Gå til innhold

Operation Flashpoint 2 i 2009 (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var en av de få som faktisk likte OFP på xbox veldig godt (faktisk så godt at det er ett av de få spillene jeg har spilt 100%). så dette kan nesten ikke gjøres feil:) Har i tillegg spilt PC utgaven siden den kom ut i 2001. Håper virkelig de holder seg til det OFP var og er og tar lærdom av FFUR-modden.

 

Edit: Videoen som kommer i morgen er for øvrig CGI http://community.codemasters.com/forum/ann...ement.php?f=113

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg er veldig skeptisk til OFP2.

 

Den originale "Operation Flashpoint: Cold War Crisis" var utviklet av Bohemia Interactive Software, som Codemasters brøt samarbeidet med etter at OFP og utvidelsene/portingene var fullført.

 

Av utvidelsene til OFP (Red Hammer og Resistance), er det den desidert dårligste (Red Hammer) som er produsert utelukkende av Codemasters. Utover dette har ikke Codemaster spesielt mye å rutte med når det gjelder erfaring med denne typen spill (altså førstepersonsperspektiv-baserte krigssimulatorer).

 

Jeg mistenker at veien å gå for å få ordentlig realisme, heller er Armed Assault (ArmA) og oppfølgeren ArmA2, som er på vei. Disse produseres av de som lagde OFP:CWC og OFP:Resistance, altså BIS. Dog er ikke disse tilgjengelig på konsoll :(

Lenke til kommentar
Må innrømme at jeg er veldig skeptisk til OFP2.

 

Den originale "Operation Flashpoint: Cold War Crisis" var utviklet av Bohemia Interactive Software, som Codemasters brøt samarbeidet med etter at OFP og utvidelsene/portingene var fullført.

 

Av utvidelsene til OFP (Red Hammer og Resistance), er det den desidert dårligste (Red Hammer) som er produsert utelukkende av Codemasters. Utover dette har ikke Codemaster spesielt mye å rutte med når det gjelder erfaring med denne typen spill (altså førstepersonsperspektiv-baserte krigssimulatorer).

 

Jeg mistenker at veien å gå for å få ordentlig realisme, heller er Armed Assault (ArmA) og oppfølgeren ArmA2, som er på vei. Disse produseres av de som lagde OFP:CWC og OFP:Resistance, altså BIS. Dog er ikke disse tilgjengelig på konsoll :(

 

Hva er det du er bekymret over a?

Gameplayet er vel det samme som forrige spill?

Grafikken så helt vill ut på de bildene som ligger på siden dems

Historien og "location" virket ganske orginalt.

Lenke til kommentar
Må innrømme at jeg er veldig skeptisk til OFP2.

 

Den originale "Operation Flashpoint: Cold War Crisis" var utviklet av Bohemia Interactive Software, som Codemasters brøt samarbeidet med etter at OFP og utvidelsene/portingene var fullført.

 

Av utvidelsene til OFP (Red Hammer og Resistance), er det den desidert dårligste (Red Hammer) som er produsert utelukkende av Codemasters. Utover dette har ikke Codemaster spesielt mye å rutte med når det gjelder erfaring med denne typen spill (altså førstepersonsperspektiv-baserte krigssimulatorer).

 

Jeg mistenker at veien å gå for å få ordentlig realisme, heller er Armed Assault (ArmA) og oppfølgeren ArmA2, som er på vei. Disse produseres av de som lagde OFP:CWC og OFP:Resistance, altså BIS. Dog er ikke disse tilgjengelig på konsoll :(

 

ArmA spillet ble jo en flopp, det sliter jo fortsatt med enorme bugs og har en veldig dårlig spillbarhet og lider av dårlige animasjoner i tillegg. ArmA var en stor skuffelse.

Lenke til kommentar

OFP med FFURmodden er fortsatt det mest underholdende spillet jeg har på min PC. Har bare spilt ArmA i kort tid (har selv for dårlig PC) og likte det vel egentlig ikke alt for godt, uten at jeg kan peke på noe spesifikt. Med andre ord får vel Codemasters få en kjangs til å gjøre det bedre:)

Lenke til kommentar

Ser frem til dette ja. Men holder en knapp på ArmA2, dere må huske at Bohemia produserer også "Virtual Battle Space" som selges til militæret verden over. De lager faktisk flere "real time" simulatorer til forsvaret i USA.

 

Når de laget ArmA, så overførte de mye fra den militære simulatoren over på det sivile markede. VBS2 som er den militære simulatoren er mye mer avansert og ser bedre ut.

 

VBS

 

Bohemia vet hva de holder på med når det kommer til simulatorer. Krigs sådan.

 

Codemasters er nok ikke like flinke. Men jeg håper det blir bra. For min del er vinneren av disse spillene den som klarer å holde på realismen. Noe jeg tviler på Codemasters klarer.

 

Det som skremmer meg med begge spillene (ArmA2 og OPF2) er at de kommer til konsoll. Kan jo selvfølgelig være positivt. Men pleier som regel være veldig negativt.

 

Kort sagt. ArmA2 kan ikke gå vekk fra "simulator", det kan OPF2 siden de ikke leverer til det militære markede.

Lenke til kommentar

@powerfeed: Jeg synes OFP Elite var et knallspill og fungerte MEGET godt til konsoll, men nå er ikke resten av verden enig med meg i det (i allefall ikke anmelderne). Jeg tror de kan klare ArmA2 og OFP2 til konsoll, om de på samme måte som Elite beholder den "massive" følelsen man har i OFP til PC (store kart, mange enheter OSV).

