Gå til innhold

Grafikksnadder for PCI-porten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kortene er også spennende for dem som skal ha flere skjermer og ikke har flere PCI Express-spor ledige.

Synd de bare har én utgang da.

 

Ellers så begynner det å bli godt med PCIe-porter på en del hovedkort så det blir bare mindre og mindre vits med PCI-kort i tillegg for å få nok porter. Kjøper man f.eks dette kortet får man 4 PCIe x16-porter (for totalt 4*2 skjermutganger) og 2 PCI-porter for ytterligere 2 skjermutganger. Det blir nok til 10 skjermer. Trenger man noe mer enn det må man gå for Quadro-løsninger som takler inntil 4 skjermer per kort. Da begrenser det seg til 20 skjermer på en PC. Trenger man mer da så må man ty til skjermer med USB-tilkobling for skjermsignalet.

Lenke til kommentar

Deilig, passer supert til et mini-itx HK med Atom CPU ;)

 

Men når det gjelder HD og avspilling av HD så er vel ATI 2400pro PCI bedre da den har UVD ?

 

Noen som vet ca. hva strømforbruket til hver av skejrmkortene ligger på ?

 

Håper de ligger under 40-50W

 

Det eneste som mangler nå er at HW har en test mellom disse og et 2400pro PCI for å finne ut hvilke som yter best til div. ting ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Jeg gir litt blanke i nytteverdien her, den er vel litt "så som så". Derimot er jeg alltid glad i de litt mer sære utgivelsene som dukker opp, de som avviker fra det andre produsenter kommer med.

 

Husker det var masse rart som kom ut i 6800-serien blant annet. Drømemr fortsatt om et 7800gt dual kort. Vært altfor lite krumspring den siste tiden...

Lenke til kommentar

Hadde de gitt ut 8800GT hadde de vært perfekt for folding@home med GPU2 Nvidia som omtrent ikke krever CPU(pga. CUDA). Da kunne selv den gamle serveren min med S478 produsert minst 8000-12000PPD.

 

Så nytteverdien er meget stor for de som holder på med GPGPU ting.

 

Det er ikke busshastigheten og minnestørrelsen på kortet som er viktigst i GPGPU applikasjoner som folding@home GPU2, man trenger først og fremst regnekraften i selve GPUen.

 

Så en 8800GT 256MB utgave for PCI hadde gitt nytt liv i extreme skalaen til en haug gamle maskiner for GPGPU purposes. Jeg hadde garantert kjøpt!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...