Gå til innhold

Dragon Age til konsoller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At dette spillet skal i tillegg utvikles til konsoller er ikke spesielt bra tror jeg, skulle ønske Bioware helst holdt seg til PC'en, spesielt hvis dette spillet skal ha et sjangs i helvette å kunne være i samme ånd som Baldur's Gate.

 

Dessuten bildene som skal visstnok representere spillet i artikkel er gamle, 4 år gamle, da de for første gang viste en slags demo av spillet, vet ikke om Bioware ville ha likt at gamle utdaterte bilder av spillet som ikke representerer spillet slik den er i dag publiseres på den måten.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar

Dette er virkelig dårlige nyheiter :(

 

Som han andre sa, viss bioware skal i det heile tatt prøve å utvikle eit spel på same nivå som Baldurs gate serien så kan dei berre gløyme å porte til konsoll også. Er så synd at pengar spelar 100%

 

Hadde håpt at Dragon Age skulle bli eit PC only spel i byrjinga med eit kvalitetsstempel lik Baldursgate.

Lenke til kommentar

Når skal folk få inn i hode at tiden hvor pc hadde alle dem bra spillene og konsollene hadde kun "lette" action spill er over og ut?

 

Og som Sceptrum sier "Blir vel noe ala Mass Effect/KOTOR i hvordan spillet er.

Mest penger å hente fra konsoll. "

 

Nei...pc som den ultimate og ekslusive maskin for "seriøse" spill er over. Og godt er nå det!

 

Lenge leve konsoll revolusjonen! :D

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Når skal folk få inn i hode at tiden hvor pc hadde alle dem bra spillene og konsollene hadde kun "lette" action spill er over og ut?

 

Og som Sceptrum sier "Blir vel noe ala Mass Effect/KOTOR i hvordan spillet er.

Mest penger å hente fra konsoll. "

 

Nei...pc som den ultimate og ekslusive maskin for "seriøse" spill er over. Og godt er nå det!

 

Lenge leve konsoll revolusjonen! :D

 

grunnen er enkel: produsentane frykta tap pga piratar. Ikkje noko om at konsollen er ein fantastisk plattform for spel. Til og med -strategi- spel og oppfølgarar til first person shooters kjem på konsoll! Katastrofe.. Er kun Valve og Blizzard igjen som har trua på PC. Og ironisk sel begge bøttevis med kopiar. Og med Starcraft 2 og Diablo 3 vil eg vere sikra i 5 år uansett.. :)

 

konsoll revolusjonen er fjas, dårligare kontroll skal du leite lenge etter... Er ikkje gøy å basere spel på auto-aim og ein utruleg unøyaktig cameraføring. Skal vere enig at der er visse spel som ninja gaiden osv som passar konsollen bra dog.

Lenke til kommentar
Når skal folk få inn i hode at tiden hvor pc hadde alle dem bra spillene og konsollene hadde kun "lette" action spill er over og ut?

 

Og som Sceptrum sier "Blir vel noe ala Mass Effect/KOTOR i hvordan spillet er.

Mest penger å hente fra konsoll. "

 

Nei...pc som den ultimate og ekslusive maskin for "seriøse" spill er over. Og godt er nå det!

 

Lenge leve konsoll revolusjonen! :D

 

grunnen er enkel: produsentane frykta tap pga piratar. Ikkje noko om at konsollen er ein fantastisk plattform for spel. Til og med -strategi- spel og oppfølgarar til first person shooters kjem på konsoll! Katastrofe.. Er kun Valve og Blizzard igjen som har trua på PC. Og ironisk sel begge bøttevis med kopiar. Og med Starcraft 2 og Diablo 3 vil eg vere sikra i 5 år uansett.. :)

 

konsoll revolusjonen er fjas, dårligare kontroll skal du leite lenge etter... Er ikkje gøy å basere spel på auto-aim og ein utruleg unøyaktig cameraføring. Skal vere enig at der er visse spel som ninja gaiden osv som passar konsollen bra dog.

