Gå til innhold

Sony Ericsson C702


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
blir nokk ikke min nye telefon likevel...

 

Hvorfor det?'

 

Her gjør amobil atter en gang en bagatell til en stor sak. Tastene på denne er mye bedre og funksjonelle enn f.eks hos N82, der amobil kommenterte det, men ikke fant det nødvendig å trekke i karakteren. Hvorfor?

Les forøvrig mobilen.no sin test av denne, og hva de skriver om tastene. Amobil må ha en skjult agenda slik som de holder på. Flere burde se dette nå, og jeg vet jeg har flere med meg når jeg påpeker dette, men folk vegrer seg å kommentere dette da de nærmest blir halshugd av Nokiagutta her på forumet.

Andre telefoner, jeg gjentar atter en gang; Mp3 telefonen som krasjet hver gang man foret den med Mp3, ble ikke trukket pga. ustabil FW, da dette selvfølgelig var en Nokia. Men når andre produsenter selger telefoner med uferdig FW, ja da er himmel og helvete ute. Igjen: Amobil har en skjult agenda.

Folk som bygger sine mobilpreferanser på det de leser her på amobil, går dessverre glipp av mange gode og spennende telefoner, da amobil nesten uten unntak favoriserer Nokia, og forleder folk til å tro at Nokia er mye bedre enn andre produsenter. Dette medfører ikke riktighet, og for å stoppe debatten om at jo mer dess bedre, så er dette selvfølgelig bare pisspreik. Man kjøper da selvfølgelig telefonen med de funksjoner som man har behov for.

Men dere gjør en glimrende jobb for Nokia. Ikke rart dere mottar nye Nokiamodeller før andre, da Nokia vet å verdsett reklamekampanjene dere produserer for dem.

Endret av poe
Lenke til kommentar

Fordelen med geomerking er at den følger med bildet. Hvis du vil bruke geomerkingen på en PC vil jeg anbefale en kombinasjon av Picasa og Google Earth. Da kan du vise hvor bildene dine ble tatt i Google Earth.

 

Andre ting du kan gjøre er å laste bildene dine opp til Flickr, Picasa Web Albums eller Panoramio. Disse bildedelingstjenestene støtter alle geomerking og har ett bra grensesnitt for dette.

 

Når det gjelder testen sitter jeg igjen med ett positivt inntrykk av denne telefonen, og kunne godt kommet til å kjøpe den hvis jeg trengte ny mobiltelefon. Den har de spesifikasjonene jeg liker og er pen. Jeg hadde ingen problemer med tastene på K600i og ville sikkert ikke hatt problemer med tastene på denne. C702 er nok å regne som en telefon for friluftsmennesker vil jeg tro. Jeg antar at testen er rettferdig nok.

Endret av knutremi
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noe karakter jeg?

 

Jeg syntes det var en flott test, likte denne telefonen jeg.. Tåler endel også har den litt teknologi også..

 

N82 har jo helt klart vært såpass bra og vært såpass bra priset at selv om dårlige taster så får den en toppkarakater siden det er ingen andre telefonen som kan måle seg størrelsemessig og ha så mye teknologi..

 

C702 har en del flere mangler sammen med det at den har hardetaster og litt tett plassert så derfor får den ikke så bra karakter.. men går ut i fra denne fikk 4?

Står ikke karakter på min skjerm..

Lenke til kommentar

Noen andre som ikke ser karakteren?

 

Kameraet, som forøvrig tar bilder i nokså god kvalitet, har såkalt merking.
En liten leif i en ellers velskrevet test. :)

 

 

Angående tastene kan jeg si meg enig i at de er harde, men i forhold til andre IP54-telefoner er de i toppklasse. Dere nevner heller ikke at tastene har veldig store og lettleslige tall, noe som burde trekk litt opp igjen da den eldre garde ofte trenger en telefon av den solide typen.

