Gå til innhold

Hamler opp med kommende Geforce


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget med krympingen er vel i all hovedsak å legge forholdene tilrette for å konkurrere med Ati 4850 på både pris og ytelse.

 

At XFX har greid og tynt 9800GTX over stock spec på 9800GTX+ har lite å si da det uansett vil komme overklokka 9800GTX+ kort som tar XFX kortet.

 

Når en da legger til at de nye kortene blir nesten 1000 kr billigere enn det super duper XFX kortet så foreslår jeg at en holder av med kjøp eller velger det billigste 9800GTX kortet en finner evt. Ati 4850 til 1300 kr.

 

16. juli er lanseringsdato for +

 

Legit Reviews artikkel

Lenke til kommentar

Poenget med å krympe kjerner ligger vell i at 65nm er for dyrt for nVIDIA å produsere, nå som AMD / ATI presser prisene så til de grader så må nVIDIA få ned produksjonskostnadene ellers så må de begynne å selge skjermkortene sine med tap for å i det hele tatt være i nærheten av å matche AMD / ATI sin prising.

 

 

 

Noe de ikke er uansett, 9800GTX+ yter ikke akkurat noe spesielt bedre enn HD4870, ergo må det jo helt ned mot 1'200kroner. HD4870 tar jo alt når det kommer til pris / ytelse om testene jeg har sett stemmer, da må jo faktisk 9800GX2 / GTX 280 ned på 2'800kroner om det overhode skal være verdt å kjøpe, GTX 260 må jo ned på minst 2'000kroner.

Lenke til kommentar

4850 vinner ;)

 

9800 GTX trur jeg ikke har mye å hamle opp med igrunn, det er ikke raskere, gtx+ har derimot, men driverne er jo perfekte så og si, mens 4850 er nytt.

 

Gode ting å si om 4850

Sykt billig, og billigere skal det bli.

Lite bråk, noe av det mest stillegående man får @idle, og under 30 DB load.

HDMI med lyd.

Dx10.1

Single slot for de som vil ha det

Syyyk ytelse i crossfire =)

 

Cons:

ikke dual, men kan ikke gi brukere alt :p

 

 

Meen nvidia kommer opp med noe antagelig, håper de ikke pusher mye ut på gamle techen mer ass. lei av den, og får ut DX10.1 (me love :D) dx10 er bare useless iforhold, dx10.1 gir da 20 % mer ytelse med AA enn vs vanlig DX10, og AA gjør at ting ser ganske så smooth ut =)

Lenke til kommentar
Meen nvidia kommer opp med noe antagelig, håper de ikke pusher mye ut på gamle techen mer ass. lei av den, og får ut DX10.1 (me love :D) dx10 er bare useless iforhold, dx10.1 gir da 20 % mer ytelse med AA enn vs vanlig DX10, og AA gjør at ting ser ganske så smooth ut =)

Da er det bra at denne teknikken (AA Multisample readback) som gav en boost i AA ytelsen også er støttet av nVIDIA sin hardware... :)

Lenke til kommentar

Nå er ikke HD4870 lansert ennå da, så man bør ikke helt ta seieren på forskudd. Men jeg er enig i at det ser lovende ut, og håper helt klart på at det stemmer. Og det er jo moro å se nVidia gå litt i "panikk" over ATI's lanseringer igjen...

 

Tror det man vinner i lavere effektforbruk med krympet produksjonsteknikk raskt vil bli spist opp av økt klokkehastighet.

Lenke til kommentar

her har dere det første reviewet av 4850/4870 opp mot gtx260/gtx280 som jeg har sett. oversatt selvfølgelig.

 

4870 Review

 

Ser ut som om ytelsen ligger i området til gtx260 (litt over), mens ATI faktisk taper på strømbruk/varme.

 

Merk selvfølgelig at dette ikke på noen måte trenger å være det fullstendige bildet. Jeg basere personlig aldri mine meninger om nytt hardware på et review da det finnes mange faktorer som spiller inn.

Endret av Locklear
Lenke til kommentar

Om et 4870 kommer til å yte like godt om 260GTX og over, så vil det sikkert ha meget god ytelse i crossfire, men spørs hvor mye over 4850 det vil yte.

 

Vært artig å sett 4870 med 512 minnebus og 1gb minne. Kommer det mon tro ? Da hadde ytelsen i crossfire sikkert blitt sinnsyk.

Lenke til kommentar

9800 GTX på oroginal hastighet har 156 Watt TDP. Lurer på hvor mye varme den kraftig overklokkede versjonen får?

 

none som har lest hvor mye strøm forbruket går ned ved overgang fra 65 til 55nm?

9800 GTX+ får vel litt høyere TDP enn den originale 9800 GTX-en til tross for 65->55nm.

The ballpark figure that we were tossed is that the GeForce 9800 GTX+ TDP is within 10-15W of the standard GeForce 9800 GTX and that it is certainly below 180W.
http://legitreviews.com/article/732/1/

 

Jeg regner med at denne blodklokkede 9800 GTX-en vil utvikle ennå mer varme. Jeg vil gjette på ca 200 watt TDP.

Lenke til kommentar
Meen nvidia kommer opp med noe antagelig, håper de ikke pusher mye ut på gamle techen mer ass. lei av den, og får ut DX10.1 (me love :D) dx10 er bare useless iforhold, dx10.1 gir da 20 % mer ytelse med AA enn vs vanlig DX10, og AA gjør at ting ser ganske så smooth ut =)

 

Det er en myte at man får 20% bedre ytelse i alle spill, alle omstendigheter med AA og DX10.1. Ser helst at denne ikke blir spredd videre da vi har mer enn nok dumme myter å kjempe mot allerede.

Lenke til kommentar

Nyheten blir litt "hmm jaha?". For det er vel åpenbart at XFX mest sannsynlig vil lage et bedre klokket produkt med 9800GTX+?

 

Jeg kjører 3 stk. av disse i mitt system :) Wohoo!

--------------------

HK: Gigabyte X48T-DQ6, Socket-775, CPU: Intel 2 QX9650 @ 3.87GHz, GPU: 2x MSI Radeon HD 3870x2, RAM: Corsair pc-14400 DDR3 2048mb, PSU: NorthQ 1000w, Mus: Logitech G5 Laser Mus, Score 3DMark06: 22373.

Hvilket system?
Lenke til kommentar
Nyheten blir litt "hmm jaha?". For det er vel åpenbart at XFX mest sannsynlig vil lage et bedre klokket produkt med 9800GTX+?

 

Jeg kjører 3 stk. av disse i mitt system :) Wohoo!

--------------------

HK: Gigabyte X48T-DQ6, Socket-775, CPU: Intel 2 QX9650 @ 3.87GHz, GPU: 2x MSI Radeon HD 3870x2, RAM: Corsair pc-14400 DDR3 2048mb, PSU: NorthQ 1000w, Mus: Logitech G5 Laser Mus, Score 3DMark06: 22373.

Hvilket system?

Ordla meg litt feil der beklager, men venter på hovedkortet mitt så jeg får kjørt 3x9800GTX BE. Skjermkortene er på plass :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...