Gå til innhold

Forener Nvidia og AMD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette må vel kobles til pcie2.0 og om man skal ha flere skjermkort trenger man altså 3 pcie2.0 tilkoblinger. Velger man så dyre HK burde man vite på forhånd hva man vil kombinere¨. Virker som en billig løsning som krever dyrt utstyr, men viss det funker mye bedre enn sli og CF så er det jo håp. Spørs om de får HK produsentene med seg

Lenke til kommentar

SLI er vel noe kresent på hvilke kort som kan kombineres. Ser for meg at man virkelig kan putte sammen hummer og kanari med denne løsningen. Selv kjøper jeg ofte nytt skjermkort når de nye er blitt dobbelt så bra som det jeg har fra før. Hadde vært fint å kunne beholde det eksisterende og få nesten 3 ganger ytelsen i stedet. Hvis produktet gjør hva det sier vil det åpne SLI-markedet for de som tenker litt økonomisk også.

Lenke til kommentar

Vil det da foreksempel være mulig å kombinere en eldre geforce med en ny radeon (eller omvendt) og får en ytelsesøkning i forhold til å bare bruke det nyeste skjermkortet?

 

Virker litt for godt til å være sant, i så fall kunne man økt levetiden på skjermkortet en god del ved å bruke det avlegse kortet til å gi en ekstra boost til det nye.

 

Skulle tro det ble litt kluss når kortene støtter forskjellige DirectX standarder.

 

Edit: Ser vi tenker likt WhiteFire

Endret av Asmodae
Lenke til kommentar
Og hva er så egentlig vitsen med å "forene" Geforce og Radeon?

Hva er vitsen med SLI og Crossfire?

- Der har du svaret ;)

 

Spørs om de får HK produsentene med seg

Særlig intel bør ha interesse av dette da de har kranglet lenge med Nvidia om å få billigere SLI-lisens. Klarer de å unngå lisensen helt ved å implementere sin egen løsning så er gnir de seg nok i hendene.

 

Det høres ut som dette vil gi mer overhead, siden brikken deres må sitte og jobbe for å oversette.

Oversette hva? Grafikken som sendes til kortene via PCIe er vel den samme uansett hvilket merke skjermkortet er.

 

post-3851-1216118539_thumb.png

http://www.lucidlogix.com/technology/technologies.html

 

Husker noen BitBoys? Dette lukter bullshit...

Bitboys hadde et genialt produkt for sin tid. Det ble bare ikke kommersialisert på grunn av at produsenten av brikkene (Infineon) la ned produksjonslinjen for eDRAM, noe som også rammet Glaze3D-brikkene. Bitboys fant ikke noen ny produsent som kunne ta over produksjonen av den mengden eDRAM så de konsentrerte seg om 3D for mobiltelefoner før de ble kjøpt opp av AMD. Finnene jobber vist fortsatt for AMD.

Lenke til kommentar
Særlig intel bør ha interesse av dette da de har kranglet lenge med Nvidia om å få billigere SLI-lisens. Klarer de å unngå lisensen helt ved å implementere sin egen løsning så er gnir de seg nok i hendene.

 

Kostnad på HYDRA vil trolig være høyere enn prisen på nforce 200 brikken som er ca. 30$.

Men så kan ikke de sammenlignes - er et helt nytt nivå. nVidia vil tappe mest på denne chipen da ATI har alt det der fra før av.

 

Som jeg har skrevet mange gang før - Intel vil ta knekken på nVidia.

 

HYDRA kommer som chip på hovedkortet og som add-on PCI-E kort.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar
hm, hvis jeg forstår dette rett så utnytter de det faktum at gpuer kan programmeres , og så bruker de sin egen grafikkdriver. tipper dette skalerer veldig bra. spørsmålet er hvor mye er nok.

 

Tror ikke det er snakk om CUDA programmering her - da det er veldig få skjermkort som har støtte for det. Mens de selv sier "Any GPU" også low-end - og der finner man ikke CUDA.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar
Kostnad på HYDRA vil trolig være høyere enn prisen på nforce 200 brikken som er ca. 30$.

Dette er feil pris på nForce 200, ser andre m,edia feilsiterer dette også... Den blir også blandet med nForce 100 brikken som sitter på Skulltrail.

 

Som jeg har skrevet mange gang før - Intel vil ta knekken på nVidia.

Der har vi sagt flere ganger at du tar feil. Men er jo folk som tror jorden er flat... :)

 

Mens de selv sier "Any GPU" også low-end - og der finner man ikke CUDA.

CUDA finnes også på low-end GPU

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Ser for meg ett rot med skjermkortdrivere.. Windows sliter nok med en skjermkort driver, å tro at det skal fungere med to forskjellige er i beste fall optimistisk? Og hvertfall en fra ATI og en fra nVidia..

 

Uansett, litt mer konkurranse og gjøre løsninger produsentuavhengige er etter min mening positivt.. Nå må vi bare finne noen som kan gjøre det samme med HK, slik at vi kan blande Intel og AMD CPUer? Teoretisk bør vel en slik løsning være mulig når Intel også begynner med Integrerte minnekontrollere. Sokkelen vil selvsagt ikke bli lik, men det bør jo være ett mindre problem :)

Lenke til kommentar

Dette høres flott ut, og noe som vil gagne alle. Ønsker denne muligheten så snart som mulig.

 

Men først ønsker jeg en beskrivelse av hvordan man løser å installere både Catalyst og Forceware drivere og få 8800GT og HD3850 til å fungere på samme maskin som 2 uavhengige kort. Hva om jeg vil spille på HD3850 og folde på 8800GT?

 

Lar det seg gjøre?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Selv med støtte på kort som 8400 GS er det langt ifra ALLE nVidia kort og det er ikke nok for å si "works with any GPU". Og hva med 6 og 7 serien?... tror neppe det er noe CUDA her.

Nei, men det støtter 8400, ergo low-end. Også chipset med integrert grafikk (8200 & 9200) støttes.

 

At alle kort støttes har jeg ikke påstått, men alle kort basert på G8x/G9x/GT2xx støttes.

Lenke til kommentar

Nei, men det støtter 8400, ergo low-end. Også chipset med integrert grafikk (8200 & 9200) støttes.

 

At alle kort støttes har jeg ikke påstått, men alle kort basert på G8x/G9x/GT2xx støttes.

 

Du har ikke påstått, men det har Lucid "Provide interoperability with all GPUs and chipsets."

Kan godt hende at det ikke inkluderer f.eks. 5 år gammel Matrox, men dersom det ikke inkluderer 7xxx og 6xxx kan det ikke sies "all GPUs".

 

Det kan tenkes at det er snakk om støtte for alle skjermkort med fysisk GPU, dedikert RAM, med PCI-E og er minst fra DirectX 9 alderen.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Regner med at maskinen bli narret til å tro at det kun finnes ett skjermkort istede for at den tror det er flere... Noe som virker sansynlig at skal fungere. Problemet kan være den lille sprett opp beskjeden som kommer i enkelte spill om at du ikke har grafikk kort som er kraftig nok/støtter dette programmet/spillet :p

Lenke til kommentar

Man må sikkert ha driver både fra ATI og Nvidia inne samtidige om man skal kombinere kort fra de to produsentene? Skjermkortdriverene deres består jo av flerfoldige millioner kodelinjer for å få all funksjonaliteten til å fungere. Jeg nekter å tro at dette selskapet kan erstatte all denne koden på en enkel måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...