 

 

 

Ja mye er nok frykten for piratkopiering som desverre ødlegger mye for Pc dem siste årene. Men konsoller har også tilltrukket mange som har gitt opp å spille dem nyeste spillene på Pc. Jeg har spilt i mange år nå og veldig røft regnet så er jeg godt oppe i ca 80.000,- som jeg kun har brukt på nye maskiner og hardware.

 

Men som sagt dette er over nesten 20år med lidelsen som gamer... Et bra laget fps spill har kontroll som ivetfall jeg klarer å sette en mellom øynene på en stakkar...og ang strategi spill på konsoll så har dem kommet veldig langt!

 

En kan faktisk spille det uten problemer idag, men skal selvf innrømme det er voldsomt uvant for en som er vandt til mus og tastatur i over 20år...selvf blir det en overgang. Husker tilbake når fps spill kun ble styrt via tastatur og ikke med mus. Når det første spillet kom så nektet vi å bruke musa...vi hata det!

 

Funker ganske så greit nå idag ;)

 

Men er enig med deg at noen spill er best på konsoll og omvendt..men om du vil så fungerer det nesten like greit på en konsoll idag om du velger det.

 

Du kan jo gå inn i en spillbutikk idag å se hva du ser mest av, pc spill eller konsoll spill? Husker før når det var mest Amiga spill i hyllene og en liten nisje med Pc spill. Så tok Pc'n over totalt...men nå er det nesten som Pc spill er en liten nisje i butikkene igjen....

Lenke til kommentar
Når skal folk få inn i hode at tiden hvor pc hadde alle dem bra spillene og konsollene hadde kun "lette" action spill er over og ut?

 

Og som Sceptrum sier "Blir vel noe ala Mass Effect/KOTOR i hvordan spillet er.

Mest penger å hente fra konsoll. "

 

Nei...pc som den ultimate og ekslusive maskin for "seriøse" spill er over. Og godt er nå det!

 

Lenge leve konsoll revolusjonen! :D

 

grunnen er enkel: produsentane frykta tap pga piratar. Ikkje noko om at konsollen er ein fantastisk plattform for spel. Til og med -strategi- spel og oppfølgarar til first person shooters kjem på konsoll! Katastrofe.. Er kun Valve og Blizzard igjen som har trua på PC. Og ironisk sel begge bøttevis med kopiar. Og med Starcraft 2 og Diablo 3 vil eg vere sikra i 5 år uansett.. :)

 

konsoll revolusjonen er fjas, dårligare kontroll skal du leite lenge etter... Er ikkje gøy å basere spel på auto-aim og ein utruleg unøyaktig cameraføring. Skal vere enig at der er visse spel som ninja gaiden osv som passar konsollen bra dog.

 

Tøv. Gode utviklere som tenker konsoll i utviklingen får til fantastiske produkter helt uten auto-aim og dårlig kameraføring. Men det krever at man tenker i riktige baner, noe fler og fler utviklere gjør. Har du aldri prøvd BioShock på Xbox 360 for eksempel? Nei, konsollene blir bedre og bedre. Kun strategispillene og forsåvidt også MMO-ene er PC-en fremdeles best på. Når det kommer til fantstisk historiefortelling, flott gameplay og gode designløsninger er konsollene absolutt fullverdige spillmaskiner. Har selv spilt PC i alle år, men kjøpte meg Xbox 360 rundt nyttår og er strålende fornøyd med den. Titler som Bioshock, Mass Effect, Gears of War, Oblivion, Lost Odyssey og The Orange Box representerer hvor godt ting kan fungere på konsoll.

 

EDIT: Og at Dragon Age kommer til konsoll er jo strålende nyheter! Etter KOTOR og Mass Effect veit vi hvor flinke BioWare er til å lage kvalitetsrollespill til konsoll. Jeg gleder meg! :)

Endret av Skyttt
Lenke til kommentar

Mange produsentar går over til konsoll, ikkje på grunn av moglegheitane i konsollane men på grunn av pengane/piratfri plattform.

