Gå til innhold

Dell lanserer bambus-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fy så liten og lekkert!

 

Poenget med Studio Hybrid-serien er visstnok at de skal være miljøvennlige. Ifølge produsenten er energiforbruket over 70 prosent lavere enn typiske mini-tower-maskiner, og Energy Star 4.0 er støttet.

Det at man kan kalle et produkt miljøvennlig har jo stort sett med energiforbruk å gjøre.

 

Jeg vet ikke om det er lite bambus igjen i verden, men tviler på at disse små maskinene vil utgjøre noen stor forskjell.

Hvis det plutselig blir tomt for bambus, så må jo disse maskinene øke i verdi senere :D

 

:p

 

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Trodde koalaen levde av bambus.

Og at det var lite bambus igjen i verden så koalaen dør ut.

 

Så hvordan kan det være miljøvennlig ?

Koalaen lever av og i eukalyptustrær. Det er pandaen som spiser bambus. Bambus blir det forresten ikke lite av i verden med det første. En typisk bambusplante kan vokse 15 meter på bare seks måneder. Den aller største, som blir 40 meter i høyde kan vokse opp til en halv(!) meter i døgnet! Ellers synes jeg denne PCen var svært stilfull og elegant!

Endret av Goodkat
Lenke til kommentar
Trodde koalaen levde av bambus.

Og at det var lite bambus igjen i verden så koalaen dør ut.

 

Så hvordan kan det være miljøvennlig ?

 

Det er riktig som Goodkat sier at det er pandaen som lever av bambus.

 

Tilfeldigvis (jeg lover!!!) bladde jeg forbi og så programmet "1, 2, 3 Oppussing" på kanalen Fem nå for ca. 10 minutter siden. Der så jeg en PC som var svært lik denne. Disse PC-ene er visst laget av en type bambus som pandaen og andre dyr forøvrig ikke spiser.

 

Så det er nok miljøvennlig. Bra tiltak av Dell, selv om de neppe bare har grønne motiv. Allikevel tror jeg ikke at dette vil slå helt an blant folk flest.

Lenke til kommentar

-De så fine designenet

-de hadde greit med hardisk og ram

- men skjermkortet og/eller cpu vil nokk trekke ned ytelsen

- billigere en "elkjøp pcer" som koster rundt 7000 og er ufattelig stygg noen ganger

 

 

Bambusen er ikke utrydnings truet?

Er koalaen utrydning truet?

 

 

"Bambus er også viktig mat for panda, 99 % av det de spiser er bambus.I Kina vokser det spesielt mye av denne planten." Spesielt mye betyr for meg mer en nokk

 

 

"Koalaen spiser hovedsakelig blader. De får alt de trenger av næring og fuktighet fra dem, så de kommer sjelden ned på bakken. Koalaene bruker mye av tiden til å sove og gumle eukalyptusblader" Bladene altså, den er faktisk fredet fordi mange ville ha pelsen ikke pga mangler på bamboo

Lenke til kommentar
Trodde koalaen levde av bambus.

Og at det var lite bambus igjen i verden så koalaen dør ut.

 

Så hvordan kan det være miljøvennlig ?

 

Det er riktig som Goodkat sier at det er pandaen som lever av bambus.

 

Tilfeldigvis (jeg lover!!!) bladde jeg forbi og så programmet "1, 2, 3 Oppussing" på kanalen Fem nå for ca. 10 minutter siden. Der så jeg en PC som var svært lik denne. Disse PC-ene er visst laget av en type bambus som pandaen og andre dyr forøvrig ikke spiser.

 

Så det er nok miljøvennlig. Bra tiltak av Dell, selv om de neppe bare har grønne motiv. Allikevel tror jeg ikke at dette vil slå helt an blant folk flest.

 

Cluet med Bambus er at det vokser VELDIG fort. Og i asia er det VELDIG mye bambus som hvert år må hugges ned og brennes, noen kaller det ugress andre kaller det fin natur.. Så istedenfor å brenne bambusen bruker man den i Pcen.. ergo miljøvennlig.

 

Men man kan jo bare ønske Dell velkomne i klubben. Asus lanserte jo Bambus pcer tidligere i år

Lenke til kommentar

Pene surfepc'er dette, størrelsen var heller ikke avskrekkende men det som er synd er at designet trekker prisen opp. De burde solgt disse til maks 3500,-. Noe mer er de ikke verdt.

 

Dermed blir dette kun for jålete designelskere og ikke for alle som liker produktet. Da må jo hensikten med miljøvennlig falle mye bort om design skal heve prisen.

 

Så lenge "miljøvennlige" og "dårligere" produkter koster mer, vil det aldri slå igjennom. Man får en miditower PC som banker livskiten av denne til samme prisen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Tilfeldigvis (jeg lover!!!) bladde jeg forbi og så programmet "1, 2, 3 Oppussing" på kanalen Fem nå for ca. 10 minutter siden. Der så jeg en PC som var svært lik denne. Disse PC-ene er visst laget av en type bambus som pandaen og andre dyr forøvrig ikke spiser.

 

Mmm, sant det, siden det er over 1000 arter bambus i verden. Ellers tror jeg ikke folk må være bekymret for at det er for lite av det, snarere tvert imot... bambus er også den fortest voksende planten på jorden.

 

Ellers virket disse PC'ene nokså greie. Kan se for meg noe slikt på soverommet eller noe.

Lenke til kommentar

Pen maskin, sikkert en fin desktop for de som driver med surfing og kontorarbeid. En Ubuntu-installasjon på den hadde gjort seg bra vil jeg tro.

 

Men den eneste måten dette er grønt at det vil gi grønne sedler i lommene til dell. Transportforuresning for både komponenter fra forskjellige steder i verden og transporten frem til kunden gjør den da ikke miljøvennlig en plass. Men noen går vel på den tankegangen, eller lar seg selv trøste når de forbruker noe som markesføres som miljøvennlig :p

 

Uansett flott å se at Dell har begynt å fokusere mye på det estetiske ved en datamaksin, som er med å bidra til en god brukeropplevelse.

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...