Gå til innhold

Radeon-serien utvides


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
RV730 er ment å ta over for Radeon HD 3650 og kommer til å ha et prisnivå på 900-1000 kroner mens RV710 er ment å ta over for Radeon HD 3450 og skal koste rundt 700 kroner.

Radeon 3870 koster fra ca 1000 kr. Får håpe RV710 slår den i ytelse og får under 70W TDP

Radeon 3850 koster fra ca 700 kr . Får håpe RV730 slår den i ytelse og får under 40W TDP

Lenke til kommentar
vet vi noe somhelst om ytelsen på disse brikkene?
Det står jo i artikkelen hvilke kort de skal ta over for, så det bør gi deg en pekepinn.

Andre pekepinner er spesifikasjonene.

 

Radeon HD 4870 55nm Texture fillrate: 30 GT/s

Radeon HD 4850 55nm Texture fillrate: 25 GT/s

Radeon HD 4670 55nm Texture fillrate: 19,2 GT/s

Radeon HD 4650 55nm Texture fillrate: 19,2 GT/s

Radeon HD 4470 55nm Texture fillrate: 7,2 GT/s

Radeon HD 4470 55nm Texture fillrate: 5,6 GT/s

 

Bildet av Radeon HD 4650 og kjøleren gir også en indikasjon:

HD46002.jpg

HD46001.jpg

The Radeon HD 4650 will succeed the HD 3600 series and will come in a variety of memory configurations, we covered here. It will support up to 1 GB of GDDR3 memory on a 256-bit wide memory bus.
Lenke til kommentar

TRur ikke ström forbruket går ned betraktlig simen.... jeg trur vi får mer ytelse på kansje hakket mindre ström forbruk, og ha 3650 @ 85 watt hadde ikke skada med bedre enn 3870 ytelse(lik uten AA bedre med).

 

 

Fortsatt 55NM....

 

 

Håper de stapper GDDR5 på 3470 med 64 bit lav effekt, färre lag, billig reserve kort ;)

Lenke til kommentar
Sweet :) Da blir det oppgradering av HDPC kortet. Andre generasjons Avivo?? Eller er det det samme som HD2600XT?

 

(håper bare det kommer et kort med heatpipes)

 

De nyeste kortene kommer med UVD 2, altså en oppgradering av den opprinnelige UVD.

Kommer disse billig modellene også til å inkludere UVD 2?

Lenke til kommentar

Må si at ATI sine nye grafikkort virkelig ser lovende ut. Nvidia har dominert lenge nå, så setter STOR pris på at det kommer andre på banen som kan hamle opp med nvidia sine produkter og som yter godt til en hyggelig pris. Blir herlig å se noen tester av 4870X2 kortet ;)

Lenke til kommentar

Med htpc er det vel ikke snakk om ytelse? Jeg har klart meg med min passive 7100GS lenge nå, og årsaken til at jeg kjøpte var at den var billigst i prisguiden...

Enten satser man på mest mulig ytelse for pengene (15 fps i snitt funker ikke), eller så må det være billig. 1000 kr-segmentet virker være for oem, ikke for forbrukere. Føler at AMD må gi sin UVD veldig billig og ikke ta betalt for drivere, for å fri til htpc.

Lenke til kommentar
men nvidia har vert VELDIG flinke til å betale spillutviklere så spillene skulle fungere bedre på nvidia kort en på ati kort.

 

det er den største grunnen til at jeg ikke liker nvidia!

Anbefaler deg at du setter deg inn i The Way its Meant to Be Played for du uttaler deg negativt.

 

Det er nVIDIA som stiller sine teknikkere til rådighet for spillutviklere for å hjelpe de med å optimalisere spillene sine. Selv om det er mye konspirasjonsteorier her så hjelper veldig mange av disse operasjonene også AMD.

Lenke til kommentar

jeg har sett et spill med ati logo i starten av det.. drømmefall. det er det eneste jeg har sett.. jeg trur ikke jeg hadde klart å telle på fingre og tær hvor mange spill jeg har sett med "the way its ment to be played" logoen. og har det en effekt på folk når de skal kjøpe seg skjermkort?

da velger de mest sansynlig nvidia ja, når alle favorittspilla har den logoen....

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...