 

Mener også at dere kan nevne fremgangsmåten for å åpne dekselet, som noen ikke fikk til uten å nesten brekke negler eller ved å bruke skrujern. Det er egentlig veldig enkelt.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Jeg er slett ikke enig at kameraet er bra. Det sies at hvis man ikke forstørrer bildene for mye, blir de bra. Hva? Man må jo bedømme bildene i full størrelse! Hvis de hadde gjort det, hadde de sett at bildene er full av støy, selv i godt dagslys.

 

Det sies også at den tåler en støyt. Det tviler jeg sterkt på. Sammenlignet med Samsung M110 virker den mye mer sårbar mot støt og møkk. Det den skal ha pluss for er at den tåler litt vann.

 

Enig at GPS-forbindelsen er litt svak. Det bør nevnes at Google Maps også krever mye nedlasting, som i sin tur kan bli ganske dyrt, også i Norge. Bruk heller TrekBuddy/OpenStreetMaps, som er gratis å bruke.

 

Jeg er også enig at tastene er små, og kan for enkelte være vanskelig å bruke. Det at volumknappene er veldig harde å trykke inn har ingenting med at telefonen tåler vann...

 

MP3 spilleren er grei for lytting en skjelden gang. Etter min mening ikke sammenlignbar med en stand-alone MP3-spiller som iRiver eller Cowon. Radioen er også grei, ikke mer.

 

Jeg vil si at hvis man ser etter kvalitet er kameraet, MP3-spilleren og Radioen ganske ubrukelig. På tur har jeg alltid med meg egen MP3-spiller (med god radio) og kamera. Har man også store forventninger til GPS, bør man også ha en egen der også.

 

Her er min brukererfaring med denne telefonen:

 

https://prisguiden.no/product.php?pro...8916#userReview

Endret av Inocybe
Lenke til kommentar

Har kjøpt den mobilen. Etter 1 uke solgte jeg den til min søster igjen. Hun har faktisk små nok fingre til å bruke den.

 

Gikk tilbake til min K800i igjen. Den har bedre kamera pga blitsen. Og det går ann å skrive på tastene. Fikk vondt etter 2-3 SMS'er. Og håpløs batteri tid. Måtte jo lade den på slutten av dagen om du brukte den litt.

GPS opplegget tømmer en ny ladet mobil etter 2 timer ca. Den er kanskje vann sikker. Men det hjelper lite å gå på tur med den i en ny by om batteriet ikke holder for mer enn 2-3 timer.

Og det treningsprogrammet er en god ide. Men tar du som sagt en lengre tur så er det bortkastet. Pga GPS'en igjen sluker batteri.

Prøvde til og med å bytte batteri for å se om det ble noe forskjell. Ikke det jeg merket.

Det eneste positive er det var en god skjerm, og grei kvalitet når du filmet eller tok bilder utendørs i greit sol vær.

 

Lyden var ikke så mye bedre enn min nesten 2 år gamle K800i på mp3 og radio. Men det var ikke det jeg var ute etter.

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg vil nok like tastene på denne, liker tastene på N82 kjempegodt, men det kommer sikkert av mye styrketrening som herder huden på fingerspissene ;) Smaken er som baken! Nå er vell noe av poenget ift tastene at en litt røff mobil som skal tåle endel bør ha store taster da de er myntet på f.eks bygningsarbeidere, fiskere etc som trenger en mobil som tåler en trøkk. Der kan jeg si meg enig med amobil, men for mange vil det nok gå helt fint selv om de er litt små.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar
Jeg vil nok like tastene på denne, liker tastene på N82 kjempegodt, men det kommer sikkert av mye styrketrening som herder huden på fingerspissene ;) Smaken er som baken! Nå er vell noe av poenget ift tastene at en litt røff mobil som skal tåle endel bør ha store taster da de er myntet på f.eks bygningsarbeidere, fiskere etc som trenger en mobil som tåler en trøkk. Der kan jeg si meg enig med amobil, men for mange vil det nok gå helt fint selv om de er litt små.

