Gå til innhold

Dobler radiatorstørrelsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisen er veldige rmilig og 20db støynivå er bra også. Det eneste som mangler er muligheter for tilkobling av en GPU-blokk, og da ville det fort havne i kassen min.

 

Har Northq andre modeller med CPU + GPU vannblokk? eller er det muligheter for å mekke en GPU-blokk til dette?

Lenke til kommentar

Fordelen er vel at man får transportert varmen ut av kabinettet. Derfor vil jeg si at dette er nok bedre enn en 3-parts luftkjøler som faktisk gjør at man varmer opp innsiden av kabinettet.

 

 

Får håpe den blir litt mer effektiv. Den gamle var jo bare på nivå med en middels god 3.part luftkjøler.

 

Sigerian Tiger NQ-3580 på en 120 watt prosessor: 68,4°C

OCZ Vendetta 2 på en 120 watt prosessor: 67,2°C

Lenke til kommentar
Får håpe den blir litt mer effektiv. Den gamle var jo bare på nivå med en middels god 3.part luftkjøler.

 

Sigerian Tiger NQ-3580 på en 120 watt prosessor: 68,4°C

OCZ Vendetta 2 på en 120 watt prosessor: 67,2°C

 

Viftekjøling har utviklet seg ekstremt kun de siste 2 årene, så vi får håpe vannkjøling følger etter. :)

 

Og mer skal det bli...

Forventer at 2008/2009 muligens blir året hvor vi introduseres til mindre luftkjølere som transporterer varme mer effektivt fra cpu til kjølearealet.

 

Mulige teknikker som blir aktuelle :

 

*Ionisator.

*Bedre termiske kjøleegenskaper pga materialbruk.

*Bedre ytelse på designet.

 

 

Fordelen er vel at man får transportert varmen ut av kabinettet. Derfor vil jeg si at dette er nok bedre enn en 3-parts luftkjøler som faktisk gjør at man varmer opp innsiden av kabinettet.

 

 

Får håpe den blir litt mer effektiv. Den gamle var jo bare på nivå med en middels god 3.part luftkjøler.

 

Sigerian Tiger NQ-3580 på en 120 watt prosessor: 68,4°C

OCZ Vendetta 2 på en 120 watt prosessor: 67,2°C

 

Joda, det er kjekt å få transportert varmen ut av kabinettet, men mange av dagens luftkjølere gir jo denne muligheten da cpu og kjøler er som regel montert rett ved siden av en exhaust og psu... Har man satt vifta riktig så blåser denne som regel varmlufta rett ut av kabinettet.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen ekspert på temaet kjøling eller overklokking, men jeg bestemte meg for å kjøpe den første Siberian Tiger etter jeg leste testen her på hw.no. Jeg kan bare si meg svært fornøyd. Jeg har en C2D E6300 som orginalt går på 1,83 Ghz. Jeg kunne bare drømme om å gå over 2,2 Ghz med kjøleren som fulgte med. (da med kabinettdøra av). Da lista den seg over 70 grader med dertilhørende reset av maskinen. Nå kjører jeg på 2,66 og har enda ikke opplevd at den har gått over 60 grader. Når jeg nå får nytt kabinett med bedre kjøling inni skal jeg prøve på 2,8 som er det maksimale jeg kan klokke den cpun med mitt hovedkort.

 

Dette er sikkert ikke imponerende resultater for folk som driver med overklokking som sport, og antall Ghz er det som er viktig. Jeg gjorde det for enkelt å kunne tyne cpun min så mye som mulig for å få best mulig utnyttelse i spill, og slippe å bruke det dobbelte på en ny cpu... selv når jeg kanskje går for en ny og bedre cpu, kan jeg guffe på siden jeg jo har kurrant kjøling fra før :new_woot:

Lenke til kommentar
Jeg er ingen ekspert på temaet kjøling eller overklokking, men jeg bestemte meg for å kjøpe den første Siberian Tiger etter jeg leste testen her på hw.no. Jeg kan bare si meg svært fornøyd. Jeg har en C2D E6300 som orginalt går på 1,83 Ghz. Jeg kunne bare drømme om å gå over 2,2 Ghz med kjøleren som fulgte med. (da med kabinettdøra av). Da lista den seg over 70 grader med dertilhørende reset av maskinen. Nå kjører jeg på 2,66 og har enda ikke opplevd at den har gått over 60 grader. Når jeg nå får nytt kabinett med bedre kjøling inni skal jeg prøve på 2,8 som er det maksimale jeg kan klokke den cpun med mitt hovedkort.

 

Dette er sikkert ikke imponerende resultater for folk som driver med overklokking som sport, og antall Ghz er det som er viktig. Jeg gjorde det for enkelt å kunne tyne cpun min så mye som mulig for å få best mulig utnyttelse i spill, og slippe å bruke det dobbelte på en ny cpu... selv når jeg kanskje går for en ny og bedre cpu, kan jeg guffe på siden jeg jo har kurrant kjøling fra før :new_woot:

 

Har nøyaktig samme cpu som deg, med en Scythe Ninja Rev B (ikke like bra som noctua nh12) så greier jeg greit 2,8Ghz på maks 55-65 Grader.

Lenke til kommentar
Jeg er ingen ekspert på temaet kjøling eller overklokking, men jeg bestemte meg for å kjøpe den første Siberian Tiger etter jeg leste testen her på hw.no. Jeg kan bare si meg svært fornøyd. Jeg har en C2D E6300 som orginalt går på 1,83 Ghz. Jeg kunne bare drømme om å gå over 2,2 Ghz med kjøleren som fulgte med. (da med kabinettdøra av). Da lista den seg over 70 grader med dertilhørende reset av maskinen. Nå kjører jeg på 2,66 og har enda ikke opplevd at den har gått over 60 grader. Når jeg nå får nytt kabinett med bedre kjøling inni skal jeg prøve på 2,8 som er det maksimale jeg kan klokke den cpun med mitt hovedkort.

 

Dette er sikkert ikke imponerende resultater for folk som driver med overklokking som sport, og antall Ghz er det som er viktig. Jeg gjorde det for enkelt å kunne tyne cpun min så mye som mulig for å få best mulig utnyttelse i spill, og slippe å bruke det dobbelte på en ny cpu... selv når jeg kanskje går for en ny og bedre cpu, kan jeg guffe på siden jeg jo har kurrant kjøling fra før :new_woot:

 

Jeg har i gamle pcen en E6300 som gikk på 3.0GHz med orginale kjøleren, kan ver jeg var heldig med batch og ellers bra kjøling i "kassa" Kjører den på 3500 med en tuniq tower 120 :) Men den blir grust av min herlige Q6600 :love:

Lenke til kommentar
Har nøyaktig samme cpu som deg, med en Scythe Ninja Rev B (ikke like bra som noctua nh12) så greier jeg greit 2,8Ghz på maks 55-65 Grader.

 

Tenker jeg nå går for en Ninja 2 når den er å oppdrive i butikk :yes: Jeg mottok mitt herlige nye kabinett, som selvfølgelig ikke huser plass til min gode S. Tiger :ermm:

 

Klarte selvfølgelig også å knæse hovedkortet når jeg skulle montere den gamle vifta pga det ene monteringsbenet var dårlig :cry: Hvorfor kan de ikke bruke skruer? Jeg er sikker på at hovedkortprodusenter med viten og vilje lager idiotiske kjølemonterings løsninger nettopp for å øke salget :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...