Gå til innhold

Nye bilder av ukjent Sony Ericsson-mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette her er utrolig begredelig av SE. De havner fort i samme boks som Motorola og Siemens vist de ikke får noe friskt inn.

Og vist det er dette vi kommer til å se i det nærmeste året, så er nok SE tapt for min del.

 

Dette er jo en stilren klassisk telefon, som er pen å se på. Men hvis plastic-fantastic er din greie, så har jo Nokia flere dusin med kjedelige, knirkende plastbokser...

Lenke til kommentar

Nei, jeg mener at nokia ikke er noe spesielt "spennende" heller. Det jeg mener er at når det gjelder formfaktor, meny, tenke nytt så synest jeg SE faller langt bak. Iallefall iforhold til før.

Men nå skal det sies at hele mobilbransjen er egentlig bare kjedelig, synest jeg, med tanken på at det går kun i samme menyer som før, og det har vell heller ikke forandret seg siden SE kom med T68.(sånn grunnmessig).

Heldigvis har det komt nye ting da, som feks HTC(jada, den er treg) og iPhone som er en drøm å bruke=)

Endret av moonwalk68
Lenke til kommentar
...og telefonen ligner faktisk mye på gode gamle Sony Ericsson T610i som var en suksesstelefon i sin tid.
Enig, selv om jeg foretrekker utseende av T610i med mindre taster mellom 'c', tilbakeknappen og menyknappene (og på k800i). Riktignok er nok løsningen på nykommeren bedre med tanke på lettere betjening.
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skulle man bry seg om man ser forskjell på modellene? Finner man et design som funker og folk liker, hvorfor endre det?

 

Fatter ikke problemstillingen, men det kommer kanskje av at for meg er en mobil kun en bruksgjenstand og ikke et flashy leketøy jeg viser til vennene mine.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden skulle man bry seg om man ser forskjell på modellene? Finner man et design som funker og folk liker, hvorfor endre det?

 

Fatter ikke problemstillingen, men det kommer kanskje av at for meg er en mobil kun en bruksgjenstand og ikke et flashy leketøy jeg viser til vennene mine.

Hvis mobilselskapene hadde fulgt det du har sagt, da hadde vi alle brukt en slik en i dag:

070927-old-cell-phone.jpg

Lenke til kommentar

Må si meg enig med dem som reagerer litt på baby steps-lanseringene til SE. I tillegg differensierer SE modellene slik at de enten gir deg ditt eller datt. Aldri både ditt og datt, slik som Nokia, Samsung og LG gjør. Den mest "revolusjonerende" telefonen fra SE de siste to årene er C702i, og det sier jo litt. Ergo slett ikke interessant for mobilinteresserte som ønsker seg en ny telefonrevolusjon hver måned. Funker sikkert knall for de som handler utgåtte modeller på Expert og vil ha SE fordi det er det de er vant til.

Lenke til kommentar

Har brukt SE telefoner siden T610, og kan vel med hånden på hjertet si at jeg ikke har fått en "WOW" opplevelse siden K700. Ringen blir tydeligvis sluttet ved W890 for min del, en helt grei telefon bevares, men ved lansering var det ingenting ved den som sa til meg at dette var en dyr telefon.

6300 hadde vel klin lik kvalitetsfølelse til en fjerdedel av prisen på bekostning av et marginalt tykkere design.

 

Jeg er ferdig med SE for denne gang.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden skulle man bry seg om man ser forskjell på modellene? Finner man et design som funker og folk liker, hvorfor endre det?

Men liker folk designen? SE har for andre kvartal på rad sendt ut børsmelding om at grunnet elendig salg, må man være forberedt på kvartalsresultatet deres blir dårligere enn antatt.

 

Litt merkelig hvordan SE skiller mellom UIQ-telefoner og andre modeller. De siste to årene har de lansert vidt forskjellige modeller designmessig som har kjørt UIQ, mens innmaten har vært den samme. Mens det virker som de har designmessig har sovnet når det gjelder resten av utvalget deres. Noen modeller har vel til en viss grad vært nyskapende, men da har man samtidig bommet hva brukervennlighet gjelder.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden skulle man bry seg om man ser forskjell på modellene? Finner man et design som funker og folk liker, hvorfor endre det?

