Gå til innhold

Blodklokker Radeon-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det lenge siden jeg droppet ut av denne fps karusellen selv. Det kommer jo alltid et nyere og raskere alternativ neste uke uansett. Men dere som fortsatt klorer dere fast, hva er det som driver dere til å bruke tusener på tusener av kroner på slike produkter? Har det virkelig noen praktisk betydning å ha 350fps i stedet for 300fps når man spiller? Eller om man kan øke poengene i 3D-Mark med 10 poeng? Er det kun for brifing eller er det mangel på andre ting å gjøre?

Lenke til kommentar
Nå er det lenge siden jeg droppet ut av denne fps karusellen selv. Det kommer jo alltid et nyere og raskere alternativ neste uke uansett. Men dere som fortsatt klorer dere fast, hva er det som driver dere til å bruke tusener på tusener av kroner på slike produkter? Har det virkelig noen praktisk betydning å ha 350fps i stedet for 300fps når man spiller? Eller om man kan øke poengene i 3D-Mark med 10 poeng? Er det kun for brifing eller er det mangel på andre ting å gjøre?

 

 

For de av oss som ikke spiller på 800*600 og heller 1900*xxxx så merker man forskjell på om man har 30fps eller 50fps som laveste i skyte/fps spill :)

Og 4870 er jo ikke ett topp kort, men ett høy middelklasse kort. 4870x2 kommer senere. :)

Lenke til kommentar
Nå er det lenge siden jeg droppet ut av denne fps karusellen selv. Det kommer jo alltid et nyere og raskere alternativ neste uke uansett. Men dere som fortsatt klorer dere fast, hva er det som driver dere til å bruke tusener på tusener av kroner på slike produkter? Har det virkelig noen praktisk betydning å ha 350fps i stedet for 300fps når man spiller? Eller om man kan øke poengene i 3D-Mark med 10 poeng? Er det kun for brifing eller er det mangel på andre ting å gjøre?

 

Hobbyen kostar peng...

Lenke til kommentar
Hobbyen kostar peng...

 

Hobbyen blir ganske mye billigere hvis man holder seg til mellomsegmentet i hardware og velger spill som er 6md-1år gamle. Spesielt angående MMO'er er det jo kun epenis lengde å oppnå med å spille fra release (ref. WoW, AoC, mfl); de fleste MMO'ene er jo i praksis ikke fullverdige før etter et års tid med, vel, kall det gammatesting. :)

Lenke til kommentar
Nå er det lenge siden jeg droppet ut av denne fps karusellen selv. Det kommer jo alltid et nyere og raskere alternativ neste uke uansett. Men dere som fortsatt klorer dere fast, hva er det som driver dere til å bruke tusener på tusener av kroner på slike produkter? Har det virkelig noen praktisk betydning å ha 350fps i stedet for 300fps når man spiller? Eller om man kan øke poengene i 3D-Mark med 10 poeng? Er det kun for brifing eller er det mangel på andre ting å gjøre?

Det er vel noen som har funnet et spill som er så ineffektivt laget at det gir under 100 FPS på 2560x1600 oppløsning med 4xAA og 16xAF. Da vil sikkert noen med 1280x1024 skjerm sikre seg et raskt kort i tilfelle h*n vinner i lotto og kan oppgradere til 2560x1600 skjerm. (Pengene er jo allerede brukt opp på skjermkort) :p

 

Det er litt over 8 år siden den første CPU-en nådde 1 GHz. (AMD Athlon 1000, Slot A)

Når kommer den første 1 GHz GPU-en?

Lenke til kommentar
Nå er det lenge siden jeg droppet ut av denne fps karusellen selv. Det kommer jo alltid et nyere og raskere alternativ neste uke uansett. Men dere som fortsatt klorer dere fast, hva er det som driver dere til å bruke tusener på tusener av kroner på slike produkter? Har det virkelig noen praktisk betydning å ha 350fps i stedet for 300fps når man spiller? Eller om man kan øke poengene i 3D-Mark med 10 poeng? Er det kun for brifing eller er det mangel på andre ting å gjøre?

 

En blanding. De som spiller seriøst på for eksempel Counter-strike kan aldri få nok fps. Evnene deres er mye høyere enn noe PC-utstyr som er laget enda. Det er veldig små marginer, men det er det jo i alle sporter.

 

Og så er det fanboi's da. De tror at de blir bedre i CS hvis de har 50 mer i fps. Det blir som regel unødvendig. Men folk kjøper jo biler fordi Richard Gere sier han liker den, så sånn er verden antar jeg.

 

Jeg har forøvrig hoppet av karusellen for lenge siden også :) Det jeg ikke ser, eksisterer ikke i min IT/HiFi-verden. Lommeboken er blitt merkbart tykkere.