 

Ønsker å legge til at det er forskjell på hardheten på tastene. De "vanlige" (1 til #, pluss kamera/video knappen) er greie, men volumknappene er veldig harde. Jeg har ingen problemer med å bruke de førstnevnte, men sliter med å endre volum.

Lenke til kommentar

Hvilken karakter fikkk den egentlig? :p

 

Husker forresten at dere anklaget W610i sine taster for å være "vonde å trykke på"(disse er en drøm å skrive med), så jeg tror jeg tar kritikken av C702i's taster med en klype salt.

 

Liker ikke å si det, men det virker faktisk som dere i utgangspunktet liker Nokias mobiler bedre enn SEs sine, som flere andre har påpekt. Håper ikke det er tilfellet...

Lenke til kommentar
Liker ikke å si det, men det virker faktisk som dere i utgangspunktet liker Nokias mobiler bedre enn SEs sine, som flere andre har påpekt. Håper ikke det er tilfellet...

På enkelte tester er jeg enig, eks 6280 og 3230. Førstnevnte var en så elendig mobil med så mye feil at den aldri burde vært utgitt i den tilstanden den var i (flere jeg kjenner har hatt den og alle eksemplarer har vært noen makkverk!). Den burde blitt trukket for elendig produksjonskvalitet og dårlig fotokamera. Sistnevnte var jo grei, men temmelig treg og fortjente nok maks en 4\5. Samtidig synes jeg amobil overdriver rosen på enkelte SE tlfer og (eks K800i og K850i), selv om enkelte burde få høyere karakter og (W890i). Nå har jeg imidlertid til gode å finne en mobilside hvor jeg er enig i alle testene, slik bør det heller ikke være ;)

Lenke til kommentar

Jeg testet en C702 (FI,SV) med de samme den kom på markedet. På den satt batteridekselet så hart at jeg hadde problemer med å få det av selv med bruk av skrujern. I tillegg var volumkontrollen hard å trykke på.

 

Kjøpte nettopp en C702 (DA.NO,IS) fra CDON.no. På den gikk det meget lett å ta av batteridekselet selv uten bruk av verktøy!(Gitarplekter kan brukes hvis det er problemer med å få av. Skrujern setter lett merker...) I tillegg var volumkontrollen lett å trykke på.

 

Jeg synes at det er dårlig kvalitet på lyden under samtaler (Har ikke prøvd med 3G). Litt bokslyd. Selv ved bruk av høyttaleren. Noen som har erfart det samme? Selv min 4 år gamle SE K700i har bedre lyd under samtaler.

 

Kamerabildene er jeg ikke helt fornøyd med. Blir for mye støy i bildene. K800/810 tar bedre bilder. Kameramodulen på C702 kommer fra Samsung.

 

Er litt usikker på det med geotagging. Må man være utendørs og få rett gps-posisjon for at geotaggingen skal fungere riktig? Det kan jo ta noen minutter..

Endret av Jethro
Lenke til kommentar
Jeg testet en C702 (FI,SV) med de samme den kom på markedet. På den satt batteridekselet så hart at jeg hadde problemer med å få det av selv med bruk av skrujern. I tillegg var volumkontrollen hard å trykke på.

 

Kjøpte nettopp en C702 (DA.NO,IS) fra CDON.no. På den gikk det meget lett å ta av batteridekselet selv uten bruk av verktøy!(Gitarplekter kan brukes hvis det er problemer med å få av. Skrujern setter lett merker...) I tillegg var volumkontrollen lett å trykke på.

 

Jeg synes at det er dårlig kvalitet på lyden under samtaler (Har ikke prøvd med 3G). Litt bokslyd. Selv ved bruk av høyttaleren. Noen som har erfart det samme? Selv min 4 år gamle SE K700i har bedre lyd under samtaler.