 

Mass effect var bra, men langt frå perfekt. Var ikkje noko inspirerande å gjere sub-questsa på dei utallige planetane som var identiske.

 

Kopierar dette frå ein post i denne tråden: http://forums.sinsofasolarempire.com/post.aspx?postid=303512

 

"

[Metacritic score / User Score]

 

BIOSHOCK:

PC: [95/82]

XBOX: [96/87]

 

UNREAL TOURNAMENT 3:

PC: [83/75]

PS3: [86/84]

 

RAINBOW SIX: VEGAS:

PC: [85/78]

XBOX: [89/87]

PS3: [86/82]

 

OBLIVION:

PC: [94/76]

XBOX: [94/88]

PS3: [93/82]

(Note that the PC version has the benefit of mods too, which theoretically should raise the score)

 

COMMAND AND CONQUER 3:

XBOX: [82/74]

PC: [85/71]

(An RTS on the PC was less well-received than its console counterpart?)

 

SHADOWRUN:

PC: [68/67]

XBOX: [66/79]

 

HALO:

PC: [83/66]

XBOX: [97/82]

 

HALO 2:

PC: [72/54]

XBOX: [95/79]

 

DEUS EX - INVISIBLE WAR:

PC: [80/62]

XBOX: [84/74]

 

 

SINS OF A SOLAR EMPIRE:

PC: [89/86]

(Oblivion on the Xbox, Rainbow Six on the Xbox, and Bioshock on the Xbox were the only games to get a higher user score)

 

 

 

I could continue..."

Lenke til kommentar
*SNIP*

I could continue..."

Det var for å vise at konsoller har så mange drittspill at når det først kommer noe OK så får det høyere score?

Må være den dummeste metadatasamlingen jeg har sett på lenge.

 

 

Anyhow. Kontroll på konsoll kan være greit det, men at folk engang forsøker seg på å si at en thumbstick kan sammenlignes med muskontroll er direkte idiotisk. Du ER ikke like nøyaktig med tommelen din fra et fysisk ståsted, og du vil aldri kunne komme i nærheten den samme nøyaktigheten uten å ta i bruk helt ny teknologi (og noe annet enn tommelen din). E.g lasermålte eller sensorstyrte wii-aktige kontrollere og slikt. Så langt er det beste vi har for point-and-click en mus, ikke en thumbstick, derfor vil naturligvis alle spill som baserer seg på en "peker" eller et sikte i all hovedsak fungere mye bedre med en mus.

 

Når det er sagt får vi bare håpe at det er snakk om portering i ettertid og ikke utvikling med tanke på konsoll. Hvis man ser på hvordan menyer og slikt er lagt opp i konsoll-orienterte spill som kommer til PC får jeg skrekk når jeg tenker på noe som ligner BG lagt opp på samme vis. Man mister alt av dybde og alt av kontroll, man føler seg jo komplett handicapet når man blir tvunget til å bruke mus til å styre rundt i konsollmenyer.

 

Og jeg spiller konsoll også, men hvert spill har sin platform. Platformere og diverse actionspill er bedre med en gamepad, uten tvil. God of war eller prince of persia etc med mus og keyboard er lamt når man har prøvd med gamepad. Du vil ikke få gode fpser eller dype strategispill på konsoll før kontrollene endrer seg ganske drastisk. Plugger man i et keyboard og en mus ser jeg ikke bort fra at det meste hadde gått akkurat like bra på en konsoll.

 

 

Når det kommer til Dragon Age er det vanskelig å si noe når utviklerne fortsatt gir ut så lite informasjon. Trailerne sier jo null og niks om spillet (annet enn at de som lager trailerne misbruker HDR, as usual) og ellers er det heller lite info og hente.

