Gå til innhold

Glem Nokia N96


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trodde et av hovedargumentene for N96 var DVB-H, jeg. Imponerende spesifikasjoner, men hva skal man med DivX? Gi meg heller h.264 og/eller Xvid. Optisk utgang og 5.1 lyd? Jeg kjenner jeg er litt skeptisk til hvor nødvendig det er. Samtidig hadde optisk zoom vært mye morsommere på et kamera enn 8 Mpx, ihvertfall om man har lyst til å leke seg litt med fotograferingen.

Lenke til kommentar

Kameradelen ser ut til å være på nivå med Sony Ericsson c905:

SE c905: f=5,91 1:2,8

Samsung I8510: f=5,7 1:2,6

 

Det vil altså si at bildebrikken er såvidt litt mindre (=negativt), mens optikken er såvidt litt mer lyssterk (=positivt).

 

For ordens skyld: 8 megapixler er selvsagt overkill for dette størrelseformatet. SE c905 har fått kritikk så det holder av meg tidligere på grunn av megapixelracet. Den samme kritikken fortjenter Samsung I8510. Grunnen til at jeg gikk ut mot SE c905 var først var at de var først ute med 8 megapixler. Det betyr selvsagt ikke at de fortjener kritikken mer enn konkurrentene som reduserer bildekvaliteten på samme måte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk
Kameradelen ser ut til å være på nivå med Sony Ericsson c905:

SE c905: f=5,91 1:2,8

Samsung I8510: f=5,7 1:2,6

 

Det vil altså si at bildebrikken er såvidt litt mindre (=negativt), mens optikken er såvidt litt mer lyssterk (=positivt).

 

Er du sikker på at bildebrikken er mindre?

Lenke til kommentar
Kameradelen ser ut til å være på nivå med Sony Ericsson c905:

SE c905: f=5,91 1:2,8

Samsung I8510: f=5,7 1:2,6

 

Det vil altså si at bildebrikken er såvidt litt mindre (=negativt), mens optikken er såvidt litt mer lyssterk (=positivt).

 

For ordens skyld: 8 megapixler er selvsagt overkill for dette størrelseformatet. SE c905 har fått kritikk så det holder av meg tidligere på grunn av megapixelracet. Den samme kritikken fortjenter Samsung I8510. Grunnen til at jeg gikk ut mot SE c905 var først var at de var først ute med 8 megapixler. Det betyr selvsagt ikke at de fortjener kritikken mer enn konkurrentene som reduserer bildekvaliteten på samme måte.

 

Ryktene sier at det er samme kamerabrikke aom på C905. Det er visst Samsung som produserer den for Sony Ericsson.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det ser også ut til at Samsung har glemt å utstyre I8510 med blits, så vi er spent på å se hvordan det fungerer. Kameraet har autofokus.

 

Jeg ser da vitterlig en blitz på første bildet?

Lenke til kommentar
Det ser også ut til at Samsung har glemt å utstyre I8510 med blits, så vi er spent på å se hvordan det fungerer. Kameraet har autofokus.

 

Jeg ser da vitterlig en blitz på første bildet?

 

Skulle akkurat til å si det samme, men det er jo mulig det er tilfeldig bilde av et eller annet digitalkamera...

Lenke til kommentar
Kringlyd?

 

KRINGLYD??!

 

Er vel like før man tar "Stolpeheis" i bruk her og...

 

:p

 

Hehe. Kringlyd var faktisk en fantastisk fin oversettelse av Surround. De gjør det jo slik på Island, så hvorfor ikke i Norge?

 

Stolpeheis derimot, har jeg ikke hørt om. Hva er det?

 

Edit: Er forholdsvis gammeldags jeg, så jeg holder meg til en telefon så lenge den funker. Sikkert derfor jeg fremdeles leker meg med en Motorola Razr v3i. Åtte megapiksler kan bli stygt. Litt spent på bildekvaliteten jeg.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...