 

Jeg kjøpte min på Elkjop.no (telefonen kom fra Sverige), kanskje jeg har fått en av dem med hard volumkontroll. Jeg trenger ikke skrutrekker for å få av batteridekselet, men dekselet henger fast på ene siden (rundt der hvor bærestroppfestet er), og jeg må bruke litt makt for å få det løst. Kanskje jeg skal få telefonen reparert eller byttet...

 

Jeg syns samtalekvaliteten er forholdsvis god. Høytaleren klarer selvfølgelig ikke å gjengi lavere frekvenser, men gjør jobben overaskende godt.

Lenke til kommentar

Hei,

takk for tilbakemeldinger!

 

Telefonen fikk terningkast 5, en feil et aller annet sted gjør at karakteren ikke kommer frem. Blir fikset i morgen tidlig.

 

Og da legges ballen med kommentarer på forskjellsbehandling Nokia/SE også død i denne tråden, regner med det ikke er noen SE-fanboys som vil klage på en 5-er. :D

 

(BTW, taster er IKKE en bagatell på en mobiltelefon)

 

Når det gjelder kameraet, så stemmer det som det står i testen at kameraet tar brukbare bilder. (Bilder sammenlignes selvfølgelig i full størrelse, men det endrer ikke på det faktum at ikke-optimale mobilbilder ser best ut i moderat størrelse). Bildene er forøvrig bedre enn de fra et gjennomsnittlig mobilkamera (som vel har 2-megapiksler og knapt autofokus, vil jeg tro).

 

Akkurat hvor mye C702 tåler, skal ikke jeg si sikkert, men faktum er at begge de C702-ene som ble utsatt for ganske store mengder vannsprut ikke ble påvirket av det i det hele tatt. At en telefon som Sonim XP1 tåler mer støt, er det allikevel liten tvil om :)

Endret av audunms
Lenke til kommentar

Har hatt denne siden den kom ut, hadde Nokia 5500 Sport før det. Er enig i det meste som står i artikkelen. Knappene er en tilvendingssak, men i starten er de meget ille. Begynner å bli bedre nå etter 2-3 uker. Har ikke fått samme hastighet som Sporten på sms-skriving, men det kommer vel etterhvert...

 

Kamera på mobilen har jeg ikke helt sansen for. Jeg synes det er greit med kamera for å notere diverse ting (ta bilder av serienummer o.l. som må huskes), men utover det er kamerabruken min begrenset. Jeg tar bilder i blant, men responsen fra kameraet er ikke i nærheten av det dedikerte kameraet. Kontrast er som nevnt området kameraet sliter på.

 

MP3-spilleren har forferdelig lyd, i allefall med det headsettet som fulgte med. Jeg hørte en podcast, altså snakking, og det var ille. Det ble litt bedre med equalizeren, men til musikklytting vil jeg råde folk å skygge unna. Jeg bruker fortsatt en dedikert musikkspiller.

 

Når det kommer til menyer og funksjoner er jeg storfornøyd. Endelig responsive menyer, ikke de trege fra S60. Og jeg har endelig en avansert vekkerklokke og stoppeklokke, uten å måtte installere tredjepartsprogrammer.

 

GPSen er litt morsom. Det er en GPS på mobil, så man har ikke samme funksjonene og smidigheten som dedikerte enheter. Man kan bruke den til å navigere seg til gater, men skjermen blir så liten at det kan være trafikkfarlig. Geotagging av bilder er greit, men jeg har bare fått opp posisjonen på mobilen, ikke på datamaskinen. Men dette kan ha noe med overføringen, sendte bildene via blogging-tjenesten til Google, en stilig måte å publisere bilder på.

 

Jeg har altså ikke kastet GPSen, kameraet og MP3-spilleren, og det blir nok noen år til det skjer. Men for midlertidig bruk er det helt greit å bruke mobilen. Den er hele tiden med meg, noe verken mp3-spilleren, GPSen eller kameraet er. Den erstatter ikke disse enhetene, men den fyller ut bruksområdene.

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...