Gå til innhold

Test: Samstore HV260-500G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen MKV støtte. Ikke hdmi. Og ikke HD filmer generelt ser

det ut som. Nei takk

 

Tja, ser virkelig ut som om den kan spille 720p.. Spesielt siden det er nevnt i testen!

Men tror heller ikke at den er så snill at den støtter alle innpakningsformater som mkv, og med det i tilleg til mangel på hdmi gjør den mye mindre attraktiv.

Lenke til kommentar
hva er spesielt med MKV ?

får jo ikke spilt av det på en dvd spiller

 

MKV er egentlig ikke et eget format, men heller en måte å pakke formater inn.. Og det gjør at de som er flink til sånt kan pakke inn og styre på med mange forskjellige formater, noe som gjør at de kan ta den beste lyden til de beste bildene.. Jeg er ingen ekspert på emnet, men mener at MKV kan tilby bedre lyd, for de som vil ha surround.

Dessuten er det veldig mange av de filmene som er av HD kvalitet man finner på nettet som er i en MKV innpakning. Og derfor synest jeg det er greit med en spiller som du kan stole på at spiller det meste..

 

Forresten, har hørdt at en mediespiller som kan spille alle de innpakkete formatene i en MKV innpakning kan da også spille av MKV filen... Noen som kan avkrefte eller bekrefte dette??

Lenke til kommentar
Tja, ser virkelig ut som om den kan spille 720p.. Spesielt siden det er nevnt i testen!

Men tror heller ikke at den er så snill at den støtter alle innpakningsformater som mkv, og med det i tilleg til mangel på hdmi gjør den mye mindre attraktiv.

 

Ja, min feil, leste ikke godt nok. Dog det skal nevnes at det bare er

nevnt 720p i sammenheng med oppskalering, så vanskelig å si om

den kan spille av HD Xvid o.l.

Med tanke på at man får kjøpt Popcorn Hour a100 til ca 1400 kr, så

får Samstore sterk konkuranse etter min mening.

 

edit:

Forresten, har hørdt at en mediespiller som kan spille alle de innpakkete formatene i en MKV innpakning kan da også spille av MKV filen... Noen som kan avkrefte eller bekrefte dette??

 

Ikke helt sikker på hva du mener her. Enten så kan den spille

av MKV, eller så kan den ikke.

Som oftest er det vel H264 som blir brukt sammen med MKV,

så hvis det var det du lurte på, så kan Popcorn Hour A100

spille av dette.

Endret av Jon Ivar
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har nettopp bestilt denne, og gleder meg stort til å se hvordan den faktisk fungerer. Jeg var egentlig bare ute etter en hvilken som helst 500GB ultrabærbar HD som kunne kjøres på USB-power alene, kun for ekstern lagring for mine bærbare. Da jeg så at for litt ekstra penger og minimalt økt størrelse kunne man få nettopp dette, bare med muligheten til å koble disken direkte til tv uten pc som mellomledd og spille av en god del av formatene som finnes der ute, var jeg solgt. Selv om denne sikkert ikke kan måle seg med stuevarianten av medieavspillere, vil jeg si at størrelsen og portabiliteten veier meget godt opp for dette.

 

EDIT:

Angående MKV:

http://www.matroska.org/index.html.en

http://en.wikipedia.org/wiki/Matroska

Endret av Te'om
Lenke til kommentar
Ikke helt sikker på hva du mener her. Enten så kan den spille

av MKV, eller så kan den ikke.

Som oftest er det vel H264 som blir brukt sammen med MKV,

så hvis det var det du lurte på, så kan Popcorn Hour A100

spille av dette.

 

Kan være jeg har misforstått systemet rundt matroska filene (MKV) Men mener at hvis man har en mpeg film men lyden separat kan du "pakke inn" dette i en MKV fil. Jeg lurer på om du har en spiller som kan spille denne mpeg filen og lyden som medfølger, at du da kan spille av MKV filen, selv om spilleren ikke kan åpne andre MKV filer.. Hvis du forstår hva jeg mener...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...