Gå til innhold

Planer om Beatles-spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Beatles Singstar kanskje, men eg synest ikkje bandet har utfordrande og inspirerande nok instrumentaldel til at det er noko poeng i å lage eit spel med gitar, eventuelt trommer og bass.

 

Sant nok. Personlig synes jeg heller ikke musikken deres er bra nok til at den fortjener et eget spill.

 

Guitar Hero: Fields of the Nephilim, derimot..

Lenke til kommentar
Gi meg "Singstar: tAtu", så snakker vi.

*Skrive under*

 

Men fra moro til mord. Beatles har da noen sanger som kan passe til Guitar Hero, Rock Band og Singstar-spill. Men å tildele et helt musikkspill til Beatles går nok ikke nei. Men en egen nedlastbar Beatles-pakke kan f. eks være et alternativ.

Lenke til kommentar
Sant nok. Personlig synes jeg heller ikke musikken deres er bra nok

til at den fortjener et eget spill.

 

Guitar Hero: Fields of the Nephilim, derimot..

 

Ha, ha. Rimelig påstand.

For Beatles er jo bare et hvilket som helst middelmådig band.

Rekken med plater fra Rubber Soul til Abbey Road er jo nokså intetsigende.

Ha, ha. Veldig morsomt.

Lenke til kommentar

Tror dere misforstår VELDIG hva The Beatles egentlig var. Dere som tror at musikken ikke er avansert nok tar veldig veldig feil. Det kan kanskje høres relativt enkelt, men har dere noengang hørt en supertrommis prøve seg på en Beatles-låt? Det går ikke. Hvorfor? Fordi de vet ikke hva de skal spille pga at det i hovedsak er såpass avansert i sin enkelthet. Hør gjennom Sgt.Pepper så vil dere forstå hva Ringo er god for. Her er det snakk om dynamikk og dynamikk, noe som er det desidert viktigste elementet til Ringo, samt at han er stødig som et fjell.

Lenke til kommentar
Tror dere misforstår VELDIG hva The Beatles egentlig var. Dere som tror at musikken ikke er avansert nok tar veldig veldig feil. Det kan kanskje høres relativt enkelt, men har dere noengang hørt en supertrommis prøve seg på en Beatles-låt? Det går ikke. Hvorfor? Fordi de vet ikke hva de skal spille pga at det i hovedsak er såpass avansert i sin enkelthet. Hør gjennom Sgt.Pepper så vil dere forstå hva Ringo er god for. Her er det snakk om dynamikk og dynamikk, noe som er det desidert viktigste elementet til Ringo, samt at han er stødig som et fjell.

 

En "supertrommis" som ikke klarer Beatles er ingen "supertrommis", og nei det er ikke umulig for dyrktige folk å spille det. Eneste problemet er vel den idiotiske hoderistingen til Ringo som kan bli et problem for visse:P

Beatles er og blir en enkel musikkform når det kommer til hva man kan lage Guitar Hero spill til, og velger de Beatles foran endel helt klare typiske "gitar" band blir nok flere enn meg skuffa.

Lenke til kommentar

Hehe, du snakker før du tenker ;) Spør hvem som helst som spiller trommer om de kan klare å spille som Ringo og ingen klarer det. Ihvertfall svært svært få. Selv har jeg spilt trommer i over 13 år og klarer det meste av jazz, prog, rock og blues og har det meste av teknikk innabords og har fortsatt ganske problemer med å spille Beatles-låter. Nå skal det sies at jeg aktivt har øvd på Beatles-låter, men fy satan så vanskelig det har vært! Prøv å spille "a day in the life" eller hva det måtte være fra sgt.pepper på trommer så skal jeg garantere deg at du støter på problemer. ;)

 

Grunnen til dette er jo fordi Ringo spiller på en sånn dynamisk måte at vanlig "flinkis"-teknikker ikke hører hjemme. Slike teknikker blir med andre ord overflødig.

 

Edit: Når du sier "hoderistingen til Ringo" så virkelig det ganske tydelig at du tar trommingen utfra "love me do" osv. Du må nok lenger ut mot andre album for å høre hva Ringo egentlig var god for.

