Gå til innhold

Gratis organisator


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva slags program er det her??+

 

Tenkt jeg skulle prøve det men når jeg starte nedlastingen kom den på over 52MB, stoppet med engang. Har virkelig ikke så stort behov for å kunne ta notater.

Du må ikke laste ned klienten, du kan holde deg til et rent web grensesnitt om du virkelig ønsker. Se på introduksjonsvideoen på forsiden for å få et inntrykk av hva dette er.

 

Edit: Mitt *store* argument for denne greia. Den finner tekst i bilder og du kan søke på det etterpå.

Endret av Mascot68
Lenke til kommentar
Hva slags program er det her??+

 

Tenkt jeg skulle prøve det men når jeg starte nedlastingen kom den på over 52MB, stoppet med engang. Har virkelig ikke så stort behov for å kunne ta notater.

Du må ikke laste ned klienten, du kan holde deg til et rent web grensesnitt om du virkelig ønsker. Se på introduksjonsvideoen på forsiden for å få et inntrykk av hva dette er.

 

Edit: Mitt *store* argument for denne greia. Den finner tekst i bilder og du kan søke på det etterpå.

Ikke alltid man har netttilgang. Men macutgaven var på kun 3MB, så noe muffins er det uansett.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at det er så vanskelig for folk å se på introduksjonsvideoen.

 

1. Man trenger ikke å bruke desktop klienten hvis man ikke ønsker

2. Hele cluet er online synkronisering

3. Du kan ha lokale notatblokker hvis du ønsker (betinger nødvendigvis desktop klienten)

4. Det er ikke et program bare for type desktop sticky-notes

5. Hvis noen reagerer på at et program er 52MB i dag, er det på tide å bevege seg ut av 80tallet. Spesielt når det er valgfritt å installere det (men desktopklienten gjør det hele utrolig mye bedre å arbeide med, så jeg ville anbefale det for de som synes dette virker nyttig). Hadde de droppet alt som het bibliotek og kodet det direkte mot Win32 hadde de sikkert fått det mindre. Og brukt fem ganger så lang tid. It ain't worth it.

 

Programmet er ment for å "huske" alt du kommer over av interesse, ikke som huskelapper type post-it. Med andre ord, mindre "Husk middag med Magda på fredag" og mer "oi, første halvdel av denne artikkelen vil jeg kunne finne igjen enkelt, marker, klikk, der er den i Evernote", eller "oi, morsomt bilde, smekk, i Evernote".

 

Og, igjen, lurer du på hva dette egentlig er.. Evernote.com og se på videoen. Virker det interessant, test, virker det overkill for ditt behov, finn noe annet. Utvalget er stort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264

Har noen som har testet Evernote også brukt Onenote? Har dere eventuelt noen pros and cons for begge? (jada, jeg vet Onenote koster penger)

Endret av Slettet+8745264
Lenke til kommentar

Himmel og hav - installerte det på min PC hjemme og min Mac på jobben etter denne artikkelen og programmet (og web-frontend) er jo helt fantastisk! :) OCR-delen som indekserer tekst i scannede bilder, screenshots og min favoritt -- visittkort via iSight på Mac'en. Utrolig praktisk!

 

Man får også en unik (hemmelig) mailadresse slik at man kan sende kopi av mails til Evernote (som selvsagt blir indeksert på lik linje med annen data syncet til Evernote), slik at jeg kan sette BCC på enkelte mails jeg vil ta vare på.

 

Mac utgave, men ikke Linux? Dårlig...

Beklager, men hvor er logikken?

 

Mac marketshare: 3.36%

Linux marketshare: 0.42%

 

Hvor ville du ha puttet utviklingsressursene dine? :) Tenk også på brukerne av de forskjellige operativsystemene - hvem er det mest sannsynlig at kommer til å ta tjenesten i bruk aktivt og kanskje også betale de $5 i måneden for å oppgradere til en konto med mer lagringsplass - folk som installerer Linux for å teste det (eller de som bruker Linux only og MS ER KAPITALISTER!!!!111) eller de som har kjøpt seg en Mac?

 

Not exactly rocket science, men jeg håper du innser hvor en teit kommentar det var. Sure, du kan klage på at det ikke finnes en Linux-klient, det er greit nok - men å prøve å argumentere med at "siden det finnes en for Mac, hvorfor finnes det ikke en for Linux?" er bare regelrett dumt.

 

Videre; kan folk slutte å klage over filstørrelsen? Hva med å prøve programmet først, eller er behovet for å slenge inn tilfeldige kommentarer på en Hardware.no-artikkel større enn å faktisk bruke noen kalorier på å undersøke saken først?

 

Anyho: Evernote er genialt - thumbs up fra meg rulez.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...