Gå til innhold

Amazon starter filmbutikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234
Visning av filmer skal ikke kreve noen nedlasting.

 

Vil de dukke opp på døra eller i senga di då? Eller kanskje filmen allerede lå på brukerens maskin! Magisk dette intervebbet.

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Skal film ta av på nett så er det eindel filmselskapa må forstå, nå kjenner eg ikkje til det som blir levert i Amazon sitt tilfelle med eg rekne med at:

 

DRM er inkludert, forbrukere ønsker ikkje DRM på sine filmer! Dette betyr også at forbrukere kan laste ned og brenne sine filmer til DVD'er.

Laber video og lyd kvalitet, forbrukere ønsker filmkvalitet som er minst på DVD nivå.

Langt lavere priser, ein film som lastes ned bør kunne gå for 1/3 av vanleg utsalgspris.

Breiare utvalg av videoformater og ikkje bare quicktime eller windows media.

 

Kommer dette på plass så vil film på nett ta av.

Lenke til kommentar
Visning av filmer skal ikke kreve noen nedlasting.

Vil de dukke opp på døra eller i senga di då? Eller kanskje filmen allerede lå på brukerens maskin! Magisk dette intervebbet.

De mener sikkert at man skal slippe å fullføre nedlastinga før man kan starte å se filmen. En form for nedlasting må det jo bli uansett hvis de skal unngå venting. (Posten står ikke stand by med filmen utenfor døra di når du bestiller)

 

Utvidelsen fra nettbasert salg av musikk til å også omfatte film tror jeg vil skje med mange andre netttjenester også. Kvaliteten vil bli valgbar og folk får stadig raskere nettlinjer. Stadig flere skaffer seg HTPC eller en annen filmavspiller ved TV-en med nettverksport. Om noen år vil det bli helt naturlig å sitte foran TV-en og bestille en film via nettet med fjernkontrollen.

Lenke til kommentar
Man skal vel ha rimelig raskt internett for å streame en film i DVD-kvalitet.

1x DVD-hastighet, den hastigheten DVD-spillere til TV spiller av platene med, er 10,5 Mbps. Dette er altså uten noen ytterligere komprimering enn det som er på originalplata. Dvs at mange vanlige brukere allerede i dag har høy nok båndbredde til original DVD-kvalitet. Når film på nett tar mer av så vil flere skaffe raske nok linjer.

 

I følge telepriser.no er det billig å skaffe seg mer enn 10,5 Mbps båndbredde.

Lenke til kommentar
I følge telepriser.no er det billig å skaffe seg mer enn 10,5 Mbps båndbredde.

 

Greit nok at det er billig å skaffe seg 10.5mbit båndbredde. Men det er ikke alle som har muligheter for å skaffe det. Selv om jeg bor i oslo ca 5km unna bysentrum, så har jeg ikke mulighet for mer enn 3,1mbit.

 

Det er ikke lenger prisen det kommer an på med bredbånd, det er tilgjengeligheten.

 

For oss må det i så fall være mulig å laste ned filmen først, framfor å streame den. Eller ha muligheten for å velge lavere kvalitet til lavere pris.

Lenke til kommentar
Det er ikke lenger prisen det kommer an på med bredbånd, det er tilgjengeligheten.

Det er irriterende at det er slik og det går tregt med legging av bedre linjer, men det går i hvert fall fremover.

 

For oss må det i så fall være mulig å laste ned filmen først, framfor å streame den. Eller ha muligheten for å velge lavere kvalitet til lavere pris.

Helt enig. Det å kunne slå på nedlastinga i god tid før man skal se filmen er teknisk enkelt så det tror jeg kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...