Lenke til kommentar

" Du vil ikke få gode fpser eller dype strategispill på konsoll før kontrollene endrer seg ganske drastisk. Plugger man i et keyboard og en mus ser jeg ikke bort fra at det meste hadde gått akkurat like bra på en konsoll. "

Og der gikk du fra å være passe sakelig til å gå på hue å ræva ned lia.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

"Magi vil stå sentralt"

 

???

 

Har ikke Bioware tidligere sagt at dette skal være en lav-magi verden, hvor magisk utstyr skal være skjeldent og en magiker bare kan mane fram en illsint hamster annenhver uke?

 

Kan noen som har fulgt med fortelle meg om det har skjedd mange endringer siden sist jeg leste på bioware-dragonage-forumet(~2år siden).

 

Kommer de nå også med drager og helbredelsesmagi?

 

 

 

***EDIT: tekst fjernet da den tydligvis ikke var så lett å forstå***

Endret av Civilix
Lenke til kommentar
"Magi vil stå sentralt"

 

???

 

Har ikke Bioware tidligere sagt at dette skal være en lav-magi verden, hvor magisk utstyr skal være skjeldent og en magiker bare kan mane fram en illsint hamster annenhver uke?

 

Kan noen som har fulgt med fortelle meg om det har skjedd mange endringer siden sist jeg leste på bioware-dragonage-forumet(~2år siden).

 

Kommer de nå også med drager og helbredelsesmagi?

 

 

 

***EDIT: tekst fjernet da den tydligvis ikke var så lett å forstå***

 

Eit rpg spel sett i ei fantasiverd utan nokon form for magi blir ikkje så kult :) Håpar sjølv på at ein kan velge mellom eit mangfall karakterar, attributes, spells, feats og skills osv som i Baldurs Gate 2. Og at ein kan møte diverse karakterar som ein får bestemme om ein vil ta med vidare eller ei.

Lenke til kommentar

Til alle dere som syns at det er dårlig at spillet kommer til konsoll, se så sinnsykt heftig Oblivion og Mass Effect som er i samme kategori, ble da! Det er kun dere få, en liten gruppe som tviholder på den råtne pc'en som spillemaskin, som koster dere flere tusen i året i nytt skjermkort,mer ram og større harddisk for å spille de nye spillene som for meg bare er å sette inn og spille. Og den råtne laggingen, og bluescreens og alt det der, kjempeartig og en helt topp spillmaskin dere tviholder på !

Når Bill Gates skjønner at konsoll er fremtidens spillmaskin så må dere også få det inn i hodet, iallefall ikke spy ut piss om at konsoll ødelegger spill og sånt drittsnakk. Konsoll er bedre på ALT unntatt strategispill, før var skytespill bedre på pc men det har forandret seg.

Helt ærlig syns jeg at dere kan slutte med det pisset der, det er det største bullshittet jeg leser og det blir ikke tatt seriøst av noen.

Pc'en hører hjemme på gutterommet, bli voksne og spill konsoll ikke råtne framfor pc'en når dere kan spille fifa,dead or alive og gta 4 med kompiser.

 

Og det der forbanna wow kan dere ha i fred for min del !

Lenke til kommentar

Stskjer: Har noen smelt hodet ditt inn i en betongvegg? Utifra din beskrivelse av en pc har du tydeligvis bare spilt på en med windows 3.0 og 8mb ram. PCen er og blir overlegen. Grunnen til det er at du kan gjøre så fantastisk mye mer på en pc enn en konsoll. Jaok, konsoller er fine for å spille med flere og de er kraftigere enn en vanlig pc, men å si at det er kun få som holder med PC er som å si at griser er vandrende frukter.

Lenke til kommentar
Snip

 

Jeg vet ikke hvorfor jeg gidder dette egentlig, men jeg får prøve meg på et godt svar her (til de fleste i tråden, ikke bare personen ovenfor).

