Gå til innhold

Lanserer Raptor til serverbruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2.5" SATA 300...

Betyr det at den passer i nyere bærebare maskiner?

:yes:

 

Lurer på om den blir for varm til slik bruk eller ikke. Har innsett mer og mer at HD'en er den desidert største flaskehalsen på Vista for de beste Core2Duo bærbare maskinene. 10.000 rpm burde jo hjelpe noe.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva som er forskjellen på Velociraptor WD3000BLFS og Velociraptor WD3000GLFS, med unntak av at de har fjernet kjøleren?

 

SAS er raskere, går opp til 15.000 rpm, men siden det er fortsatt SCSI så koster kontroller korte en del. Billigste for home-user med 4 disker koster rundt 1.5k.

SAS er bare grensesnittet og det går opp til 300 MB/s, akkurat det samme som SATA.

 

15k-disker er i følge spesifikasjonene en del raskere på aksesstid. Noen av de nyere er også raskere enn Velociraptor på teoretisk overføringshastighet.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hva som er forskjellen på Velociraptor WD3000BLFS og Velociraptor WD3000GLFS, med unntak av at de har fjernet kjøleren?

 

....

 

Er nok bare det som er forskjellen.

 

WD3000BLFS

Vekt: 100

HxBxDD 0.95 x 6.98 x 10.16

 

WD3000GLFS

Vekt: 489

HxBxDD 2.61 x 10.16 x 14.70

 

La inn ordre på 1stk BLFS sist uke :)

I tester så langt, er denne en av de raskeste diskene på markedet, og gjør det bra mot både SAS (15k) og SSD disker. I forhold til Raptor diskene, gir denne 25-35% bedre ytelse.

Endret av crysys
Lenke til kommentar

Velociraptor uten kjøleren er 15 mm tykk i følge WD. Bærbare har normalt bare plass til 9,5 mm tykke disker. Noen få monster-bærbare har plass til 12,5 mm tykke disker. Noe større enn det har jeg ikke hørt om siden 80-tallet. (Da fikk man tak i 8-10 kg tunge "bærbare" med 386 prosessor og 3,5" disk)

 

Det med 12V setter også en stopper for bruk i bærbare.

 

Med det samme jeg var inne på WD sine sider så fant jeg ut at det nå finnes tre Velociraptorer:

 

WD3000BLFS (300 GB uten kjøler)

WD1500BLFS (150 GB uten kjøler)

WD3000GLFS (300 GB med 3,5" kjøler)

 

De vil antagelig selge ut de gamle Rapotor X og Raptor 150GB før Velociraptoren selges i 150GB-utgave i det segmentet.

 

Trenger man egentlig kjøleren i en normal stasjonær PC?

Hva er prisforskjellen på den med og uten kjøler? Med andre ord: Hva koster kjøleren om man vil ha den med på kjøpet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...