Gå til innhold

Mer SSD fra minnespesialisten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er forskjellen mellom Access tid 0.1ms og 0.2ms?

 

(ja, jeg vet at det er 0.1ms, at det er 100% forkjell, at den ene er raskere enn den andre osv, MEN hva er ytelse forskjellen i praksis? access tid er jo med på den praktiske lese/skrive hastigheten, motsettning til de oppgitte/teoretiske/optimale hastighetene)

 

Ser at f.eks MTRON selger SSD med 0.1ms access tid, er vel det som er det viktige, siden tranfere rate kan du oppgradere ved hjelp av RAID, mens access tid, er det ikke så mye en kan gjøre..

 

Og en tredje ting, merker at SSD har en del lavere "burst rate" enn tradisjonelle harddisker, hva er burst rate? og er dette noe en kan forbedre med raid?

Endret av keramikklampe
Lenke til kommentar

128GB - €400 - 3200 kr - 25 kr/GB

64GB - €230 - 1840 kr - 29 kr/GB

32GB - €150 - 1200 kr - 38 kr/GB

 

Håper de kommer i 16 GB-versjoner også. Planen er å kjøpe en (eller 2 stk til Raid0) til den stasjonære PCen og la mine bærbare arve disse om et par år når jeg oppgraderer til ny og mye raskere SSD på den stasjonære.

Lenke til kommentar

Disse prisene var vel litt for lave til det norske markede. Skjønner at SSD går ned i pris, men når billigste 32gb disken koster ca. 3000 pr idag, så er det et enormt prishopp ned til 1200.

 

Uansett blir det helt genialt! Skal definetivt ha en sånn disk i mediacenteret! Gjelder det bare å bygge et NAS kabinett med plass til 4-5 disker, så burde mediacenteret være så å si helt stille :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...