Gå til innhold

Test: Gigabyte Radeon HD 4850


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer det her med "kroner per fps" egentlig? Jeg mener, her på world in conflit, så her jo 4850 som singelkort så og si like dyrt som 280 gtx! Det kan vell umulig stemme når det koster 1/3 evt. 1/4 av det 280 gtx koster, right??

Endret av Rugboy
Lenke til kommentar
+ Slår Nvidias toppkort jevnt over

Mulig det er jeg som er forvirret pga. hodepine, men slik jeg ser det så ligger GTX 280 høyere enn HD 4850 i samtlige ytelsestester. Hvis det er pris det er snakk om, så hadde det ikke vært så dumt å presisere det.

 

Ellers så var testen omtrendt som forventet, og endelig er pris/ytelse med i testene. Det likte jeg svært godt. :thumbup:

 

Stemmer det her med "kroner per fps" egentlig? Jeg mener, her på world in conflit, så her jo 4850 som singelkort så og si like dyrt som 280 gtx! Det kan vell umulig stemme når det koster 1/3 evt. 1/4 av det 280 gtx koster

Du må huske på at HD 4850 yter dårligere enn GTX 280, dermed vil kortet få lavere FPS, ergo blir hver FPS dyrere, selv om prisen også er lavere. Men hvis du tviler så kan du regne det ut selv. Under bildet står det hvilke tall de har gått ut i fra når de beregnet pris/fps.

 

Men, ja de tallene virket litt rare. Jeg tok utgangspunkt i 1500 kroner og delte på 36 FPS. Jeg fikk tallet 41,67. Så det kan jo hende at det har skjedd en feil (enten hos meg, eller hos hw.no).

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
Hvordan kan CF gi mer for pengene når ekstraytelsen på kort #2 er under 100% ?

Nettopp det eg også satt og lurte på! Ser her på WIC. Her jo 4850 som singelkort så og si like dyrt som 280 gtx! Det kan umulig stemme, da 4850 koster 1/3 evt. 1/4 av det 280 gtx koster, mens ytelsen er nærmere 3/5 av 280 gtx.

Endret av Rugboy
Lenke til kommentar
Stemmer det her med "kroner per fps" egentlig? Jeg mener, her på world in conflit, så her jo 4850 som singelkort så og si like dyrt som 280 gtx! Det kan vell umulig stemme når det koster 1/3 evt. 1/4 av det 280 gtx koster

Du må huske på at HD 4850 yter dårligere enn GTX 280, dermed vil kortet få lavere FPS, ergo blir hver FPS dyrere, selv om prisen også er lavere. Men hvis du tviler så kan du regne det ut selv. Under bildet står det hvilke tall de har gått ut i fra når de beregnet pris/fps.

 

Men, ja de tallene virket litt rare. Jeg tok utgangspunkt i 1500 kroner og delte på 36 FPS. Jeg fikk tallet 41,67. Så det kan jo hende at det har skjedd en feil (enten hos meg, eller hos hw.no).

Jeg tok jo utgangspunt i at 4850 har lavere ytelse da :) Men det er noe rart her gitt. viss vi tar utganspunkt i den grafen HER, og at 4850 koster 1300, mens 280 gtx koster 4000 kr, så burde "ytelsen per krone" bli 46kr for 4850 og 100 kr for 280 gtx! I testen så får 4850 94kr og 280 gtx 95kr. Det stemmer neppe!

Lenke til kommentar

Tror du burde kikke litt nermere på de der ytelse pr. krone grafene, lurer på om du har brukt samme pris på 4850 CF og 4850 single i beregningene. Det kan jo ikke stemem at singel kortet yter over 50% av CF kortene men likevel gir dårligere ytelse pr. krone.

Dette gjelder dog kun i CRysis og WIC testene, 3dmark delen ser bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...