Gå til innhold

Exit Bill Gates


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For to år siden ble det klart at grunnleggeren av Mirosoft, Bill Gates, skulle trappe ned i selskapet.
Microsofts store far har bestemt seg for å trekke seg helt ut av selskapet.

Jøss, så han har gått fra å trappe ned til å trekke seg helt ut. Kanskje han har gått lei av monkey business? :p

 

Masterfifty, MartinMyhre: Bill beholder nok det meste av eierandelene sine i selskapet. Han vil bare endre sin daglige jobbsituasjon.

Lenke til kommentar

Får neppe noen dramatiske konsekvenser dette her. For det første er det ingen nyhet at han skulle trekke seg ut av selskapet, og for det andre har jo Steve "Monkeydance" Ballmer tatt over roret for flere år siden.

 

Det er vel også tvilsomt hvordan man kan fungere effektivt som sjefsprogramvarearkitekt i et så stort og uoversiktlig selskap som Microsoft. Bill Gates brukte jo halve dagen bare på å prøve å installere Movie Maker på Windows-maskinen sin, stakkar :whistle:(Kilde: http://blog.seattlepi.nwsource.com/microso...ives/141821.asp )

 

 

Ellers skjedde vel denne avgangen i forrige uke. Husker jeg leste om det i Aftenposten, og reagerte på en tidslinje over Microsofts "innovasjoner". Bl.a. ble det fremstilt som at Microsoft lanserte musen i 1983, men det er da vitterlig ikke noen Microsoft-oppfinnelse. Xerox hadde i hvertfall mus på 70-tallet, og det var Doug Engelbart som oppfant en svært simpel prototype på 60-tallet. En annen feil i Aftenposten var at det sto Bill Gates & Co. hadde laget DOS, men i likhet med så mange andre MS-"oppfinnelser" var dette også noe de kjøpte av et annet firma :(

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Kanskje han har gått lei av monkey business? :p

 

Det som vil gå inn i historien som "The Developers Incident" ja ^^

 

Må si at jeg er en større fan av remixen :tease:

 

 

 

Men til sak;

Tror nok at Ray Ozzie er en mer avbalansert mann enn Steve Ballmer.

Om han likevel skulle ta seg den frihet å holde sin egen "Developers Hendelse" drukner han heller ikke publikum i sin egen svette :p

Lenke til kommentar
Får neppe noen dramatiske konsekvenser dette her. For det første er det ingen nyhet at han skulle trekke seg ut av selskapet, og for det andre har jo Steve "Monkeydance" Ballmer tatt over roret for flere år siden.

 

Det er vel også tvilsomt hvordan man kan fungere effektivt som sjefsprogramvarearkitekt i et så stort og uoversiktlig selskap som Microsoft. Bill Gates brukte jo halve dagen bare på å prøve å installere Movie Maker på Windows-maskinen sin, stakkar :whistle:(Kilde: http://blog.seattlepi.nwsource.com/microso...ives/141821.asp )

 

 

Ellers skjedde vel denne avgangen i forrige uke. Husker jeg leste om det i Aftenposten, og reagerte på en tidslinje over Microsofts "innovasjoner". Bl.a. ble det fremstilt som at Microsoft lanserte musen i 1983, men det er da vitterlig ikke noen Microsoft-oppfinnelse. Xerox hadde i hvertfall mus på 70-tallet, og det var Doug Engelbart som oppfant en svært simpel prototype på 60-tallet. En annen feil i Aftenposten var at det sto Bill Gates & Co. hadde laget DOS, men i likhet med så mange andre MS-"oppfinnelser" var dette også noe de kjøpte av et annet firma :(

 

Du bør vise litt mer respekt for Billy, fy deg.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet skal Bill Gates fortsette som arbeidende styreformann i Microsoft, i ca. 20% stilling. Hvor mye han arbeider i den stillingen er vel opp til ham selv, men amerikansk praksis er jo at styreformenn blander seg opp i detaljer i driften og forlanger å få oversikt på en helt annen måte enn f.eks. i Norge. Jeg mener dette er en sunn praksis. Da slipper man ofte at styret blir gissel for administrerende direktør og hva han/hun måtte finne på. Styret er uansett (med)ansvarlig og da bør de også ha oversikt.

 

Ellers får jo Bill Gates inntekter av aksjeutbytte, samt at han har en solid saldo i banken fra før, så jeg tror ikke han vil sulte.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...