Gå til innhold

64 GB SSD for Eee


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En annen fordel er størrelsen. 4 mm er såvidt jeg vet langt tynnere enn de minste harddiskene.

 

Første jeg har sett en som bruker PCIe-bussen. Sikkert rimelig billig å masseprodusere også med tanke på at det bare er et kretskort med noen flashbrikker og en kontroller på. Tror vi ser 64 GB-moduler til rundt tusenlappen i løpet av året.

 

Det bør utvikles standardstørrelser for denne typen lagring.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Faktisk så viser det seg at dagens SSDer ikke forbedrer batterkapasiteten i det hele tatt, faktisk kan de føre til raskere tapping av batteriet enn platedisker. Det har nok mye med å gjøre at SSD er veldig nytt, uoptimalisert og lider av barnesykdommer, er ganske sikker på de blir mye bedre i løpet av 1-2 år.

 

Ref

Lenke til kommentar
Faktisk så viser det seg at dagens SSDer ikke forbedrer batterkapasiteten i det hele tatt, faktisk kan de føre til raskere tapping av batteriet enn platedisker. Det har nok mye med å gjøre at SSD er veldig nytt, uoptimalisert og lider av barnesykdommer, er ganske sikker på de blir mye bedre i løpet av 1-2 år.

 

Ref

 

Ja, det er godt poeng - det er ikke automatisk slik at en SSD bruker mindre energi. Nå har Tom's Hardware fått mye kritikk for testmetodikken der, og har publisert en oppfølgerartikkel:

 

http://www.tomshardware.com/reviews/ssd-hard-drive,1968.html

 

Men konklusjonen er fortsatt langt på vei den samme.

 

Dog viser de nyeste enhetene, som OCZ SATA II, svært gode tendenser og er mer energieffektiv enn tradisjonelle disker.

 

Vil ha! :)

Lenke til kommentar
Glanyhet! Men forløpig tror jeg å invistere i en Corsair minnepenn på 32gb + en minnebrikke på 8/16gb til dagens Eee er en fin løsning for å få opp plassen til en billig penge (selv om det er treigt.)

 

 

Eller så kan man jo kjøpe en SDHC på 8GB till 269,- hos Komplett. Hjelper jo masse for dokumenter...

Lenke til kommentar
Glanyhet! Men forløpig tror jeg å invistere i en Corsair minnepenn på 32gb + en minnebrikke på 8/16gb til dagens Eee er en fin løsning for å få opp plassen til en billig penge (selv om det er treigt.)

 

 

Eller så kan man jo kjøpe en SDHC på 8GB till 269,- hos Komplett. Hjelper jo masse for dokumenter...

 

Er jo nettopp dette jeg referte til?

 

Er vel ikke lenge til 32gb sdhc (maks i sdhc standarden) kommer i butikkene https://prisguiden.no/product.php?productId=88262

 

 

Om bare noen få dager faktisk: Kingston Secure Digital 32GB SDHC @ Lagerstatus: Ingen tilgjengelige i dag. 5 stk. 2008-08-01 (Bekreftet dato)

Endret av kjeksomanen
Lenke til kommentar
Nå kommer vel 901 til norge med 20Gb SSD.. så 32gb versjonen blir vel mindre aktuell.. 1250kr for 12gb mer plas.. er dyrt..

Jeg tror 36 GB-versjonen (32+4) av Eee får samme pris som dagens 20 GB-versjon (16+4). Med Asus sine kvantumsrabatter er nok kostnadene bare marginalt høyere.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Hvis 32GB SSD'en er minst like rask som 16GB SSD'en som følger med, er den veldig aktuell for meg. Pluss et 16GB SDHC-kort. Noen som vet når Asus EEE 901 kommer til Norge?

 

Nå kan man jo faktisk 100GB tilsammen i en EEE uten bevegelige deler (bortsatt fra cpu-vifta) og deler som stikker ut av maskinen, som minnepenner osv. 4GB innebygd + 64GB SSD + 32 SDHC :D

Lenke til kommentar
Første jeg har sett en som bruker PCIe-bussen.

Det finnes noen fra Lexar her. Trancend hadde vist også noen i Expresscard-formatet.

 

Expresscard-standarden har to typer elektriske tilkoblinger: USB 2.0 og PCI express x1. Jeg regner med det er USB 2.0 de bruker, men håper selvsagt på PCI express x1.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...