Gå til innhold

Test: Asus ENGTX280 TOP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg holder meg til 9800 gtx kortet mitt en god stund fremover, men å måtte innstallere vifte styring program for gpu fan, for unngå overoppheting.

Dette asus kortet med den dårlige kjøleløsninga er absolutt ikke vært pengene.

 

Jeg endrer litt på innlegget mitt her, siden det er en kjent sak at alle kort fra asus er ganske varme. jeg brukte et asus 8800 gts 640 mb føre jeg gikk over til 9800 gtx fra xfx. og 8800 gts kortene fra asus var skikkelig varme ,så jeg lurer på om dette er tilfellet her også.

Endret av Mr_tranquilizer
Lenke til kommentar
overasket over GTX 280 ikke yter bedre på lave oppløsninger til å ha så stiv pris.

Gjenta etter meg: Driveroptimaliseringer... Lave oppløsninger blir ikke prioritert, da ytelsen allikevel er god nok.

 

Dersom du bryr deg om ytelsen i oppløsninger under 1600X1200 så bør du kjøpe skjerm, ikkje kort :tease:

Lenke til kommentar

Dette er nok overlegen i høy oppløsning, og bør være attraktiv for folk som sitter på 24" eller større skjerm, altså intusiaster.

 

Slik jeg ser på det, på lavere oppløsning er alle kortene mer eller minder like, men GTX 280 har en overlegen ytelse på høyre oppløsning, og dermed er veldige attraktiv. Men hvis man tar hensyn til pris og ytelse på 9800GX2 og ATI's nye kort, da vil det fort vise seg at GTX 280 er overpriset.

Lenke til kommentar
Men er man på utkikk etter et skjermkort som gir mest ytelse per krone, så finnes det langt bedre alternativer der ute. Se da spesielt på 9800 GX2, eller et HD 4870 fra AMD.

 

Uff, synnes denne uttalelsen blir litt feil :

 

*For det første så er vel 4850 det kortet som gir best ytelse pr krone, 4870 gir faktisk mindre ytelse pr krone enn lillebroren, men sånn er det nå når man beveger seg over på entusiast kortene.

 

*Og for det andre så synnes jeg at det også blir feil å nevne ati kort når de faktisk ikke er med i en eneste Graf i denne testen... Så det hadde vært fint om dere legger inn noen ati kort som dere kan sammenligne med i samme slengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...