Gå til innhold

XMP-moduler fra OCZ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1800MHz og CL9?

 

Det høres så høyt ut? :p

 

 

 

Kan jo nå kjøre mine Crucial brikker på 1000MHz @ CL4 og for meg (i mitt hode) høres nå det hvert fall egentlig like bra ut?

 

 

1600MHz @ CL7 høres jo egentlig også bedre ut enn 1800 @ CL9?

Hva er poenget med XMP egentlig? For meg høres det ikke ut som 1800MHz @ CL9 er noe bedre enn 1600MHz @ CL7?

 

 

Eller er latency utregningene annerledes med DDR3 enn DDR2?

 

Blir vell uansett blodpris for 4GiB 1600MHz @ CL7 settet tenker jeg

Lenke til kommentar

Disse brikken blir vel samme som G.skill DDR3 brikkene mine. De er 1600mhz 7.7.7.24 2x2 gb og har også XMP. XMP er bare profiler som man kan velge. Velger man en profil, stiller volten seg samtidig til den volten som er lagt inn i profil fra produsent.

 

De gamle profilgreiene som var på diverse ddr2 brikker var bare tilgangstider, men ikkje voltverdier. Tror jeg iallefall :p

Lenke til kommentar
Disse brikken blir vel samme som G.skill DDR3 brikkene mine. De er 1600mhz 7.7.7.24 2x2 gb og har også XMP. XMP er bare profiler som man kan velge. Velger man en profil, stiller volten seg samtidig til den volten som er lagt inn i profil fra produsent.

 

De gamle profilgreiene som var på diverse ddr2 brikker var bare tilgangstider, men ikkje voltverdier. Tror jeg iallefall :p

Jepp, det kalles SPD. Det som er dårlig med XMP er vel at ikke alle hovedkort støtter det. Kan hende jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Med andre ord så er XMP meningsløst for de av oss som faktisk behersker det å stille inn frekvens, latency og volt manuelt i BIOS? ;)

 

 

Blir som EPP / SLi minnebrikker?

Så aldri helt poenget med det der

Reklame baby, reklame :cool:

 

EPP er det samme som XMP, så har man SLI og CF certified minne som er absolutt helt meningsløst. Har aldri sett noen som har RAM som er inkompatibelt med CrossFire elller SLI for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Med andre ord så er XMP meningsløst for de av oss som faktisk behersker det å stille inn frekvens, latency og volt manuelt i BIOS? ;)

 

 

Blir som EPP / SLi minnebrikker?

Så aldri helt poenget med det der

 

Det er nok meningsløst med XMP for oss entusiaster som kan subtimingsa bedre utennatt enn gangetabellen :p

 

For andre folk som vil ha alt på skinner, og god ytelse uten å stresse, så er XMP med på å hjelpe dem :)

Lenke til kommentar
Med andre ord så er XMP meningsløst for de av oss som faktisk behersker det å stille inn frekvens, latency og volt manuelt i BIOS? ;)

 

 

Blir som EPP / SLi minnebrikker?

Så aldri helt poenget med det der

 

Det er nok meningsløst med XMP for oss entusiaster som kan subtimingsa bedre utennatt enn gangetabellen :p

 

For andre folk som vil ha alt på skinner, og god ytelse uten å stresse, så er XMP med på å hjelpe dem :)

Alt i alt er det bare meningsløst, det er kun skikkelige entusiaster som nyter godt av høye minnehastigheter og lave timings. Det har ingenting å si i spill, og heller ikke i andre skikkelige applikasjoner. Da teller alt utenom 3D-Mark, SuperPi og Hexus PiFast :p

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...