Gå til innhold

Test: Sony Ericsson W760i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som det står under bildene, 24". De hadde da ikke noe særlig utpreget lekkert design, men det er klart 24" gjør seg når man kjører gangster-wigga stil... he he :>

 

Telefonen var ett friskt pust fra SE. Men kamerabiten og mangel på fotolys/blitz var skuffende. Får vente noen måneder å se om den faller litt i pris før jeg eventuelt vurderer om dette kan være en kandidat for ny mobiltelefon til meg :>

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hvorfor i alle dager bruker de Sony Ericsson proprietært ikke 3,5 mm? Noen bla. Nokia bruker 2,5 mm - hva er vitsen med det?

 

Enig, skjønner ikke at noen gidder kjøpe SE så lenge de driver med den faenskapen... totalt idioti.

 

Nokia forøvrig bruker 3.5mm på musikkmobilene (N serien). Min E51 har 2.5mm, hadd ekjapt vært plass til 3.5, smule irriterende men fortsatt bedre enn sony ericsson. Det jeg gjorde var at jeg tok pluggene som var med og loddet en kort 3.5mm utgang med ledning etter mikrofondelen istedetfor pluggene som var der, bruker det sammen med plugger med kort ledning og hodetelefoner jeg har tilpasset med kort ledning - fungerer supert.

Lenke til kommentar
Men er det noen som har erfaring med "auto rotate" på W760i? Testet amobil dette? Ifølge SE sine spesifikasjoner så skal skjermen rotere etter som mobilen ligger eller står. Men jeg får det ikke til å funke på min :(

 

Det skal fungere på mediamenyen og når du viser bilder? Sist jeg sjekket roterer den ikke menyen eller internettbrowseren automatisk. (Lenge siden jeg sjekket, og det var på en prototype.)

Lenke til kommentar

Hei,

takk for tilbakemeldinger.

 

Auto-rotate fungerer også når du bruker nettleseren, mener også du har et alternativ for å skru denne funksjonen av i nettleseren. Forøvrig fungerte denne funksjonen ganske bra, men det hender du må snu litt ekstra på telefonen for at den skal skifte visning.

Lenke til kommentar

Ser at Amobil skriver i artikkelen at den er tilgjengelig i rød "her til lands". Da lurer jeg svært på hvor jeg får tak i en? Jeg har lett nesten Trondheim rundt for å finne en rød til dama mi. Har en i sort/gul selv som jeg har hatt i snart 3 uker. Har opplevd noen småfeil under mp3-avspilling, virker som om avspillingen plutselig pauser av seg selv i 0,5-2 sekunder. Dessuten er det litt irriterende at musikkavspillingen stopper hvis du trykker på "legg på"-tasten fra avspillingsprogrammet. Men jeg kjenner meg ikke igjen i utsagnet fra Amobil om at designet er "traust". Utseendet på telefonen var noe av det som tiltrakk meg mest, og er noe av det telefonen får mest "skryt" for fra de jeg viser den til.

Lenke til kommentar

Hei,

jeg har ingen oversikt over hvilke butikker som eventuelt har den inne i rød. Det er mulig det er dårlig tilgjengelighet på W760i i rød for øyeblikket, jeg ser iallfall at flere av de store distributørene venter inn partier med røde versjoner i midten av august.

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager bruker de Sony Ericsson proprietært ikke 3,5 mm? Noen bla. Nokia bruker 2,5 mm - hva er vitsen med det?

 

Enig, skjønner ikke at noen gidder kjøpe SE så lenge de driver med den faenskapen... totalt idioti.

 

Nokia forøvrig bruker 3.5mm på musikkmobilene (N serien). Min E51 har 2.5mm, hadd ekjapt vært plass til 3.5, smule irriterende men fortsatt bedre enn sony ericsson. Det jeg gjorde var at jeg tok pluggene som var med og loddet en kort 3.5mm utgang med ledning etter mikrofondelen istedetfor pluggene som var der, bruker det sammen med plugger med kort ledning og hodetelefoner jeg har tilpasset med kort ledning - fungerer supert.

 

 

De bruker jo bare 2,5mm fordi de skal tjene mer penger på at må kjøpe ekstra utstyr!

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager bruker de Sony Ericsson proprietært ikke 3,5 mm? Noen bla. Nokia bruker 2,5 mm - hva er vitsen med det?

 

Enig, skjønner ikke at noen gidder kjøpe SE så lenge de driver med den faenskapen... totalt idioti.

 

Nokia forøvrig bruker 3.5mm på musikkmobilene (N serien). Min E51 har 2.5mm, hadd ekjapt vært plass til 3.5, smule irriterende men fortsatt bedre enn sony ericsson. Det jeg gjorde var at jeg tok pluggene som var med og loddet en kort 3.5mm utgang med ledning etter mikrofondelen istedetfor pluggene som var der, bruker det sammen med plugger med kort ledning og hodetelefoner jeg har tilpasset med kort ledning - fungerer supert.

De bruker jo bare 2,5mm fordi de skal tjene mer penger på at må kjøpe ekstra utstyr!

Eller fordi den pluggen er mindre?

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Fikk denne i dag og er rimelig fornøyd, bortsett fra at menyene var raskere på K610i'en.. (men så var den ekstremt rask også da..)

 

Sikker på at du ikke mener tregere?

 

Har selv en K610i som begynner å bli litt defekt og har tittet litt på denne. Noen som har noen argumenter for hvorfor/hvorfor ikke denne telefonen er verdt overgangen fra en K610i. Må ha ny telefon snart uansett, og må si at denne frister mest i forhold til prisen.

Lenke til kommentar

Jeg gikk også fra k610, og sto vel igrunn mellom W760 eller C702 når jeg skulle ha ny telefon..

 

Det virker som om menyanimasjonene (når man trykker i hovedmenyen) hakker i forhold til telefoner med lavere oppløsning på skjermen, og ting går vesentlig saktere om man har walkman-programmet gående i bakgrunnen....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte denne telefonen for vel en uke siden. Det jeg reagerer på er batterilevetiden. Med middelmådig bruk (sms + noen samtaler) varer batteriet i 2 dager. Da bruker jeg altså ikke telefonen til hverken musikk, gps eller andre ting som burde kreve betydelig av batteriet. Gps'en har jeg deaktivert, og det samme med bluetooth og 3G-nett. I testen står det at batterilevetiden absolutt holder mål, noe jeg er helt uenig med. Hvordan er det med andres erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...