Gå til innhold

Firefox-rekorden bekreftet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At Firefox fikk god PR for dette vil jeg si er vel fortjent. Her snakker vi om et firma som tilbyr fantastiske programmer gratis, sammtidig som Mozilla fremmer åpne standarder for å gjøre livet lettere for folk flest og skape en reel valgfrihet på hvordan nettleser man vil bruke.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvem som hadde den gamle rekorden?

Det var ingen offisiell rekord fra før.

En annen ting, er det snakk om 8 millioner UNIKE brukere?
Før rekorden kunne godkjennes måtte serverloggene sjekkes for å være sikker på at duplikater og ufullførte nedlastinger ikke var med i tellingen.

Unike pc-er i hvert fall.

Lenke til kommentar

WoW har vel 10 mill betalende kunder så regner med alle de patcher ja... litt dumt å betale og ikke spille.

 

Firefox + add block plus er uslålig i følge meg, rett og slett genialt. Klarer meg ikke uten.

Indeed. Firefox med ABP er en unik kombo. I tillegg kjører jeg DownThemAll!!-extension for effektiv og sikker nedlastning av filer. Er elsk å kunne sette nedlastninger på pause, lukke Firefox og vite at man kan fortsette nedlastningene senere. Ingenting er bedre. :)

 

Må si Firefox virkelig begynner å få teken på PR-stunts. Om dette kommer i Guiniess World Records-boken kan man jo tenke seg hvor mye gratis reklame de får. For ikke å snakke om hvor mange medier som skriver om denne PR-kampanjen. Men så er vel dette også eneste måten Mozilla kan reklamere på da de ikke opererer med store reklamebudsjetter.

Lenke til kommentar
Wow klarer jo nesten dette hver gang det er patch :p

 

Nei det er et imponerende tall, ingen tvil om det.

 

Men så måtte man her gå å laste ned fra en spesiell side da. Man måtte jo da gjøre dette manuelt for at det skulle tas med i rekordforsøket. Det er noe helt annet å rulle ut oppdateringer til allerede installerte programmer.

Lenke til kommentar

Dette var et meget vellykket PR stunt. Skaper forsider overalt. Jaja, 3 av dem var fra meg, så kan si jeg bidro til en Guinness rekort :)

 

ps:

og for de som nevnte patcher, tror SP2 til XP lett slo WoW sine oppdateringer, men rekorden gjelder jo nedlastning av et program.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...