Gå til innhold

Guide: Slik blir du kvitt bindingstiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og såklaaaaaaaaart måtte jo Amobil stappe inn ett lite stykke iPhone der også... Herregud.

Blir litt for lavmål å måtte presse iPhone inn i hver eneste artikkel bare for å få de 10-20 ekstra besøkende. Hvis det står så dårlig til med Amobil foreslår jeg at dere kutter ut hele Amobil.

Lenke til kommentar

Denne artikkelen er jo basert på iPhone, men for at det ikke skal være en rendyrket artikkel om iPhone slenges det inn at du kan gjøre det med en 1-kronersmobil også. Trist, jeg er så jævlig lei av iPhone at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.

 

Er iPhone en så god telefon at den fortjener gratis reklame hver eneste dag i den og den og den nettavisen? NEI. Så for guds skyld, skriv om noe annet enn iPhone, en ny iPhoneartikkel hver dag er som å daske leserene daglig.

Lenke til kommentar
Og såklaaaaaaaaart måtte jo Amobil stappe inn ett lite stykke iPhone der også... Herregud.

Blir litt for lavmål å måtte presse iPhone inn i hver eneste artikkel bare for å få de 10-20 ekstra besøkende. Hvis det står så dårlig til med Amobil foreslår jeg at dere kutter ut hele Amobil.

 

Nemmen.. Våknet du på gulvet idag eller? :tease:

 

 

Grunnen for iPhone sin deltakelse i denne artikkelen er vel på grunn av at det har vært en del oppstyr rundt NetComs iPhone-priser.

 

Derfor vil det være hyggelig for dem som skal kjøpe iPhone 3G, å få vite hvor mye det vil koste å bryte bindingstiden.

Lenke til kommentar
Og såklaaaaaaaaart måtte jo Amobil stappe inn ett lite stykke iPhone der også... Herregud.

Blir litt for lavmål å måtte presse iPhone inn i hver eneste artikkel bare for å få de 10-20 ekstra besøkende. Hvis det står så dårlig til med Amobil foreslår jeg at dere kutter ut hele Amobil.

 

Grunnen for iPhone sin deltakelse i denne artikkelen er vel på grunn av at det har vært en del oppstyr rundt NetComs iPhone-priser.

 

Derfor vil det være hyggelig for dem som skal kjøpe iPhone 3G, å få vite hvor mye det vil koste å bryte bindingstiden.

 

Enig med Steffen her. iPhone er jo veldig i vinden nå. Derfor er det naturlig nok mange som er interesserte i den. Det at telefonen kun kan kjøpes med bindigstid her i landet gjør jo at nettopp dette er svært aktuelt i forhold til denne telefonen. Hva vil da være mer naturlig enn å bruke den som eksempel?

 

iPhone i Amobil sine artikler har ikke plaget meg så langt. Det som derimot begynner å irritere litt er alle dere som i hver blodige tråd skal klage på at iPhone blir nevnt uansett hvilken sammenheng det er i.

 

Bare så det er sagt, så har jeg ikke iPhone selv. Har heller ikke planer om å kjøpe en.

Lenke til kommentar

Dette ser ut som enda en iPhone-sutring forkledd som agurknytt - og ikke spesielt godt forkledd heller. Er det virkelig noen som leser Amobil som tror at en telefon til èn krone kun koster èn krone? Kan vanskelig forestille meg at folk som leser Amobil faktisk er så totalt blåøyde - de er nok klar over at den faktiske prisen på telefonen er det du betaler for abonnementet i avtaletiden, og at du derfor får billigere telefon dersom du tegner et dyrere abonnement. Det er jo i praksis en avbetalingsordning - totalprisen blir høyere, akkurat som hvilket som helst annet kredittkjøp, men for mange er det jo mye mer praktisk å spre utgiftene over 12 måneder enn å betale "alt" på en gang, selv om totalsummen blir høyere. Det er jo nettopp dette som er hele poenget med subsidierte telefoner og bindingstid.

 

På den annen side er det jo greit nok at avtalebrudd av denne typen er lov, men dersom du ikke har noen intensjon om å opprettholde en avtale bør du kanskje heller vurdere å ikke gå inn den i utgangspunktet. Du bør heller ikke bli overasket dersom mobiloperatøren nekter deg å bryte bindingstiden dersom du allerede har gjort dette flere ganger tidligere - det er de nemlig i sin fulle rett til å gjøre.

 

Prisen på å si opp Iphone-abonnementet rangerer fra 2400 til 3500 kroner. Alle operatørene er pålagt å fjerne operatørlåsen dersom du ønsker det.

Hvordan er det Amobil har kommet fram til disse tallene?

 

Det billigste abonnementet koster 400 kr/mnd. 400*12=4800 kr.

De snakker om gebyret du må betale for å bryte bindingen på iTalk. Dette er kr 2400,- for Small og 3500,- for Large. Dette er ganske enkelt et gebyr satt i forhold til subsidieringen av telefonen, noe som må gjøres for at operatøren ikke skal tape penger på at folk kjøper telefoner og sier opp bindingstiden før telefonen er ferdig nedbetalt.

Dyrere abonnement = høyere subsidiering (dvs. lavere utsalgspris på telefonen) = høyere bruddgebyr.

Dette er det samme for alle abonnementstyper hos alle operatørene som subsidierer telefoner.

Endret av Ensnared
Lenke til kommentar
Prisen på å si opp Iphone-abonnementet rangerer fra 2400 til 3500 kroner. Alle operatørene er pålagt å fjerne operatørlåsen dersom du ønsker det.

Hvordan er det Amobil har kommet fram til disse tallene?

 

Det billigste abonnementet koster 400 kr/mnd. 400*12=4800 kr.

De snakker om gebyret du må betale for å bryte bindingen på iTalk. Dette er kr 2400,- for Small og 3500,- for Large. Dette er ganske enkelt et gebyr satt i forhold til subsidieringen av telefonen, noe som må gjøres for at operatøren ikke skal tape penger på at folk kjøper telefoner og sier opp bindingstiden før telefonen er ferdig nedbetalt.

Dyrere abonnement = høyere subsidiering (dvs. lavere utsalgspris på telefonen) = høyere bruddgebyr.

Dette er det samme for alle abonnementstyper hos alle operatørene som subsidierer telefoner.

Så du kan altså få en ubundet 16GB Iphone 3G til (3500 + 890) 4390 kr? Da var den plutselig ikke såååå dyr lenger.

Lenke til kommentar

3501,- er jo heller ikke helt på jordet for en ubundet 8GB iPhone 3G. Men er det virkelig slik?

Kan man gå inn i butikken og kjøpe f.eks en 16GB iPhone 3G med iTalk Large for 890 kroner, for så å umiddelbart der og da bryte abonnementet og låse opp telefonen for 3500 kroner. Altså slik at den totale summen i det overnevnte eksempelet blir 4390 kroner?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...