Gå til innhold

200 får sparken i UIQ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ulf Wretling fra SE om fordelen med Symbian+:

The other significant benefit is the access to the source code. Even if developers don't want to contribute to the code, being able to access it will be of great benefit. As you know, being able to examine the source code when your own application appears to be correct, but does not behave as expected, is often a very fast way of resolving problems.

 

I also believe it will drive innovation. For example, we have been working on some advanced multimedia applications for our new UIQ phones. Part of this work involves third party developers who need to see the Symbian OS source code. To provide that access today involves a costly and often lengthy legal process. This will disappear in the future.

 

Oversettelse: "vi vil selge telefoner dyrt, men har ikke lyst til å bruke penger på utvikling av program. Derfor er vi veldig fornøyde med at vi nå har funnet en måte å fortsette å produsere halvferdige og utestede programløsninger på. Fordi ofte blir slike problemer fikset av andre helt gratis".

Lenke til kommentar
Er ikke enig i den, jeg ser det mer som om de sier at vi har funnet en måte der vi kan drive mer av programvareutviklingen selv. Der vi gir våre kunder større muligheter til å lage og insallere applikasjoner selv.

For hvem trenger vel et gjennomtenkt vindussystem uansett - bare se på Windows. Funker helt fint.

 

Legg merke til at Ulf ikke nevner noe om å slippe ut kildekoden for deres egne programprosjekt (der selvsagt aldri det er noen problemer på noe vis - det er Symbian apiene som er problemet, må vite).

Lenke til kommentar
Er ikke enig i den, jeg ser det mer som om de sier at vi har funnet en måte der vi kan drive mer av programvareutviklingen selv. Der vi gir våre kunder større muligheter til å lage og insallere applikasjoner selv.

For hvem trenger vel et gjennomtenkt vindussystem uansett - bare se på Windows. Funker helt fint.

 

 

Dette må da være ironi?

Lenke til kommentar
Ulf Wretling fra SE om fordelen med Symbian+:
The other significant benefit is the access to the source code. Even if developers don't want to contribute to the code, being able to access it will be of great benefit. As you know, being able to examine the source code when your own application appears to be correct, but does not behave as expected, is often a very fast way of resolving problems.

 

I also believe it will drive innovation. For example, we have been working on some advanced multimedia applications for our new UIQ phones. Part of this work involves third party developers who need to see the Symbian OS source code. To provide that access today involves a costly and often lengthy legal process. This will disappear in the future.

 

Oversettelse: "vi vil selge telefoner dyrt, men har ikke lyst til å bruke penger på utvikling av program. Derfor er vi veldig fornøyde med at vi nå har funnet en måte å fortsette å produsere halvferdige og utestede programløsninger på. Fordi ofte blir slike problemer fikset av andre helt gratis".

 

Nipsen, det kaller jeg å treffe spikeren på hodet. Nydelig oversettelse!

Lenke til kommentar
Ulf Wretling fra SE om fordelen med Symbian+:
The other significant benefit is the access to the source code. Even if developers don't want to contribute to the code, being able to access it will be of great benefit. As you know, being able to examine the source code when your own application appears to be correct, but does not behave as expected, is often a very fast way of resolving problems.

 

I also believe it will drive innovation. For example, we have been working on some advanced multimedia applications for our new UIQ phones. Part of this work involves third party developers who need to see the Symbian OS source code. To provide that access today involves a costly and often lengthy legal process. This will disappear in the future.

 

Oversettelse: "vi vil selge telefoner dyrt, men har ikke lyst til å bruke penger på utvikling av program. Derfor er vi veldig fornøyde med at vi nå har funnet en måte å fortsette å produsere halvferdige og utestede programløsninger på. Fordi ofte blir slike problemer fikset av andre helt gratis".

 

Nipsen, det kaller jeg å treffe spikeren på hodet. Nydelig oversettelse!

 

 

Dette kan vel sies om alle som utvikler SW? Vet ikke om dette er sååå enestående for symbiantelefoner. Men Nipsen har tydeligvis et horn i siden til SE, etter at han ringte og stilte kundeservice spørsmål de ikke hverken ville eller kunne svare på. Nipsen kunne kanskje ringe Microsoft og stille dem noen spørsmål i samme klasse og se hva de svarer. Tror ikke de setter himmel og jord i bevegelse for å tilfredstille en liten nerd, med personlige opfatniger av ting og tang. Ikke det at jeg sier Nipsen er en nerd, kun brukt for å ilustrere mitt eksempel ;)

Lenke til kommentar

Vel, alle som ikke er fornøyde med telefonen sin er en nerd. Det sier de hos SE også.

 

Reklame: les e-post utvekslingen med SE support her.

 

btw - hvis du tror jeg er den eneste som klager, tar du nok feil. Jeg bare fikk muligheten til å strekke den late jævelen, og tok den. De aller fleste andre har enten gitt opp, forsvunnet til Nokia, eller "spør på esato" (som du foreslo sist).

 

Det er forøvrig det samme på SEs "developer world" - hvis en vil lage noe som krever nye apier eller forandring i eksisterende løsninger, så er det uinteressant. Om det ville øket etterspørselen etter telefonen, gjort den mer brukbar, eller gjort det mulig å fikse seriøse mangler (profil- applikasjon, for eksempel), og tillatt SE å abstrahere bort større mengder implementasjon når de lager neste telefonmodell - det spiller ingen rolle. Det skal ikke lages visse typer program generisk for plattformen. De må spesialsys for hver telefon, slik at det meste av koden må skrotes ved hver ny modell. Som må utvikles fra scratch igjen, med alle feilene fra sist (som ingen klager på før de har kjøpt telefonen).