Hvor mange ganger må jeg og andre si at PCer ikke koster flere tusen hvert år. Min gamer pc tar alt og kostet ikke mye mer enn en ps3 gjorde når den kom ut. Og den vil vare i flere år.

Har ei heller hatt noen særlig problemer med den, og når den først krasjet på et spill endret jeg bare litt på sidevekslingsfilen og så gikk alt bra igjen.

Når spill har krasjet på konsoll derimot så er alt håp ute. Folk må sende inn maskinene flere ganger og vente i månedsvis, mens man på PC kan finne løsningen på Internett (uten å miste garantien).

 

Bluescreens? Og dette er ulempen til PCer? I hvert fall kan du fikse det selv ganske enkelt, mens RRODs, HD-feil, ødelagt DVD/blueray avspiller, overoppheting osv er nå mer vanlig på konsoller enn error meldinger er på PC.

Bare ta deg en tur på et av konsollforumene her og se på alle trådene om konsollfeil hvor det eneste alternativet man har er å sende konsollen inn (eller kjøpe en ny).

På PC forumet derimot får faktisk de med problemer svar på hvordan de kan fikse det, og som regel går det greit.

 

Og forresten, en del konsollspill har så mye lag og loading at jeg kan ta meg en tur på butikken imens. Og hva verre er, dette kan jeg ikke gjøre noe med. Hadde det vært et PC spill kunne jeg økt sidevekslingsfilen, endre på innstillinger, slå av unødvendige programmer, fordele minnet bedre etc.

Jeg synes bare det er så latterlig å se folk snakke om hvor enkle konsoller er å spille på når så veldig mange må sende den inn til reperasjon.

 

Det jeg aldri kommer til å forstå er om konsollprodusenter synes at PCer er noe dritt, hvorfor gjør de da konsollene til kloner av PC? Oppdateringer skjer hele tiden, du må snart installere alle spillene, oppdateringene kan ødelegge konsollen (noe som heldigvis ikke skjedde med min elskede PS3, men med andre), du kan koble deg til Internett, det kommer stadig nye typer (360 har Arcade, Elite og Premium mens PS3 har 20,40,60 og 80 GB versjoner) og slik holder de på. Til slutt vil det ikke være noen forskjell. Man kan til og med koble til mus og tastatur på en del konsoller. Når konsoller kopierer PCer, er ikke det et tegn på at PCer ikke er noe herk likevel?

Og hva skriver du på nå egentlig?

 

Flotte PC spill som PS:T, Fallout, Baldurs gate serien, Total War serien, HoMM, Myst, Neverwinter Nights osv fungerer fortsatt bra på min Vista PC.

Samtidig har ikke den eneste PS3 versjonen man lett kan skaffe seg i Norge mulighet til å ta PS2 spill, mens 360 ikke kan ta alle Xbox spill.

Og ja, jeg liker å spille gamle spill, jeg vet at mange liker å spille gamle spill så dette er et stort pluss.

 

Og nei, jeg har ikke PCen på noe gutterom, en liten titt i klesskapet mitt sier det klart.

Og hver gang jeg er i butikken er det en liten småunge som står og hyler om at mamma må kjøpe en 360, PS3 eller Wii til han (hører merkelig nok aldri unger som hyler om å få en gamer-maskin med Intel Core 2 Duo E6600, NVida 8800 GT, 2048 Mb Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2 etc) så hvem som må vokse opp kan vel diskuteres.

Fifa? Er vel bedre å spille fotball på sletta? Dead or Alive? Sikkert et greit spill det, men finnes en vel noen hundre som er bedre på alle plattformer? GTA4? Har det selv til ps3, men den serien startet vel egentlig på PC, og er fortsatt mange spill som er bedre.

Med kompiser? Skal jeg møte venninner går jeg heller ut og møter dem. Sitter ikke inne og spiller med dem da (bortsett fra når vi sitter og flirer litt over et merkelig PC-spill en av oss har kjøpt).