Lenke til kommentar
Hva er det du er bekymret over a?

Gameplayet er vel det samme som forrige spill?

Grafikken så helt vill ut på de bildene som ligger på siden dems

Historien og "location" virket ganske orginalt.

 

Det er nettopp gameplayet jeg er bekymret for. BIS eier svjv koden til Operation Flashpoint. Dermed må Codemasters lage dette fra bunnen av, og det er her jeg tviler litt på kompetansen deres. (Mtp. at de ikke har laget noe slik fra bunnen av før.)

 

Grafisk ser det deilig ut, og historien og location er ikke kjempeviktig for meg, da multiplayer er det mest interessante aspektet ved dette spillet. Så lenge kartet er stort og variert nok, lar det seg gjøre å lage mange kule multiplayer-missions.

 

For all del, OFP2 kan sikkert bli bra. Jeg holder bare ikke pusten.

 

ArmA spillet ble jo en flopp, det sliter jo fortsatt med enorme bugs og har en veldig dårlig spillbarhet og lider av dårlige animasjoner i tillegg. ArmA var en stor skuffelse.

 

Jeg er klar over at mange er skuffet over ArmA, og det er forsåvidt med rette. Det er først nå (versjon 1.14), halvannet år etter release, at spillet fungerer slik det burde fungert fra start. Jeg kjenner også til din misnøye med spillbarheten, og skal ikke gå inn på det. Clipping og animasjonsproblemer er også kjente problemer med spillet, og selv om dette også har blitt bedre, er det ikke perfekt.

 

Allikevel, jeg har større tro på at BIS skal få til en realistisk krigssim med ArmA2, enn at Codemasters klarer det samme med OFP2. For øvrig hadde ikke noe vært bedre enn at 2 utviklere klarte det samme. Da hadde nemlig antall spill i denne nisjen doblet seg :)

Lenke til kommentar

@pellepirat, som andre sier her. Ingenting er bedre at begge lykkes og at det blir kjempe spill på konsoll også.

 

Men tingen med konsoll er jo det at spill IKKE kan være like avanserte. Du har over 60 knapper på ett tastatur. Men du har 8-16 knapper på ett håndkontoll. Og i en simulator så trenger du nødvendigvis mye knapper. (Kan jo selvfølgelig lage noe veldig intuitivt UI på spillet, men kan fort bli mye klatt)

 

Bare se hva som har skjedd med "Rainbow Six" serien etter det begynte å komme på konsoll *grøss*. Fint for de som liker sånt, men ett mindre spill for de som liker det "hardcore".

Lenke til kommentar

Tror desverre OFP2 blir en stor skuffelse. Dette er vel 6. eller 7. "lanseringsdato" vi får fra CM (ta høyde for et par kunne være relatert til arma) og alle bilder vi har sett er cgi. Lurer også på om CM frigir såpass mye rundt spillet at folk kan lage addons selv, det er akkurat det som gjør at OFP lever. Spiller fortsatt OFP online og kan ikke komme på sist jeg spillte på en server uten addons. Når vi ser hvor blandet mottakelse arma har fått, spesiellt blant "hardcore-spillerene", som tross alt er laget av BIS tviler jeg på at CM kan komme opp med noe bedre. Skal ikke dømme OFP2 nedenom og hjem enda, gleder meg til å prøve det men har ikke de helt store forventningene. Er ikke i tvil om at grafikken blir enorm men det er tross alt "gameplayet" i OFP som gjør det til hva det er..

Lenke til kommentar

@powerfeed: Som jeg skrev mener jeg at OFP (Elite) klarte overgangen til konsoll meget bra og beholdt den følelsen jeg har når jeg spiller OFP på PC. Jeg håper at ArmA2 og OFP2 klarer samme bragden, men igjen er jeg klar over at jeg er en av få som likte OFP Elite. Men jeg er helt enig i at man strengt tatt trenger et tastatur, i allefall mange knapper eller meget god UI og når sant skal sies husker jeg ikke helt hvordan Elite løste dette. Jeg får vel finne frem den sorte boksen og teste det når jeg får tid:)

Lenke til kommentar

Håper iallefall de kun satser realisme. Greit nok, de må vel gjøre noen ting for å bedre gameplay. Feks å sitte på en truck i flere timer før man kommer frem til slagmarken blir vel litt drøyt. Men de kan godt ha noen minutters kjøretur hvor man bare er passasjer. Iallefall håper jeg at det er mer realistisk enn bare for gøy.

Lenke til kommentar

Det virker som om det ikke er realisme som selger skytespill, men enkel og intuitiv spillbarhet (arcade) slik som Battlefield-serien. Hvor mye realisme eller arcade Codemasters putter i OPF2 tror jeg kommer litt an på hvor godt de ønsker at spillet skal selge. For detaljert og realistisk blir fort for vanskelig og rett og slett kjedelig for den gjennomsnittlige spilleren. Det går med langt mer tid til alt annet enn skyting når realismen er høy; se bare på Arma hvor logistikk er like viktig som strategi, m.m. og selve skytingen for å lykkes i spillet. Det tar veldig mye tid å spille med høy realisme, selv enkle operasjoner.

Noen elsker dette og blir helt fanget opp i detaljene. Mens andre, slik som alle mine venner, synes det blir kjedelig (tar for lang tid, og for lite tid går med til skyting) og for vanskelig.

 

Jeg håper bare Codemasters satser på realismen, men jeg holder ikke pusten. :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...