Gå til innhold

Akasa lanserer kraftpakke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. nok effekt til å drive et dobbelt vaffeljern. Det blir nok en suksess på neste TG. :p

 

Med to slike så får man omtrent like mye effekt som en mopedmotor.

 

Se for deg det doble vaffeljernet på maks effekt, inni kabinettet. Det skal mye viftestøy til for å holde vaffeljernet godt under 100 °C. Jaja, galskapen fortsetter vel til både 1,5 og 2,0 kilowatt før folk begynner å fatte mistanke til hva som får 10A-sikringene i sikringsskapet til å gå på de mest ubeleilige tidspunktene under hard spilling.

Lenke til kommentar
1 KW er vel i høeste grad nok vil jeg si. Men de selger vel på "større er bedre", selv om det ikke nødvendigivs er det.

 

AtW

 

Det er nok nødvendig med 1.2 KW. I en av testene av nvidia GTX 280 (SLI) så knelte vist en OCZ 1000W...

Endret av Catena
Lenke til kommentar
1 KW er vel i høeste grad nok vil jeg si. Men de selger vel på "større er bedre", selv om det ikke nødvendigivs er det.

 

AtW

 

Det er nok nødvendig med 1.2 KW. I en av testene av nvidia GTX 280 (SLI) så knelte vist en OCZ 1000W...

 

Det er isfåall neppe fordi det ble trukket mer enn 1000 watt, enten var det en dårlig forskyning, eller strekker kortene unormalt mye på 5V (og da hjelper det lite med større, fordi nesten samtlige forskyninger har 30A@5V)

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette blir bare teit synes jeg. Effektforbruk går bare oppover, og det synes jeg ikke PC-bransjen tar nok på alvor. Tror mange foreldre hadde reagert om de viste hvor mye effekt sønnens PC (som står på hele tiden) brukte.

Hadde egentlig vært fint om EU eller noen andre hadde satt grenser for hvor mye effekt en PC brukte, slik som de f.eks regulerer utslipp fra motorer o.l.

På denne måten hadde PC-bransjen blitt nødt til å jobbe på en annen måte.

Lenke til kommentar
Dette blir bare teit synes jeg. Effektforbruk går bare oppover, og det synes jeg ikke PC-bransjen tar nok på alvor. Tror mange foreldre hadde reagert om de viste hvor mye effekt sønnens PC (som står på hele tiden) brukte.

Hadde egentlig vært fint om EU eller noen andre hadde satt grenser for hvor mye effekt en PC brukte, slik som de f.eks regulerer utslipp fra motorer o.l.

På denne måten hadde PC-bransjen blitt nødt til å jobbe på en annen måte.

 

De har begynt å bry seg om det. Og EU skal faen meg ikke bestemme hvor mye strøm skjermkortet mitt får lov til å dra. Det fins da grenser på kontroll. Skal de gå rundt på inspeksjon og se inni PCen min? Det er veldig lite komponenter som blir produsert i EU uansett, så da må de i så fall nekte import av varer som trekker så og så mye strøm. Jeg syns det blir bare teit.

Lenke til kommentar
Dette blir bare teit synes jeg. Effektforbruk går bare oppover, og det synes jeg ikke PC-bransjen tar nok på alvor. Tror mange foreldre hadde reagert om de viste hvor mye effekt sønnens PC (som står på hele tiden) brukte.

Hadde egentlig vært fint om EU eller noen andre hadde satt grenser for hvor mye effekt en PC brukte, slik som de f.eks regulerer utslipp fra motorer o.l.

På denne måten hadde PC-bransjen blitt nødt til å jobbe på en annen måte.

 

Personlig synes jeg slike tanker som du viser her er for å bruke din egen ordlyd teit. Det er faktisk ikke slik at vi trenger lover forskrifter og regler for alt her i verden. Det frie mennesket må faktisk også tenke selv. Og personlig så synes jeg at vi har mer en nok av lover og regler- bare i 2006 så implementerte norge vel 3500 nye lover fra EU i norges lover.

 

Får bare asvluttningsvis sitere Trond Viggo Torgersen: Du må tenke sjæl

Lenke til kommentar
Dette blir bare teit synes jeg. Effektforbruk går bare oppover, og det synes jeg ikke PC-bransjen tar nok på alvor.

 

Ser antydninger på det motsatte :yes: Selv om strømforbruket på skjermkort tilsynelatende går sakte opp, eller ligger rundt det skyhøye nivået det har vært en stund nå, så tror jeg det har flatet ut og begynt å synke litt på andre komponenter.