 

Sjekk også denne lenken for statements fra andre musikere om Ringos tromming. Ringos tromming er like undervurdert som Mcartneys bassing.

http://web2.iadfw.net/gshultz/drummer.html

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Hehe, du snakker før du tenker ;) Spør hvem som helst som spiller trommer om de kan klare å spille som Ringo og ingen klarer det. Ihvertfall svært svært få. Selv har jeg spilt trommer i over 13 år og klarer det meste av jazz, prog, rock og blues og har det meste av teknikk innabords og har fortsatt ganske problemer med å spille Beatles-låter. Nå skal det sies at jeg aktivt har øvd på Beatles-låter, men fy satan så vanskelig det har vært! Prøv å spille "a day in the life" eller hva det måtte være fra sgt.pepper på trommer så skal jeg garantere deg at du støter på problemer. ;)

 

Grunnen til dette er jo fordi Ringo spiller på en sånn dynamisk måte at vanlig "flinkis"-teknikker ikke hører hjemme. Slike teknikker blir med andre ord overflødig.

 

Edit: Når du sier "hoderistingen til Ringo" så virkelig det ganske tydelig at du tar trommingen utfra "love me do" osv. Du må nok lenger ut mot andre album for å høre hva Ringo egentlig var god for.

 

Sjekk også denne lenken for statements fra andre musikere om Ringos tromming. Ringos tromming er like undervurdert som Mcartneys bassing.

http://web2.iadfw.net/gshultz/drummer.html

 

Tromminga er sikkert mega-avansert den. Jeg har hørt mye bra om Ringo som trommis selv, og tviler ikke på hans brillians.

 

Men dette er ikke "Drum Hero" det er snakk om her. Trommer er en del va Rock Band, true, men at et band skal få et eget spill bare pga. trommedelene blir idiotisk. Personlig tror jeg ikke det blir sluppet flere versjoner av Rock Band på samme måte som GH, Rock Band satser på downloadable content.

 

Og dette etterlater Guitar Hero serien, hvor en ikke engang kan spille trommer. Nei, for at et band skal fortjene et eget Guitar Hero bør det ha sanger med drivende og fremtredende gitardeler, som er både varierte og utfordrende. Dette mangler The Beatles.

Lenke til kommentar
Sant nok. Personlig synes jeg heller ikke musikken deres er bra nok

til at den fortjener et eget spill.

 

Guitar Hero: Fields of the Nephilim, derimot..

 

Ha, ha. Rimelig påstand.

For Beatles er jo bare et hvilket som helst middelmådig band.

Rekken med plater fra Rubber Soul til Abbey Road er jo nokså intetsigende.

Ha, ha. Veldig morsomt.

 

Jeg synes ikke de var et middelmådig band. Jeg synes de var et møkka dårlig og gørr kjedelig band. Takke meg til Stones.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke de var et middelmådig band. Jeg synes de var et møkka dårlig og gørr kjedelig band. Takke meg til Stones.

 

Hehe, den er litt typisk ;) Forøvrig meget rart at Beatles og Stones blir sammenlignet da de ikke ligner overhodet og burde egentlig ikke plasseres i samme sammenheng engang. Det blir som å sammenligne Eva Cassidy mot JayZ. Det er lissom fansen som har bestemt seg for "beatles eller stones". Sannheten er jo at begge parter var kompiser og hadde ingenting mot hverandre.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke de var et middelmådig band. Jeg synes de var et møkka dårlig og gørr kjedelig band. Takke meg til Stones.

 

Hehe, den er litt typisk ;) Forøvrig meget rart at Beatles og Stones blir sammenlignet da de ikke ligner overhodet og burde egentlig ikke plasseres i samme sammenheng engang. Det blir som å sammenligne Eva Cassidy mot JayZ. Det er lissom fansen som har bestemt seg for "beatles eller stones". Sannheten er jo at begge parter var kompiser og hadde ingenting mot hverandre.

 

Haha, ja. Jeg har aldri klart å like Beatles (det samme gjelder for Bob Dylan og Led Zeppelin), mye pga. at sekstitallspop rett og slett ikke appellerer til meg (nå kan man selvfølgelig argumentere med at Beatles var rock, men jeg velger å definere dem som pop). Det Stones drev med, som var mer rock-preget enn Beatles, er mer up my street (pluss at det "skitne" og "farlige" imaget til Stones tiltaler meg mer enn det litt mer striglete og salgbare imaget Beatles hadde). Men, uansett, det er en diskusjon som hører hjemme i musikkforumet. Tilbake til spillet: det er sikkert greit for dem som er Beatles-fans, men jeg vet ikke om et Beatles-spill i stil med Rock Band/Guitar Hero/Singstar vil appellere særlig mye til den aldersgruppen som gjerne spiller denslags spill (14-25, ca.), i og med at vi tross alt er for unge til å ha vært en del av Beatlemania, og dermed ikke har samme forhold til Beatles som den litt eldre generasjonen har.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...