Men liker folk designen? SE har for andre kvartal på rad sendt ut børsmelding om at grunnet elendig salg, må man være forberedt på kvartalsresultatet deres blir dårligere enn antatt.

 

Litt merkelig hvordan SE skiller mellom UIQ-telefoner og andre modeller. De siste to årene har de lansert vidt forskjellige modeller designmessig som har kjørt UIQ, mens innmaten har vært den samme. Mens det virker som de har designmessig har sovnet når det gjelder resten av utvalget deres. Noen modeller har vel til en viss grad vært nyskapende, men da har man samtidig bommet hva brukervennlighet gjelder.

 

Tja, nå har vel alle mobilprodusentene, iallefall de fleste, solgt mindre enn antatt. Og de som selger bra, gjør dette i u-land, der SE ikke har nevneverdige markedsandeler.

Mener å ha lest at Nokia sitt overskudd har sunket med hele 63% i 2. kvartal i år. Og hvem er kongen på haugen når det gjelder å spy ut symbiantelefoner med stort sett identiske menyer og funksjoner? Og her i Norge er vel SE blant de mest solgte telefonene, ja kanskje de som selger mest. I Sverige, som er verdenskjent for god design, er SE alene på toppen. Så jeg tror du må dra lengre på landet med våset ditt...

Endret av poe
Lenke til kommentar

Våset mitt? :)

 

- Sony Ericsson taper penger.

- De selger færre telefoner for enn hva de gjorde for et år siden.

- De varslet idag at hver sjette ansatte må gå.

- Da har satset på salg i utviklingsland, men hevder konkurransen der er for tøff.

- Aksjekursen deres har falt med 75% siden nyttår.

 

Hørt om synkende skip?

 

Hadde det ikke vært for at du har like lite peiling på design som du har på mobiltelefoner, så hadde du visst at Finland er mer kjent som en designnasjon internasjonalt enn hva Sverige er.

 

Har også store problemer med å forstå at det er negativt at Nokia gir sine kunder valgmuligheter hva design liker. Pga sin markedsposisjon, kan de leke med design og sørge for at de fleste finner en telefon de liker. Salgstallene beviser at kundene liker dette. Så får du mene hva du vil.

 

Om du ikke klarer å se at Nokia har distansert SE i smarttelefonsegmentet de to siste årene, så anbefaler jeg en synstest. De har bl.a. kommet med to oppgraderinger av S60, mens SE kjører samme versjon av UIQ som for to år siden. Snakker sikkert over hodet på deg nå, men til opplysning så er ikke OS og UI det samme.

Lenke til kommentar
Våset mitt? :)

 

Hadde det ikke vært for at du har like lite peiling på design som du har på mobiltelefoner, så hadde du visst at Finland er mer kjent som en designnasjon internasjonalt enn hva Sverige er.

 

Jepp, våset ditt. Og her fortsetter du med våset. Eneste kommentaren til dette er dessverre et personangrep, så det skal jeg spare deg for. Sier da bare et ord IKEA.

 

Og SE har sagt at de _skal_ satse i uland, men at markedet der er veldig hardt, så det vil være vanskelig å komme inn på det. Her i Norden, der folk med økonomisk frihet bor, og der folk er rimelig godt opplyst, faller valget oftere på en SE enn på plastic fantastic Nokia. Så gled deg gjerne over Nokias dominans i zimbabwe, rwanda og uruguay.

Lenke til kommentar

Saab og Volvo har vel anerkjent design, men IKEA? Flatpakkede pappmøbler i lavprissegmenetet? Vel og bra, men det har veldig lite med design å gjøre. Men takk for tipset, skal begynne å skryte av at min nye leilighet er fyllt av designmøbler. Tror jaggu jeg slenger på enda et eksemplar av bokhylla Ivar på bestillingen min - for credens del.

 

Du vet nok best. Igjen. Dette på tross av at SE selv sier at de _har_ satset i utviklingsland. Selv ser jeg ikke helt hvor du vil med denne bashingen din av utviklingsland. Er det bedre å selge en low-end telefon til spottpris i USA enn det er å selge den i f.eks. India til samme pris? Apropos India, tror du ikke de har et større marked for high-end telefoner enn Norge og Sverige tilsammen?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...