Gå til innhold

Packard Bell lanserer miljødisker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kremt... packard bell. Hvor miljøvennlig kan det være når du må kaste den etter 1mnd fordi den har gått fløyten? Eller sende den inn... masse unødvendig transport, embalasje, osv. Nei og nei. Bare tull alt sammen.

 

Den dagen kullkraftverkene i russland og andre køl-land stenges ned grunnet miljøhensyn. Og regjeringen subsidierer hybridbiler slik at en nystiftet familie kan kjøpe en til under 100.000,- ; ja DA skal jeg gjerne være med å diskutere miljøtiltak.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Alle påskryter seg at de skal være miljøvennlige, når det ikke er et faktum. Og det er stor forskjell på mindre miljøfientlig og miljøvennlig. Effekten disken bruker under drift er ikke mye forurensende i forhold til det produksjonen.

 

Dessuten ville jeg ikke funnet på å kjøpe noe fra Packard Bell. Etter flere år som supporter har det merket etablert seg godt oppe på hat-listen min.

Lenke til kommentar
Western Digitals eksterne disker slår seg helt av når du ikke bruker dem.

 

Det har da vitterlig alle disker kunne gjort i mange år, bare du setter det opp i operativsystemet.

 

Å kalle diskene for miljøvennlige pga. autoamtisk dvalemodus er litt latterlig... for å si det mildt.

 

Stigma

Lenke til kommentar

Disse så ut som halv ferdige romskip. At strømforbruket er redusert er ypperlig og kan virkelig gjøre forskjell, men at en harddisk bruket mindre strøm har du jo fortsatt en PC som du bruker den til som slukker 10 ganger mengden av en slik disk :p

Lenke til kommentar

dvale modusen må stilles til rette intervaller for at det skal strøm reduserende. det hjelper ikke hvis den må slå seg på igjen rett etter at der har stoppet .. da går det gjerne lit tid også før disken er klar

 

 

er materialene som disken er laget av miljøvennlig på rette måten ?

naturlige materialer som går tilbake til naturen eller gjenbruk ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...