Gå til innhold

Kulturo: Roskilde, dag I - Den nye souldronningen og britiske legender


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flisespikkeri, men jeg mener på at Radiohead-sangen heter bare "Exit Music". Det at det står "(For a Film)" i klammer bakpå coveret er bare en liten tilleggsopplysning, som om du skulle festet en post-it-lapp på den. For den ble brukt i en modernisert filmatisering av Romeo & Juliet.

 

Og jeg ønsker at jeg var der, ja. :(

Lenke til kommentar

Tror jeg må arrestere siste taler. At det står "for a film" i parentes på coveret til Ok Computer må vel bety at det er en del av tittelen? Jeg har også sjekket andre steder og det står det samme der. Det finnes jo også mange andre sanger som har en parentes. Ofte blir ikke det inne i parentesen tatt med, men det finnes også eksempler på det motsatte. Rolling Stones klassiker heter jo (I cant get no) Satisfaction...

Lenke til kommentar
Hvordan kan det være 65000 solgte billetter med over 100000 innenfor området? Er det 40000 i bare staff?

Det var 65000 solgte billetter før festivalstart. 25 000 var frivillige (som tar et par skift og får gratis billett). Det totale antallet er enda ikke klart pga endagsbilletter og gratis inngang for de over 60 på søndager.

Lenke til kommentar
Ufff...får vondt i magen når jeg hører omtalen av Radiohead-konserten. Er der en skulle ha vært :(

Så sant så sant, Radiohead live er noko eg må få med meg. Fire ekstranummer, med Karma Police på slutten. Må ha vore magisk!

 

Enig med han over om at (For a film) er med i låttittelen.

Lenke til kommentar
Thom Yorke sang så bra som han alltid gjør, Johnny Greenwood fikk allverdens rare lyder ut av diverse tekniske duppedingser, mens de tre resterende medlemmene stort sett holdt seg i ro.

 

Jeg må bare kommentere dette. Jeg tror kanskje artikkelforfatter har misforstått hva de tre andre i bandet gjør? Du vet vel at det er Radiohead som står for lyden? Ergo, de tre andre tar seg av alt annet av smålyder som definitivt må til for få låtene til å sitte. Det som er aller best med Radiohead live er det at ALLE sammen gjør det de må for å få alt til å bli bra. F. eks Johnny Greenwood som spilte gitar samtidig som han spilte tangenter med gitaren! :D Det var skikkelig kult.

 

Uansett, jeg husker nesten ikke denne konserten. Ikke fordi jeg var for full eller beruset på noen måte, jeg var bare så ekstremt overvelmet av kvaliteten bandet oste av seg. Jeg har ikke tellingen på hvor mange ganger jeg seriøst måtte tørke tårene, for slik kvalitet har jeg aldri sett før. Ingen andre konserter på Roskilde 2008 var bedre eller på lik linje som denne. Kanskje CocoRosie var i nesten samme liga, men ikke på langt nær like bra. :) En flott festival alt i alt! :) Neil Young var også sinnsyk!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...