Gå til innhold

– Windows 7 klar i januar 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var en spissformulering.

Jeg håper MS har tatt til fornuften, og endret kurs, eller mistet den altfor dominerende posisjonen de har nå.

 

Folk kommer ikke til å slutte å bruke PC selv om MS skulle gå under.

Alle flinke IT-folk vil ha jobber i en framtid uten MS.

 

 

Det er 25 år siden jeg var flortis.

 

 

 

 

Espen

Endret av Espen W
Lenke til kommentar
I kolonnen til høyre

"Les også" står det:

"Windows 7 kommer neste år"

"Windows 7 klar i 2011"

 

og nå "Windows 7 klar i januar 2010"

 

Skal ikke være lett å spå fremtiden.. ;)

kjekt å hel gardere seg ;D

Slikt koster penger hos lotto men er gratis hos hardware.no :p

 

Uansett rykker jeg bare på nesen, har trosalt hatt vista i 3 dager bare på min datamaskin og samtidig lærer jeg stadig nye funksjoner i windows xp jeg ikke viste var der ;D

 

Foresten ble jeg overasket over at alt jeg foreløpig har prøvd har fungert helt fint i Windows Vista og når dette er 64bit er jeg ennda mer overaska :D

 

 

MS kommer til å ha ett fint løft i tiden som kommer, nå som en milliard kinesere og indiere skal på nett kommer de aller fleste til å velge Windows. Rett og slett fordi det følger med maskinen og de har ikke hørt om så mye annet ennda...

 

Uansett håper jeg at windows 7 tvinger folk over på 64bit slik at vi kan ta ett steg fremover...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
De kommer til å forandre på navnet før 2010, jeg vedder 50kr på det. Noen som vil vedde imot?

 

Jeg tviler heller ikke på at de kommer til å endre navnet før den tid, Vista het jo Longhorn på prosjekt-stadiet...

 

Håper hele MS er konk innen 2010.

 

e

 

Det betyr at du også håper at store bedrifter med tusenvis av arbeidsplasser verden over stopper opp i 2010. Tenk deg om før du prater, eller er det vanskelig å tenke med den lille fjortis-hjernen din kanskje?

 

Hvis store bedrifter stopper opp fordi MS går konk, så er det noe veldig feil, ikke minst er bedriftene trangsynte, det finnes en hel del operativsystemer på markedet som kan brukes, tilogmed operativsystemer som er laget av firmaer som kun fokuserer på bedrifter. Og tap av data skulle heller ikke være noe problem, da vi i dag har mange fullgode konverteringsprogrammer som kan ta seg av dette (ikke minst at mange IT bedrifter kjører servere som kan brukes like godt under Linux eller Mac).

 

Men det høres jo lovende ut at forandringene ikke blir så store til Windows 7, hvis Windows 7 bare blir en "rettelse" at Vista skal de få gode ord fra meg (som har hatt mye krøll med Vista)...

Lenke til kommentar
I kolonnen til høyre

"Les også" står det:

"Windows 7 kommer neste år"

"Windows 7 klar i 2011"

 

og nå "Windows 7 klar i januar 2010"

 

Skal ikke være lett å spå fremtiden.. ;)

Hehe, det skal ikke være lett nei. Men jeg tror Microsoft gjør det lurt i å lekke en planlagt dato allerede nå. Bedrifter og privatpersoner teller jo på knappene om de skal bytte fra XP til Linux, OSX eller om de skal vente på Windows 7 en ukjent dato (eller bite i det sure eplet og velge Vista). Det er bare spørs om de blir fornøyd med januar 2010. XP ble lansert i oktober 2001.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det virker som Windows 7 forløpig har en posiiv tone ute blant folket.

 

Noen som har noe konkret om innholdet i denne Windows versjonen som kan forklare hvorfor den vil slå til bedre enn Vista ?

Lenke til kommentar

Innen 2010 er kanskje Vista ute av beta også. Hvem vet.

 

Imidlertid supporter jo MS XP helt til 2014 med security updates (som det jo er en del av). Man kan mao benytte XP både gjennom Vista-floppen og W7 (som betryggende nok skal bygge på Vista - kjempelurt!).

 

De må nok komme med noe lurere enn det de har gjort så langt. MS-største inntektskilde er business-brukere, og de driter i treg og gammeldags "Aero" (åååå så flott med Aerooooo). De vil ha stabilitet, kompatibilitet og "value-for-money". Sistnevnte vil ikke MS greie å levere, så lenge XP fungerer helt OK.

Lenke til kommentar
Håper hele MS er konk innen 2010.

 

e

 

Det betyr at du også håper at store bedrifter med tusenvis av arbeidsplasser verden over stopper opp i 2010. Tenk deg om før du prater, eller er det vanskelig å tenke med den lille fjortis-hjernen din kanskje?

Hva snakker du om? Om Microsoft skulle gå konkurs ville det jo være for at bedrifter hadde beveget seg bort fra OSet og andre løsninger de har. Få bedrifter ville vært berørt av en Microsoft konkurs når de går konkurs pg.a. at bedriftene har funnet andre løsninger. Klart urealistisk at Microsoft vil gå tom for penger i nær fremtid, men scenariet du beskriver er ikke noe mer realistisk skulle en konkurs forekomme.

Lenke til kommentar
Det virker som Windows 7 forløpig har en posiiv tone ute blant folket.

 

Noen som har noe konkret om innholdet i denne Windows versjonen som kan forklare hvorfor den vil slå til bedre enn Vista ?

 

Er vel bare ei psykologisk greie tror jeg :p

 

Skal i allefall ikke hindre meg i å kjøpe Vista om et par uker, fordi i likhet med andre OS vil sikkert 7'ern også trenge patcher, oppdaterte drivere, fix'er & Service-pack før den blir stødig, og da er vi kanskje langt ute i 2011

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Mitt forslag til MS angående hva Windows 7 bør fokusere på:

 

- Kun 64 bits versjon

- Bedre og mer fleksibelt filsystem (Ta ZFS som mal)

Lenke til kommentar
MS kommer til å ha ett fint løft i tiden som kommer, nå som en milliard kinesere og indiere skal på nett kommer de aller fleste til å velge Windows. Rett og slett fordi det følger med maskinen og de har ikke hørt om så mye annet ennda...
Det eneste som berger MS sin andel i de to landene er lock-in mekanismer og utstrakt piratkopiering. GNU/Linux har likevel rundt 15% av alle hjemme PC'er i Kina i dag, og andelen er raskt voksende. Kina og India var også land som tok et klart standpunkt mot ooxml sin ISO-sertifisering. Hvis ikke vi i vesten våkner, og begynner å se hvilke enorme forretningsmuligheter som ligger i GPL-kode, så vil land som Kina og India raskt profittere på vår bekostning.
Lenke til kommentar

Selv om Winsows 7 bruker like mye systemressurser som Vista, så vil nok selv en billig PC fra Elkjøp takle å kjøre det uten problemer i 2010.

 

Windows 7 kommer vel ikke med så veldig mye nytt over Vista. Så Microsoft kunne likegodt kalt det for Vista Second Edition.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...