "Wii 2" blir slik:

-Like minimalistisk design som forgjengeren

-360/PS3 grafikk eller bedre

-Bedre onlinesystem: EN friendcode/et nick

-Innebygd HDD slik at konsollen kan kjøre GC-spill via VC

-Videreutvikling av Wii 1 kontrolleren, men ikke så mye at Wii 2 ikke kan kjøre Wii 1 spill.

 

Meh, betalte 2000kr for min wii og med spill som Smash Bros. brawl, Mario Galaxy, Metroid og Zelda anser jeg det som en svært god investering.

QFT. Jeg ler av de som påstår at Nintendo har forlatt fansen sin. Nintendo har alltid vært familievennlige. Does Famicom ring a bell? De spillene du nevnte og virtual console har vært mer enn nok for å tilfredstille meg. Tredjepartselskapene har derimot ikke stått på like mye som Nintendo, men jeg håper at det vil endre seg med spill som: de Blob, MadWorld, Fatal Frame 4, Tenchu 4, Rune Factory, Deadly Creatures, The Conduit og Little King Story.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt enig i at spillere forventer noen revolusjon når det kommer en ny konsoll, det er stort sett jevn framgang, og lite revolusjonerende i mine øyne. Wii har vel i dag noen ulemper, som lite felksibiltet, dårlig grafiske kapabiltieter, litt lite felksibel, mangel på gode tredjepartstitler og dessuten er VC-spill og alt ekstrautstyret overpriset. Men nintendo er dyktige med sine egene spill selv om det er veldig mye oppkok av gamle serier, så noe riktig har de jo gjort, vi får se hvordan det går neste genrasjon, etter det har gått over all forventning for nintendo i denne.

 

AtW

Lenke til kommentar
Håper vi i endelig kan spille spill som Mario og Zelda i next gen grafikk!

 

'-.-

 

 

 

hvorfor i bais navn skal zelda eller mario bli bedre hvis de får bedre grafikk!!?! se på mario 64/ocarina of time/super mario brothers/hyrule fantasy, bra grafikk? nei, men kulere enn alle spill på 360 satt sammen og med forbedret grafikk? ja.

Lenke til kommentar
Håper vi i endelig kan spille spill som Mario og Zelda i next gen grafikk!

 

'-.-

 

 

 

hvorfor i bais navn skal zelda eller mario bli bedre hvis de får bedre grafikk!!?! se på mario 64/ocarina of time/super mario brothers/hyrule fantasy, bra grafikk? nei, men kulere enn alle spill på 360 satt sammen og med forbedret grafikk? ja.

 

Fordi grafikken spiller inn på spillgleden? Super Mario World er feks kult, men det er enda kulere på emulator der grafikken forbedres litt. Alt tyder på at grafikk har noe å si for spillopplevelsen, så spørmålet er, hvorfor i alle dager skulle det ikke bli bedre?

 

AtW

Lenke til kommentar
Håper vi i endelig kan spille spill som Mario og Zelda i next gen grafikk!

 

'-.-

 

 

 

hvorfor i bais navn skal zelda eller mario bli bedre hvis de får bedre grafikk!!?! se på mario 64/ocarina of time/super mario brothers/hyrule fantasy, bra grafikk? nei, men kulere enn alle spill på 360 satt sammen og med forbedret grafikk? ja.

 

Fordi grafikken spiller inn på spillgleden? Super Mario World er feks kult, men det er enda kulere på emulator der grafikken forbedres litt. Alt tyder på at grafikk har noe å si for spillopplevelsen, så spørmålet er, hvorfor i alle dager skulle det ikke bli bedre?

 

AtW

 

super mario world syns du er kulere med emulator? Ô.õ

nei, grafikk forbedrer ikke spillgleden en døyt! galaxy har bedre grafikk enn 64, er galaxy et epic failure i forhold? ja.

Lenke til kommentar
Håper vi i endelig kan spille spill som Mario og Zelda i next gen grafikk!

 

'-.-

 

 

 

hvorfor i bais navn skal zelda eller mario bli bedre hvis de får bedre grafikk!!?! se på mario 64/ocarina of time/super mario brothers/hyrule fantasy, bra grafikk? nei, men kulere enn alle spill på 360 satt sammen og med forbedret grafikk? ja.

 

Hvem bestemmer om et spill er bra eller dårlig, egentlig?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...