Gå til innhold

Retrotest: Siemens SX1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjekt med disse nostalgi-testene! Those were the days. Nå er ikke akkurat SX1 en telefon jeg ville ha i samlingen min på den tiden, til det var tastaturet for sært. Jeg prøvde en i butikken, men det ble altså ikke noe deal.

 

Siemens savnes. De hadde mye bra på gang, og jeg likte spesielt godt menysystemet, hvor brukeren virkelig kunne tilpasse telefonen etter behov.

Lenke til kommentar
Husker jeg hadde denne. Utrolig god telefon faktisk. Helt til jeg fant ut at jeg skulle lakkere den:P

 

Hehe! Sikkert et fint syn! Post gjerne et bilde :-)

 

Artikkelen sier at Wifi er standard idag! Vel, kan noen nevne noen telefoner utenom high-end segmentet som har Wifi OG er liten? Jeg behøver en slik...

 

En annen ting er at Siemens SX1 har uttak for ekstern antenne. Super! Finnes det på noen telefoner idag? Det er mange tusen hytter i Norge, mange av dem har svært dårlige mobilforhold....

Lenke til kommentar

SX1 er den beste telefonen jeg noensinne har hatt, ihvertfall den jeg har hatt mest nytte av, og mest moro med. Jeg var kongen i gata med S60-telefonen som kunne spille mp3 i stereo, og hvor kult var det ikke med DOOM på mobilen. :)

 

Savner den virkelig, nå ligger den død som en fisk i hyllen min. :(

Lenke til kommentar
Husker jeg hadde denne. Utrolig god telefon faktisk. Helt til jeg fant ut at jeg skulle lakkere den:P

 

Hehe! Sikkert et fint syn! Post gjerne et bilde :-)

 

Artikkelen sier at Wifi er standard idag! Vel, kan noen nevne noen telefoner utenom high-end segmentet som har Wifi OG er liten? Jeg behøver en slik...

 

En annen ting er at Siemens SX1 har uttak for ekstern antenne. Super! Finnes det på noen telefoner idag? Det er mange tusen hytter i Norge, mange av dem har svært dårlige mobilforhold....

 

Nokia 6300i :)

Lenke til kommentar
Hehe! Sikkert et fint syn! Post gjerne et bilde :-)

 

Artikkelen sier at Wifi er standard idag! Vel, kan noen nevne noen telefoner utenom high-end segmentet som har Wifi OG er liten? Jeg behøver en slik...

 

En annen ting er at Siemens SX1 har uttak for ekstern antenne. Super! Finnes det på noen telefoner idag? Det er mange tusen hytter i Norge, mange av dem har svært dårlige mobilforhold....

 

Min HTC Touch Dual har uttak for ekstern antenne..

 

Glimrende retrotester :thumbup:

Lenke til kommentar
Artikkelen sier at Wifi er standard idag! Vel, kan noen nevne noen telefoner utenom high-end segmentet som har Wifi OG er liten? Jeg behøver en slik...

 

Sony Ericsson G900

 

http://www.amobil.no/artikler/sony_ericsso...2863/konklusjon

 

Noka 6300i er på gang. Ser de har den på nettet, enten var det hos www.komplett.no eller www.mpx.no.

 

Det er den samme telefonen som 6300. Rævva lite minne, men plass for minnekort. Nokia Maps er installert. Flott at man kan få WLAN på en telefon som ikke er i topp-segmentet.

Lenke til kommentar
Husker jeg hadde denne. Utrolig god telefon faktisk. Helt til jeg fant ut at jeg skulle lakkere den:P

 

Hehe! Sikkert et fint syn! Post gjerne et bilde :-)

 

Artikkelen sier at Wifi er standard idag! Vel, kan noen nevne noen telefoner utenom high-end segmentet som har Wifi OG er liten? Jeg behøver en slik...

 

En annen ting er at Siemens SX1 har uttak for ekstern antenne. Super! Finnes det på noen telefoner idag? Det er mange tusen hytter i Norge, mange av dem har svært dårlige mobilforhold....

 

Jammen fant jeg ikke et bilde! SX1 Custom:P

IMG_1490.jpg

Lenke til kommentar
Kjøpte denne telefonen dagen etter konfirmasjonen min. 3500kr punget jeg ut med på Elkjøp. Men det var jo såklart verdt det! :)

Tenkte faktisk på deg da jeg leste gjennom retrotesten. Savner SX1 vs 6600-diskusjonene som aldri tok slutt.

 

Selv endte jeg nesten opp med denne telefonen en gang. Den var latterlig billig en stund etter at den kom ut. Kan det ha vært 1999,-?

Lenke til kommentar
Kjøpte denne telefonen dagen etter konfirmasjonen min. 3500kr punget jeg ut med på Elkjøp. Men det var jo såklart verdt det! :)

Tenkte faktisk på deg da jeg leste gjennom retrotesten. Savner SX1 vs 6600-diskusjonene som aldri tok slutt.

 

Selv endte jeg nesten opp med denne telefonen en gang. Den var latterlig billig en stund etter at den kom ut. Kan det ha vært 1999,-?

 

 

Nei, det var så seint som i 2004. Der ser du hvor fort tiden flyr. Jeg tippet 2002-2003, før jeg sjekket. Her:

http://de.wikipedia.org/wiki/Handy

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...