Gå til innhold

Tre gode musmatter


Anbefalte innlegg

Det er ikke lenge siden musmatter bare var noen slaskete lefser med dårlig reklametrykk som du fikk gratis på databutikken. Selv om det fortsatt er nok av dem i bruk, holder de ikke for erfarne databrukere. Derfor tester vi tre av markedets mest populære musmatter for å se hva du bør satse på.

 

Testen finner du her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke enig i at Icemat er for "sticky". Ihvertfall til mitt bruk så er icemat helt glimrende. Det beste oppsettet jeg kjørte med den var icemat + Logitech Pilot Wheel uten padsurfers. Det er en billig standardmus som var overraskende bra på icemat. Grunnen til at jeg ikke hadde padsurfers var at jeg ikke hadde mer igjen da jeg kjøpte musen. :wink:

 

Musen har nok friksjon til at du kan kjøre raske presise 180 graders vendinger og deretter bråstoppe bevegelsen. Men også liten nok friksjon til at du lett kan finjustere siktet med fingrene etter denne 180 graders vendingen.

 

Vel... Man tilpasser seg vel det utstyret man sitter med, og har man ikke hatt godt utstyr før så har man heller ikke utviklet teknikker for å utnytte de fordelene du har med godt utstyr. Tror ikke jeg hadde gått noe fortere med klappskøyter f.eks. :smile: Men hvis jeg nå spiller med vanlig musmatte etter å ha spilt med icemat i 7-8 måneder, så merker jeg hvor utrolig avhenging jeg er blitt av det underlaget.

Lenke til kommentar

Hvorfor tok dere ikke med Ratpad fra databutikken.comno?

Den er billig (119kr) og stor og bra.

Den er litt ruglete,og jeg vil ikke anbefale den med Vanlige mus, men drit i det.

Tror den ligner litt på everglide,men dere burde tatt den med siden endel folk handler på databutikken.

Lenke til kommentar

Nå må de slutte å tulle !

Er det Everglide som har betalt http://www.hardware.no mest eller ? :smile: latterlich

 

-greit nok, den er bra ! Men fy f*** så sugen kvalitet..... herregud (mildt sagt) ..... den slites ut FORT som f...

 

-Icemat derimot (som jeg har) den RULER !

Holder som f*** , genialt....(selvfølgelig med RaZer Boomslang 2000 :smile: ) ICEMAT ER BEST.

Karakter 3, lattis... han som testa må ha vert SKJJEEEV !

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-14 16:07, Jdronnen skrev:

Nå må de slutte å tulle !

Er det Everglide som har betalt
mest eller ? :smile: latterlich


-greit nok, den er bra ! Men fy f*** så sugen kvalitet..... herregud (mildt sagt) ..... den slites ut FORT som f...


-Icemat derimot (som jeg har) den RULER !

Holder som f*** , genialt....(selvfølgelig med RaZer Boomslang 2000 :smile: ) ICEMAT ER BEST.

Karakter 3, lattis... han som testa må ha vert SKJJEEEV !


 

Du har ikke tenkt på at det kanskje er du som er skjev?

Lenke til kommentar

Det neste blir vell at man tester sokker :/

 

Joa, ok test, men litt, vel, ehm. Ta også test diskettstasjoner også da?

 

Greit det er forskjell på musematter, men for meg virker det som om alt sammen er en smaks sak og at det er umulig å gi musematter karakterer og si hvilken som er best for alle og en hver.

Lenke til kommentar

Hadde ikke vært så ille med en test av floppystasjoner som faktisk ikke lagga når du brukte dem i windass :razz:(leste noe et sted om at dem ikke har laga floppy`ene kjappere siden 2-86cpuer eller noe, godt mulig jeg husker feil. Ganske tragisk egentlig..

 

Må vel nesten kjøpe en icemat, godt mulig fUNC er bedre, har prøvd den, men utseende på icemat er verdt det :grin:

Lenke til kommentar

Det er ikke lett å kjøre en skikkelig test av musmatter, fordi det går så mye på smak og behag at det alltid vil være noen som er uenig. Derfor ba jeg dere også lese kommentarene til hver matte, som er mine nøkterne erfaringer i løpet av noen ukers bruk. Karakteren er mindre viktig, det er bare min personlige oppsummering av hver matte.

 

Grunnen til at jeg ga Icemat så lav karakter er hovedsaklig at den ikke fungerer med optisk mus. Så populært som det er og vil fortsette å være er det ikke akseptabelt at en musmatte ikke støtter det. I tillegg var den høye skarpe kanten ubehagelig i lengden. Om den er treg og "sticky" kan sikkert diskuteres, men i sammenligning med de andre syns jeg den var litt for treg. Men igjen - det er min mening. Jeg vil også nevne at jeg på ingen måte vil sverte Icemat. Det er faktisk den matta jeg likte best helt til jeg ble vant til Everglide og fUnc...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...