Et annet "problem" med skjermkort var at folk plutelig fant ut de skulle ha to stykker av de, og nå i det siste hele tre! Så selv om GPU på det aktuelle kort bruker, la oss si 10% mindre strøm enn tidligere utgaver, så hjelper det lite når man slenger inn en til to ekstra kort...

Lenke til kommentar
"Fire skjermkort skal da ikke være noe problem."

 

Strømforsyningen vil nok slite med tre GTX280, og vil ikke ha sjans med fire.

 

Javel? En GTX280 bruker vel rundt 155 watt under load, pluss la oss si 150 på resten av maskina (og det er en relativt heftig maskin), med utgangspunkt i 155, så bruker da fire kort pluss resten 770 watt. Mao burde en greit spekket 1000-watter klare det greit, og ihvertfall en 1200 watts forskyning. (Kilde:http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3334&p=9, kompansert for 85% effektivitet i PSU)

 

AtW

Lenke til kommentar
Dette blir bare teit synes jeg. Effektforbruk går bare oppover, og det synes jeg ikke PC-bransjen tar nok på alvor. Tror mange foreldre hadde reagert om de viste hvor mye effekt sønnens PC (som står på hele tiden) brukte.

Hadde egentlig vært fint om EU eller noen andre hadde satt grenser for hvor mye effekt en PC brukte, slik som de f.eks regulerer utslipp fra motorer o.l.

På denne måten hadde PC-bransjen blitt nødt til å jobbe på en annen måte.

 

Personlig synes jeg slike tanker som du viser her er for å bruke din egen ordlyd teit. Det er faktisk ikke slik at vi trenger lover forskrifter og regler for alt her i verden. Det frie mennesket må faktisk også tenke selv. Og personlig så synes jeg at vi har mer en nok av lover og regler- bare i 2006 så implementerte norge vel 3500 nye lover fra EU i norges lover.

 

Får bare asvluttningsvis sitere Trond Viggo Torgersen: Du må tenke sjæl

 

Uenig. Det viser seg veldig ofte at det ting fort lar rette på seg hvis det kommer nye regler. Hvordan tror dere bilmotor-utviklingen hadde vært hvis EU og andre ikke lagde grenser for utslipp? Vi hadde brukt akkurat de samme motorne som på 60-tallet.

 

Ta f.eks de relativt nye utslippskravene i London. Der betaler man bompenger etter hvor mye CO^2 bilen slipper ut. Jeg synes ikke dette er en fullstendig gjennomtenkt regel, siden man også bør tenke på andre ting som NOX osv. Dette er dog ikke poenget.

Bilindustrien sa lenge at de gjorde alt de kunne for å lage biler med lavt utslipp. Så kom de nye bomprisene i London, og plutselig klarte bilindustrien å lage motorer med veldig mye lavere utslipp.

Jeg er helt sikker på at hvis noen hadde laget regler for hvor mye en PC skulle trekker, hadde dataindustrien utrettet "mirakler" på veldig kort tid. Ikke det at man nødvendigvis skal forby datautstyr som trekker mye strøm, men kanskje produsenten må betale en avgift per produsert enhet?

Lenke til kommentar
"Fire skjermkort skal da ikke være noe problem."

 

Strømforsyningen vil nok slite med tre GTX280, og vil ikke ha sjans med fire.

 

Javel? En GTX280 bruker vel rundt 155 watt under load, pluss la oss si 150 på resten av maskina (og det er en relativt heftig maskin), med utgangspunkt i 155, så bruker da fire kort pluss resten 770 watt. Mao burde en greit spekket 1000-watter klare det greit, og ihvertfall en 1200 watts forskyning. (Kilde:http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3334&p=9, kompansert for 85% effektivitet i PSU)

 

AtW

Et 4870 bruker 160w, og GTX280 "langt" mer.. Har sett noen som sliter med 1kw på dobbel SLI.

Lenke til kommentar
"Fire skjermkort skal da ikke være noe problem."

 

Strømforsyningen vil nok slite med tre GTX280, og vil ikke ha sjans med fire.

 

Javel? En GTX280 bruker vel rundt 155 watt under load, pluss la oss si 150 på resten av maskina (og det er en relativt heftig maskin), med utgangspunkt i 155, så bruker da fire kort pluss resten 770 watt. Mao burde en greit spekket 1000-watter klare det greit, og ihvertfall en 1200 watts forskyning. (Kilde:http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3334&p=9, kompansert for 85% effektivitet i PSU)

 

AtW

Et 4870 bruker 160w, og GTX280 "langt" mer.. Har sett noen som sliter med 1kw på dobbel SLI.

 

Kilde? At noen sliter betyr ikke at strømforskyningen har for lite effekt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...