Gå til innhold

Test: Cooler Master Silent Pro 700 W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen, kjekke tester du skriver Jørgen.

 

Men:

 

-Kunne du brukt støttelinjer på spenningsdiagrammene, for å gjøre det lettere å lese av verdiene, så slipper jeg å sitte med linjal på skjermen.

-Mulig også med skilte diagrammer for 3,3/5 og 12V slik at man kan bruke enhetestørrelser på x-aksen som gjør at man får et større område pr endring. F.eks slik at x-aksen for 12V strekker seg fra 11-13V

 

Ser at denne strømforsyningen har en enkel 12V linje, de andre du har testet som har "flere linjer" har disse virkelig separate linjer med hver sin uavhengige utgangsdel, eller er det egentlig bare flere kontakter på samme linje?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg skal se hva jeg får gjort med grafene :-)

 

 

ATX-standarden sier mer eller mindre at en +12 V-linje er spesifisert som en kabelklase som stammer fra samme punkt på kretskortet. I 90 % av tilfellene så betyr dette at f.eks alle fire +12 V-linjer kan komme fra samme likeretter. Det som derimot kan være tilfellet at det ligger andre styringer i mellom transformatoren og utgangen. Enkelte modulære strømforsyninger med flere +12 V-linjer deler linjene i panelet til de modulære tilkoblingene(slik som Corsair sin HX-serie).

 

Det er fåtallet av strømforsyninger som benytter egne likerettere for flere +12 V-linjer. De som gjør er i så fall entusiastmodeller på rundt 1 kW, og de fleste(slik som PCP&C og corsair) går da over til en enkel +12 V-linje.

 

Men ja, som en grunnleggende regel så stammer alle +12 V-linjer fra samme punkt - med minimalt av unntak. De er i allefall skilt ved kretskortet, og ikke ved kablene.

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...