Og sånn at jeg har sagt det så kunne jeg ikke brydd meg mindre om WOW. Vil som sagt heller møte folk enn å se dem løpe rundt som halvnakne alver, mens de skriker ut pwn og noob og slakter ned alle i deres vei.

 

Sånn. Vet at innlegget over sannsynligvis var flamebait, men er litt sliten etter jobb i dag og tenkte jeg skulle sløse bort litt tid på dette innlegget.

Skriver det samme om og om igjen, men ingen leser det og kommer med de samme løgnene om PC i hver tråd hvor det kan dyttes inn.

Personlig så vokste jeg først opp med konsoll, deretter PC og så hadde jeg en lykkelig periode hvor PCen og PS2en min var like verdsatt for underholdningen de ga meg.

Nå har jeg fått meg en flott PS3, og skal sannsynligvis skaffe meg en like flott 360 om en stund (til jul tenker jeg). DSen min er jeg også veldig glad i så Nintendo får også sin del av kaka hos meg.

Og nå tror jeg at jeg skal lagre denne tråden og linke til innlegget mitt hver gang de samme feilargumentene kommer opp. Får vel alltid skrive noe mer i tillegg da for jeg vil ikke spamme, men man blir jo litt sliten av å skrive slike lange innlegg om igjen. :p

 

Så først nå at han/hun over fikk frem samme mening på en mye mer kortfattelig måte. Hehe.

Men hadde vært morsomt med et annet langt og saklig innlegg mot mitt innlegg. Vet at jeg ikke er den eneste med vansker for å fatte seg i korthet her. :)

Endret av Nether
Lenke til kommentar
Til alle dere som syns at det er dårlig at spillet kommer til konsoll, se så sinnsykt heftig Oblivion og Mass Effect som er i samme kategori, ble da! Det er kun dere få, en liten gruppe som tviholder på den råtne pc'en som spillemaskin, som koster dere flere tusen i året i nytt skjermkort,mer ram og større harddisk for å spille de nye spillene som for meg bare er å sette inn og spille. Og den råtne laggingen, og bluescreens og alt det der, kjempeartig og en helt topp spillmaskin dere tviholder på !

Når Bill Gates skjønner at konsoll er fremtidens spillmaskin så må dere også få det inn i hodet, iallefall ikke spy ut piss om at konsoll ødelegger spill og sånt drittsnakk. Konsoll er bedre på ALT unntatt strategispill, før var skytespill bedre på pc men det har forandret seg.

Helt ærlig syns jeg at dere kan slutte med det pisset der, det er det største bullshittet jeg leser og det blir ikke tatt seriøst av noen.

Pc'en hører hjemme på gutterommet, bli voksne og spill konsoll ikke råtne framfor pc'en når dere kan spille fifa,dead or alive og gta 4 med kompiser.

 

Og det der forbanna wow kan dere ha i fred for min del !

 

 

Oblivion er et av de mest råtne "rpg" jeg noensinne har spilt , og vi kan vel takke konsollene for dette - makan til makkverk skal man lete lenge etter .

 

NEI -tiden med Fallout , Diablo og Baldurs gate er forbi og en død rase man bare minnes med kjærlighet og lidenskap . Nå er det fort og gæli plastikk action som gjelder .

Lenke til kommentar

Har aldri sett makan til sløve daffe folk før.. Om det kommer på konsoll eller pc er et fett. faen så dere syter, KOTOR var da like bra på PC og Konsoll. Hvis du har et problem med at det kommer ut på konsoll, din syke PC-fanfuck, så la vær å kjøpe det da, ingen som vrir armen din.

 

er så jævla lei av å høre folk grine "Ånei det kommer til konsoll! " so fucking what, Ikke kjøp det da, ja det er SÅ enkelt, hvis det ser kult ut, og du tror du liker det, Kjøp det, men slutt å Syt. forbanna idioter.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...