Gå til innhold

Blogg: – Skuffende, Nintendo (DS/Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var dårlige greier ja.

 

Jeg har en stund vært redd for at Nintendo begår en ny Gamecube med Wii, og det ser ut til å være nøyaktig det som skjer: etter å ha skutt ut en tittel i hver standard-franchise fra Nintendo selv (Mario, Metroid, Zelda, Kart, Smash) så blir det ørken - nær sagt ingen spennende nye utgivelser.

 

Eneste forskjell fra Gamecube er at de nå har klart å skyte gullfuglen med det store "casual" markedet, noe som gjør det ENDA mindre sannsynlig at de (og alle tredjeparts-publisherne) gidder å strekke seg noe lenger enn bedritne partyspill og lisens-titler. Greit nok for en arme av "soccer moms" i statene, ikke så gøy for f.eks gamer.no lesere.

 

Skuffet, nå.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Fant dette fra gametrailers.com-forums, ei Morgan Webb hadde spurt:

 

"Morgan Webb: So Reggie what do you have to say to harcore gamers who might feel left out by you at this point?

 

Reggie: How can you possibly feel left out. We've got Animal Crossing with voice chat fully hooked up the internet, and Grand Theft Auto on the DS, so how can you possibly feel left out?"

 

Haha JA Reggie! Riktig...

 

EDIT: Og det var helt tydelig at det var casual gamers Nintendo få etter seg etter denne konferansen. Greia er bare den at det var ikke casual gamers som så på konferansen (ikke mange i fall det var noen), men det var oss hardcore Nintendo-boysa. Derfor ble denne konferansen UTROLIG dårlig, og for meg føltes den nærmest meningsløs ut. Jeg hadde ikke store forventinger, ikke p.g.a fjorårets konferanse, for den så jeg ikke. Jeg hadde ikke store forventninger fordi jeg aldri før har satt meg ned og sett på en konferanse. Allikevel er jeg skuffet, trodde ikke det kunne bli SÅ labert...

Endret av ^Olav^
Lenke til kommentar

kommer ikke med noe fanboy kommentar her. Har ps3 og xbox360, ikke wii.

Men, kan ikke akkurat skryte av utvalget til ps3 heller. Er for det meste bare skuffende titler der også. Selv om de prøver og nå ut til de mer "hardcore" spillerene. Hittil leder xbox360 helt klart for min del. Litt bedre utvalg av "skikkelige" spill der gitt. Syns både nintendo og sony skuffer litt

Lenke til kommentar
kommer ikke med noe fanboy kommentar her. Har ps3 og xbox360, ikke wii.

Men, kan ikke akkurat skryte av utvalget til ps3 heller. Er for det meste bare skuffende titler der også. Selv om de prøver og nå ut til de mer "hardcore" spillerene. Hittil leder xbox360 helt klart for min del. Litt bedre utvalg av "skikkelige" spill der gitt. Syns både nintendo og sony skuffer litt

 

 

ikke rart 360 leder. det er jo som å slå to unger uten armer i basket med tanke på spillene til ps3 og wii. Men i motsetning til Nintendo så har sony et økende marked av gode spill. Wii har liksom mistet piffen den siste tia. Men nintendo er kjent for å ha noen ess godt skjult i ermet

Lenke til kommentar
kommer ikke med noe fanboy kommentar her. Har ps3 og xbox360, ikke wii.

Men, kan ikke akkurat skryte av utvalget til ps3 heller. Er for det meste bare skuffende titler der også. Selv om de prøver og nå ut til de mer "hardcore" spillerene. Hittil leder xbox360 helt klart for min del. Litt bedre utvalg av "skikkelige" spill der gitt. Syns både nintendo og sony skuffer litt

 

 

ikke rart 360 leder. det er jo som å slå to unger uten armer i basket med tanke på spillene til ps3 og wii. Men i motsetning til Nintendo så har sony et økende marked av gode spill. Wii har liksom mistet piffen den siste tia. Men nintendo er kjent for å ha noen ess godt skjult i ermet

ja, det er sant. De holder seg bare til kjedlige titler.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Bah, hva skjedde med Nintendo? :hmm: Sitter her med Brawl og Mario Kart, men når jeg er ferdig med dem, vil jeg jo ha noe nytt og stort å løpe og kjøpe, ikke bare gammelt nytt i resirkulert emballasje..

Lenke til kommentar

Det her var stusselig greier, hva skjer med tredjeparts utviklerne?? Ikke mye å se frem mot, og denne nye motion sensoren er jeg skeptisk til. Får håpe clone wars byr på noen saftige lightsaber dueller med god bruke av wii kontrollen, grunnen til at jeg kjøpte wii i det hele tatt..

Lenke til kommentar

 

indeed.

 

............................................________

....................................,.-‘”...................``~.,

.............................,.-”...................................“-.,

.........................,/...............................................”:,

.....................,?......................................................\,

.................../...........................................................,}

................./......................................................,:`^`..}

.............../...................................................,:”........./

..............?.....__.........................................:`.........../

............./__.(.....“~-,_..............................,:`........../

.........../(_....”~,_........“~,_....................,:`........_/

..........{.._$;_......”=,_.......“-,_.......,.-~-,},.~”;/....}

...........((.....*~_.......”=-._......“;,,./`..../”............../

...,,,___.\`~,......“~.,....................`.....}............../

............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-”

............/.`~,......`-...............................\....../\

.............\`~.*-,.....................................|,./.....\,__

,,_..........}.>-._\...................................|..............`=~-,

.....`=~-,_\_......`\,.................................\

...................`=~-,,.\,...............................\

................................`:,,...........................`\..............__

.....................................`=-,...................,%`>--==``

........................................_\..........._,-%.......`\

...................................,<`.._|_,-&``................`\

Lenke til kommentar

Skjønner at folk er skuffet hvis de forventet Zelda, Mario osv, men hvis den Motion plus faktisk fungerer som den skal (noe som en vanlig wiimote burde ha greit in the first place) så legger dette et kjempebra grunlag for 3. parts utviklere.

 

Hvis dette er bra burde det vært en standard implementasjon på alle wiimotes istedenfor en ekstra dings som man må kjøpe ekstra.

 

Det eneste er at det kanskje ikke er altfor mange titler å se frem til i 2008 fra Nintendo, men hvis den fungerer og blir standard, kan man tenke seg mulighetene.

 

Folk (blant annet jeg) har jo sagt at Wiimote ikke duger til noe annet enn peking og "risting". Så om denne dingsen fikser det, ser fremtiden lyst ut.

Lenke til kommentar

wii motion pluss høres bra ut ja, men jeg føler virkelig ikke for å kjøpe 4 sånne her. Skulle ikke overaske meg at den ville koste opp mot 300 når den ikke er sammen med wii sports spillet, siden nunchucksa koster det. Brukt ALT for mye penger på wii utstyr :(

 

edited

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...