Gå til innhold

Canon sliter økonomisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Canon selger kameraer som aldri før men sliter likevel med økonomien.

Les mer

 

Jeg synes det er å dra det litt langt at de SLITER!

 

"Det meldes om et fall i nettoinntekter på 13 prosent."

 

NETTO! INNTEKTER!

 

Det vil si at hvis de tjente 1 milliard ifjor, så tjener de nå "bare" 870 millioner.

 

Jeg tror de smiler hos Canon ennå jeg ;)

Lenke til kommentar

Det er ingen fare for at de forsvinner, men alle med kunnskaper om økonomi vet at 13% fall i netto-inntekt er ganske dramatisk. Det dobbelte er ikke dramatisk, men katastrofalt. Hoder ruller ofte på grunn av slike tall, og kostnadsbesparelser er ofte resultatet. Vi får håpe at de ikke bytter ut metall med plast i L-optikken :!:

Lenke til kommentar
Jeg tror de smiler hos Canon ennå jeg ;)

Jeg vet ikke om de smiler hos Canon for tiden. Men det har nok mer med Nikon D3 og D700 å gjøre enn finansene.

 

 

Tom

 

Betviler jeg sterkt,disse to modellene har vært alt for kort tid i markede til å kunne gjøre noen stor innvirkning, har mere tro på økte råvarepriser og dårlig dollarkurs , det samme ser en hos flere aktører bla i bilindustrien . :hmm:

Lenke til kommentar
Betviler jeg sterkt,disse to modellene har vært alt for kort tid i markede til å kunne gjøre noen stor innvirkning, har mere tro på økte råvarepriser og dårlig dollarkurs , det samme ser en hos flere aktører bla i bilindustrien . :hmm:

Nåja, tror det var en del hos Canon som fikk hakeslepp når D3 ble lansert; for den tok de fleste av oss på senga. Og hvis ledelsen i Canon er så konservative som jeg har fått inntrykk av, så er det en del frustrerte ingeniører der borte nå, som ikke får lov til å komme med snadderet de har pønsket ut.

 

Tror nok at arvtageren til 5D må levere over forventning nå. Ikke at det bør være noe problem, men ...

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Betviler jeg sterkt,disse to modellene har vært alt for kort tid i markede til å kunne gjøre noen stor innvirkning, har mere tro på økte råvarepriser og dårlig dollarkurs , det samme ser en hos flere aktører bla i bilindustrien . :hmm:

Nåja, tror det var en del hos Canon som fikk hakeslepp når D3 ble lansert; for den tok de fleste av oss på senga. Og hvis ledelsen i Canon er så konservative som jeg har fått inntrykk av, så er det en del frustrerte ingeniører der borte nå, som ikke får lov til å komme med snadderet de har pønsket ut.

Tror egentlig ikke hakeslippet var mindre pga D300, sjelden man ser over 40% prisreduksjons så fort som det skjedde med 40D.

Lenke til kommentar
Betviler jeg sterkt,disse to modellene har vært alt for kort tid i markede til å kunne gjøre noen stor innvirkning, har mere tro på økte råvarepriser og dårlig dollarkurs , det samme ser en hos flere aktører bla i bilindustrien . :hmm:

Nåja, tror det var en del hos Canon som fikk hakeslepp når D3 ble lansert; for den tok de fleste av oss på senga. Og hvis ledelsen i Canon er så konservative som jeg har fått inntrykk av, så er det en del frustrerte ingeniører der borte nå, som ikke får lov til å komme med snadderet de har pønsket ut.

 

Tror nok at arvtageren til 5D må levere over forventning nå. Ikke at det bør være noe problem, men ...

 

Tom

 

Tja det samme så en om Intel da amd slapp sine første A64, Intel tok det med knusende ro og svarte så det suste etter ,da det var gått en tid.

Mulig vi opplever det samme i dette tilfelle også :hmm:

Lenke til kommentar

Intel sov da AMD kjempet for å bli noe annet enn bare et entusiastmerke. I parantes bemerket ble vel AMD ikke spesielt mye annet enn et entusiastmerke, Intel holder vel fortsatt 70-80 % av markedet, men at AMD har blitt mer vanlig i dag er det dog ingen tvil om. Det er ikke mange år siden det var tilnærmet utenkelig å handle taplopp med AMD-cpu.

Lenke til kommentar

Det faktum at Canon fortsatt selger flere kameraer enn tidligere viser at de neppe vil satse noe mindre på det området, tvert imot er det noe de vet de må satse på, også hvis det skulle gå dårlig. Tviler på at man vil merke noe forandringer i tiden fremover.

 

Men når det er sagt så har jo ALLE kjøpt seg et speilreflekskamera de to siste åra, det vil nok ikke vare evig. Så selv om kurven peker litt nedover betyr ikke det krise for Canon.

Endret av Taxxi
Lenke til kommentar
De går jo i overskudd. Ergo så sliter de så absolutt ikke med økonomien.

 

Jøss. Her var det noen som ikke kan spesielt mye om bedriftsøkonomi og forventninger fra aksjemajoriteten...

 

Uansett - Canon har nok kutta i marginene sine for å forsvare seg mot Nikon sitt fremstøt. 40D er f.eks. fabelaktig priset - for oss fotografer.

 

Tror også at Nikon er i ferd med å høste fruktene de sådde med D40 - det er mange folk som oppgraderer fra D40. Og nikonianerne er ganske så trofaste mot merket sitt..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...