 

Uansett. Det her er en "illustrasjon" på hva slags salgsmodell Sony Ericsson har, hva for type telefoner de ønsker å satse på - og hvorfor de har drevet UIQ i grunnen. Noe de helt klart er fullstendig fornøyde med.

Lenke til kommentar
Vel, alle som ikke er fornøyde med telefonen sin er en nerd. Det sier de hos SE også.

 

Reklame: les e-post utvekslingen med SE support her.

 

btw - hvis du tror jeg er den eneste som klager, tar du nok feil. Jeg bare fikk muligheten til å strekke den late jævelen, og tok den. De aller fleste andre har enten gitt opp, forsvunnet til Nokia, eller "spør på esato" (som du foreslo sist).

 

Det er forøvrig det samme på SEs "developer world" - hvis en vil lage noe som krever nye apier eller forandring i eksisterende løsninger, så er det uinteressant. Om det ville øket etterspørselen etter telefonen, gjort den mer brukbar, eller gjort det mulig å fikse seriøse mangler (profil- applikasjon, for eksempel), og tillatt SE å abstrahere bort større mengder implementasjon når de lager neste telefonmodell - det spiller ingen rolle. Det skal ikke lages visse typer program generisk for plattformen. De må spesialsys for hver telefon, slik at det meste av koden må skrotes ved hver ny modell. Som må utvikles fra scratch igjen, med alle feilene fra sist (som ingen klager på før de har kjøpt telefonen).

 

Uansett. Det her er en "illustrasjon" på hva slags salgsmodell Sony Ericsson har, hva for type telefoner de ønsker å satse på - og hvorfor de har drevet UIQ i grunnen. Noe de helt klart er fullstendig fornøyde med.

 

Jeg tror muligens det finnes flere som deg, og hvis en mobilprodusent skulle ansette ingeniører for å betjene kundeservice, så ville lønnsomheten være dårlig, og vanlig dødelige ville ikke få den hjelpen de søker. Jeg har opplevd dårlig service fra et av verkstedene SE bruker, men etter at jeg klagde og sendte inn telefonen på nytt, så var det plutselig et annet verksted, og en helt annen service å få. Dette vitner om at SE tar seriøse henvendelser til etterretning, og at de faktisk gjør noe med ting som ikke fungerer. Jeg er strålende fornøyd med den servicen SE har vist meg.

 

Og når det gjelder UIQ og hvorfor dette ikke er fremtiden for Se, kan det jo muligens skyldes at hele Symbian plattformen er hacket, med det resultat at SE ikke lengre har kontroll over os-et. Noe de selvfølgelig ønsker. Tipper vi vil se P5i igjen, men da med en ny versjon av symbian, eller et annet OS.

Lenke til kommentar

Du er kanskje ikke klar over at ikke- smartingtelefonene til SE er hacket i filler mye verre en UIQ telefonene? Og at hackingen på Symbian består i av å kunne aksessere filer som ellers ville vært tilgjengelige i installasjonspakkene? Slik at det eneste problemet er om de vil bruke "platsec" i form av begrenset lesetilgang som beskyttelse fra inntrengere.

 

Med andre ord, hvis SE designet en webserver, ville de legge passord- databasen allment tilgjengelig, men gjøre det riktig vanskelig å taste inn passordet, og etterpå beskytte passord- inntastingsprogrammet med ekstra sikkerhet, slik at ikke innbrudd skulle være mulig.

 

Men jeg tviler ikke på at du har rett. SE ledelsen er utvilsomt fullstendig kapabel til å finne ut at for eksempel Windows Mobile er sikrere enn Symbian, og derfor finne en unnskyldning til å stoppe både to og tre ferdigutviklede telefoner fra å bli lansert. Siden de tror at de nye telefonene vil ødelegge salget av g- serien. For som vi har fått ettertrykkelig bevist opp til flere ganger - hvis ikke SE kan lage telefoner der enheten kan selges som en ny telefon i forhold til gamle versjoner - så er det uinteressant å satse på prosjektet. Slik at om SE har en sjanse til å gjøre alle UIQ telefonene bedre og mer attraktive (slik som HTC gjør med sine telefoner i forhold til WM) - så gjør de alt for å unngå det.

 

Forøvrig, du trenger ikke være ingeniør i support- avdelingen for å notere ned en feil, og sende dette videre. Og det de gjorde var altså å teste for en feil for kort, og dermed ikke se feilen. Mens de hadde mer enn nok tid til å argumentere med kunder i mange separate tilfeller. Slik at "de vanlige dødelige" kom derifra uten å få hjelp, etter å ha blitt forklart at problemet deres ikke eksisterer. Ellers - denne utvekslingen er fremdeles tilgjengelig på uiqblog, så du kan lese den selv. Og tro meg - vanligvis er de ikke så ivrige til å snakke - du får typisk to setninger på svensk som ikke har noe med problemet å gjøre. Det er det samme på andre regionale kontor, som hyrer inn lokale support- folk - som leser opp fra en manual, eller copy- paster inn i en e-mail.

 

Og husk at når det gjelder fysiske problemer med telefonene, så er dette noe verksteder får betalt godt for å rette opp - ergo vil de gjøre jobben. Utbedring av software er i den sammenhengen rent tap. Og vi blir nødvendigvis behandlet deretter.

Endret av nipsen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...