Lenke til kommentar
Det er litt over 8 år siden den første CPU-en nådde 1 GHz. (AMD Athlon 1000, Slot A)

Når kommer den første 1 GHz GPU-en?

Skjønte ikke helt det utsagnet.

 

Jeg antar at du er klar over at GHZ bare er en liten del av hvordan man måler ytelse på en prosessor? Den er jo egentlig ganske ubrukelig tall i de fleste tilfeller, utenom direkte sammenligning mellom 2 identiske CPU'er klokket forskjellig, vil jeg påstå.

Lenke til kommentar
Jeg antar at du er klar over at GHZ bare er en liten del av hvordan man måler ytelse på en prosessor?
Selvsagt! Det er bare et rundt og pent tall, ikke noe ytelsemål jeg lurer på. Beklager om det ble for OT.

Utvikling av skjermkort henger lite på frekvens, om jeg ikke husker feil hadde vel 5900 en frekvens på 700mhz, noe som ikke er så veldig langt bak dagens skjermkort, men fyr opp crysis på et 5900 ;P

Jeg tror det er en god ting at de ikke kjører "ghz"racet.

Lenke til kommentar
Nå er det lenge siden jeg droppet ut av denne fps karusellen selv. Det kommer jo alltid et nyere og raskere alternativ neste uke uansett. Men dere som fortsatt klorer dere fast, hva er det som driver dere til å bruke tusener på tusener av kroner på slike produkter? Har det virkelig noen praktisk betydning å ha 350fps i stedet for 300fps når man spiller? Eller om man kan øke poengene i 3D-Mark med 10 poeng? Er det kun for brifing eller er det mangel på andre ting å gjøre?

 

En blanding. De som spiller seriøst på for eksempel Counter-strike kan aldri få nok fps. Evnene deres er mye høyere enn noe PC-utstyr som er laget enda. Det er veldig små marginer, men det er det jo i alle sporter.

 

Og så er det fanboi's da. De tror at de blir bedre i CS hvis de har 50 mer i fps. Det blir som regel unødvendig. Men folk kjøper jo biler fordi Richard Gere sier han liker den, så sånn er verden antar jeg.

 

Jeg har forøvrig hoppet av karusellen for lenge siden også :) Det jeg ikke ser, eksisterer ikke i min IT/HiFi-verden. Lommeboken er blitt merkbart tykkere.

 

Den "evne-påstanden" din tror jeg er en tanke overdrevet. Jeg er relativt god i COD:UO, men aldri i livet om det er FPS'en som begrenser meg. Om en CS-dude klager over 300 FPS eller noe i den duren, og seriøst mener at det er hardwaren som begrenser scoren, ville jeg kalt det for syting. CS-folka er sikkert flinke, de, men om bergrensningen pdd ligger i HW, burde det jo vært nesten umulig å spille "proft" i gamle dager.

 

@ gstensrud:

 

Bedre å bruke tusenvis av kroner på et nytt toppkort, enn f.eks. dyre klær og fancy hårklipp - eller en ny bil, sofa, stressless eller hva det nå måtte være av den type ting. Det er hvertfall min mening. Folk bruker pengene sine forskjellig, alt etter hva de syns gir mening ift. interesser og behov. Mangel på andre ting er det hvertfall ikke, derimot kan JEG godt stille tilsvarende spørsmål som deg til de som driver med innkjøp av den type ting jeg nettopp listet opp :tease:

Lenke til kommentar
@ gstensrud:

Bedre å bruke tusenvis av kroner på et nytt toppkort, enn f.eks. dyre klær og fancy hårklipp - eller en ny bil, sofa, stressless eller hva det nå måtte være av den type ting. Det er hvertfall min mening. Folk bruker pengene sine forskjellig, alt etter hva de syns gir mening ift. interesser og behov. Mangel på andre ting er det hvertfall ikke, derimot kan JEG godt stille tilsvarende spørsmål som deg til de som driver med innkjøp av den type ting jeg nettopp listet opp :tease:

 

Det er sant, folk bruker penger forskjellig. Og i land som Norge er det tydelig at folk har alt for mange penger når man ser hvordan de blir brukt. Overraskende nok så er det utrolig mye klaging på levestandard her. Når det gjelder de tingene du listet opp så setter jeg de helt sidestillt med "high-end" datautstyr. Alt går under materielle goder som egentlig ikke er nødvendig. I andre enden av verden kan en person spise seg mett kanskje sammen med hele familien sin i kanskje flere år for 6000kr. Som kan være prisen på et skjermkort i toppklassen. Og nei, da er det ikke snakk om pizza på på restaurant hver dag... Men det angår jo ikke oss, så da er det bedre å sitte på ræva å klage på at det sitter ei flue på storskjermen igjen... Fluer skulle vært utrydda!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...